Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 647
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary
Sice má jen dvě polohy, ale povely 1 0 1 0 1 atd-. znamenají prakticky otevření na 50%, tj. není to jen otevřeno - zavřeno, ale plynulé zavření - otevření odstupňované frekvencí povelů..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- norias
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 18.03.2017 09:10
- Bydliště: Havířov
Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary
je ale zvlastni ze po odpojeni volnobezneho ventilu auto nezdechne, jelikoz nema vzduch.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13420
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary
Mělo by zdechnout... nejspíš to někde přisává a to způsobuje ten bordel. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary
Spouštění motoru:
Při startu motor potřebuje volný přísun vzduchu, proto je signálem ŘJ ventil otevřen na 100%.
Po snížení otáček a stabilizaci provozu motoru musí být zabezpečen přísun vzduchu pro volnoběh.
Volnoběh:
Procesy platné při volnoběhu je poněkud složitější, než vyplývá z názvu.
Běh motoru musí být hladký a stabilní.
Počet otáček při volnoběhu je vyšší při studeném startu.
Počet otáček při volnoběhu je vyšší pokud se motor přehřívá.
Vlivem vyšších otáček pracuje vodní čerpadlo rychleji, čímž se zvyšuje průtok chladicí kapaliny v motoru.
Vyšší otáčky motoru zvyšují i otáčky hlavního větráku, chlazení je tedy účinnější.
Počet otáček při volnoběhu stoupá se zatížením alternátoru.
Počet otáček při volnoběhu je také ovlivněn polohou volantu a momentálními nároky posilovače řízení.
Ubírání plynu:
Při uvolnění plynového pedálu se IAB otevře na 100%, nedojde tím k zhasnutí motortu.
Poté, co otáčky motoru poklesnou na hodnotu platnou pro volnoběh, IAB se vrací k pracovnímu cyklu (kmitání).
Při zastavení vozidla je hodnota volnoběžných otáček motoru zcela ovládána volnoběžným ventilem.
Plný plyn:
Při plném otevření škrticí klapky je ventil otevřen na 100%. Nicméně otázkou zůstává, zda se tak zvýší průtok vzduchu.
Vzduch do motoru může vtékat dvěma místy: škrticí klapkou a otevřeným ventilem.
Vzduch přicházející z ventilu pravděpodobně naruší plynulost toku vzduchu z klapky.
Při startu motor potřebuje volný přísun vzduchu, proto je signálem ŘJ ventil otevřen na 100%.
Po snížení otáček a stabilizaci provozu motoru musí být zabezpečen přísun vzduchu pro volnoběh.
Volnoběh:
Procesy platné při volnoběhu je poněkud složitější, než vyplývá z názvu.
Běh motoru musí být hladký a stabilní.
Počet otáček při volnoběhu je vyšší při studeném startu.
Počet otáček při volnoběhu je vyšší pokud se motor přehřívá.
Vlivem vyšších otáček pracuje vodní čerpadlo rychleji, čímž se zvyšuje průtok chladicí kapaliny v motoru.
Vyšší otáčky motoru zvyšují i otáčky hlavního větráku, chlazení je tedy účinnější.
Počet otáček při volnoběhu stoupá se zatížením alternátoru.
Počet otáček při volnoběhu je také ovlivněn polohou volantu a momentálními nároky posilovače řízení.
Ubírání plynu:
Při uvolnění plynového pedálu se IAB otevře na 100%, nedojde tím k zhasnutí motortu.
Poté, co otáčky motoru poklesnou na hodnotu platnou pro volnoběh, IAB se vrací k pracovnímu cyklu (kmitání).
Při zastavení vozidla je hodnota volnoběžných otáček motoru zcela ovládána volnoběžným ventilem.
Plný plyn:
Při plném otevření škrticí klapky je ventil otevřen na 100%. Nicméně otázkou zůstává, zda se tak zvýší průtok vzduchu.
Vzduch do motoru může vtékat dvěma místy: škrticí klapkou a otevřeným ventilem.
Vzduch přicházející z ventilu pravděpodobně naruší plynulost toku vzduchu z klapky.
Naposledy upravil(a) petulak dne 26.09.2019 18:36, celkem upraveno 1 x.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary
+ ŘJ reaguje na rychlost auta, tzn. nad 7 km/ h, na neutrál zvýší voln. otáčky, aby bylo zabezpečeno servo, dobíjení a podtlak brzd. Pod 7 km, začne reagovat voln. ventil, vazbou na volnoběh.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- norias
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 18.03.2017 09:10
- Bydliště: Havířov
Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary
Ok Petulaku , ale to porad neresi situaci ze mu jiskri kabely a ma odpalene svicky 2 a 4 (praskly mu) a cuka mu motor, asi svice nepali jak maji.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary
j.j. nejdříve se musí zaměřit na tuto elektriku. Pak, se uvidí.norias píše:Ok Petulaku , ale to porad neresi situaci ze mu jiskri kabely a ma odpalene svicky 2 a 4 (praskly mu) a cuka mu motor, asi svice nepali jak maji.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16.02.2015 22:58
Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary
Tak co jsem se dočetl, tak svíčky praskají v důsledku špatných kabelů. Jakýsi svodový proud nebo tak něco... Takže jsem kabely opět zahodil a koupil Bosche. Po opětovné výměně svíček auto již NECUKÁ !!! A jede plynule! Neuvěřitelné. Čemu ale nerozumím, tak to dělalo i s neprasklými svícemi, protože jsem u všech měnil odtrh, aby odpovídal dle příručky a byly v pořádku a dělalo to i snovýma (mám koupených doma 12 svíček origo Ford, jak jsem pořád prohazoval,...) Takže to nejspíš celou dobu byli právě ty kabely.. I když měl jsem jich několik (né nové) a dělalo to pořád. Teď tedy zůstávaji jen ty otáčky, při dojezdu na křižovatku se drží 2-3 vteřiny na cca 1100 otáčkách a pak klesnou na 800. Ovšem v porovnání s cukáním při jízdě mě tohle už tolik netíží.
!! Ale vyřešit samozřejmě musím.

- norias
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 18.03.2017 09:10
- Bydliště: Havířov
Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary
koukni se tedy na snimac polohy skrtici klapky jestli jsi ho nejak neposkodil. Jinak muzes zkusit test z nouze odpoj baterku tak na 5 minut a zapoj ... A ve finale zkontroluj vsechny komponenty se kteryma jsi neco delal jestli jsi je spravne nasadil zpet a neposkodil neco.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA
- norias
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 18.03.2017 09:10
- Bydliště: Havířov
Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary
kdyz mas svody na kabelech tak energije jde bokem a svicka neni schopna hodit jiskru v ten pravy cas a proto to cuka.Jackun píše:Tak co jsem se dočetl, tak svíčky praskají v důsledku špatných kabelů. Jakýsi svodový proud nebo tak něco... Takže jsem kabely opět zahodil a koupil Bosche. Po opětovné výměně svíček auto již NECUKÁ !!! A jede plynule! Neuvěřitelné. Čemu ale nerozumím, tak to dělalo i s neprasklými svícemi, protože jsem u všech měnil odtrh, aby odpovídal dle příručky a byly v pořádku a dělalo to i snovýma (mám koupených doma 12 svíček origo Ford, jak jsem pořád prohazoval,...) Takže to nejspíš celou dobu byli právě ty kabely.. I když měl jsem jich několik (né nové) a dělalo to pořád. Teď tedy zůstávaji jen ty otáčky, při dojezdu na křižovatku se drží 2-3 vteřiny na cca 1100 otáčkách a pak klesnou na 800. Ovšem v porovnání s cukáním při jízdě mě tohle už tolik netíží.!! Ale vyřešit samozřejmě musím.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary
Teď tedy zůstávaji jen ty otáčky, při dojezdu na křižovatku se drží 2-3 vteřiny na cca 1100 otáčkách a pak klesnou na 800. Ovšem v porovnání s cukáním při jízdě mě tohle už tolik netíží.
!! Ale vyřešit samozřejmě musím.
............................
nechal bych to být, dělá to více fordů.

............................
nechal bych to být, dělá to více fordů.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 647
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary
při dojezdu na křižovatku se drží 2-3 vteřiny na cca 1100 otáčkách a pak klesnou na 800
- a neni tohle náhodou normální stav jak to má fungovat?
- a neni tohle náhodou normální stav jak to má fungovat?
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- norias
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 18.03.2017 09:10
- Bydliště: Havířov
Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary
Dneska jsem to teochu sledoval a taky mi chvili drzi otacky a pak spadnou asi z 1000 na 800 bude to podle zahrati motoru priklanim se take k normalnimu stavu
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů