Ty jo,docela darda.bych čekal trak do 200 kil za komplet.No,uvidíme!MobyDick píše:Platil jsem 100Kč za kolo při koupi nových pneu
Plniaci tlak pneumatik
- Kóťa
- Test driver

- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
- nego
- Nováček

- Příspěvky: 149
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Gottwaldov
- Kontaktovat uživatele:
- Kóťa
- Test driver

- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
- MobyDick
- Test driver

- Příspěvky: 4547
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
- MobyDick
- Test driver

- Příspěvky: 4547
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
Rady odborníků
VÝHODY PLNENÍ PNEU DUSÍKEM, resp. SMESÍ DUSÍKU
· Vetší bezpecnost
Plyn vyplnuje bezpecnostní vakuum mezi pneumatikou a vozidlem - zabranuje tvorbe zápalných
smesí uvnitr pneumatiky, což by mohlo vést k jejímu prehrátí až destrukci.
· Zdokonalení jízdních vlastností
Správný tlak zajištuje dokonalé jízdní vlastnosti i v mezních situacích a pri všech zpusobech jízdy.
· Maximalizace stycné plochy mezi pneu a vozovkou
Konstantní tlak pneumatiky zarucuje maximální stycnou plochu mezi automobilem a vozovkou.
Absence atmosférické vlhkosti v pneumatice zabranuje nežádoucím výkyvum tlaku, které jsou
obvykle vyvolány teplotními zmenami pneumatik. Výsledkem užití plynu je maximální záber a
nemenné jízdní vlastnosti.
· Úspora PHM
Použití plynu zarucuje správný a stálý tlak v pneumatikách po dobu 3 x delší než pri plnení
normálním vzduchem. Pneumatiky tak podléhají daleko méne negativním vlivum, které vznikají pri
jízde s podhuštenými pneumatikami. To vede k podstatnému zvýšení výkonu pneumatiky (zvýšení
probehu pneu) a ke snížení spotreby pohonných hmot.
· Zvýšení životnosti pneu
Kyslík je prícinou stárnutí materiálu a velmi casto také prícinou destrukce pneumatiky. Vysoké
provozní teploty a prítomnost kyslíku podporují samovolné vznícení vnitrku pneumatiky a krome
toho je kyslík hlavní prícinou úbytku tlaku. V prípade huštení kompresory, jež jsou zpravidla
mazány oleji, vyvolává spojení kyslíku a par uvnitr pneumatiky oxidaci i vnitrních pryžových cástí
pneumatiky, ventilku a disku kola a výrazne tak urychluje proces jejich stárnutí.
VÝHODY PLNENÍ PNEU DUSÍKEM, resp. SMESÍ DUSÍKU
· Vetší bezpecnost
Plyn vyplnuje bezpecnostní vakuum mezi pneumatikou a vozidlem - zabranuje tvorbe zápalných
smesí uvnitr pneumatiky, což by mohlo vést k jejímu prehrátí až destrukci.
· Zdokonalení jízdních vlastností
Správný tlak zajištuje dokonalé jízdní vlastnosti i v mezních situacích a pri všech zpusobech jízdy.
· Maximalizace stycné plochy mezi pneu a vozovkou
Konstantní tlak pneumatiky zarucuje maximální stycnou plochu mezi automobilem a vozovkou.
Absence atmosférické vlhkosti v pneumatice zabranuje nežádoucím výkyvum tlaku, které jsou
obvykle vyvolány teplotními zmenami pneumatik. Výsledkem užití plynu je maximální záber a
nemenné jízdní vlastnosti.
· Úspora PHM
Použití plynu zarucuje správný a stálý tlak v pneumatikách po dobu 3 x delší než pri plnení
normálním vzduchem. Pneumatiky tak podléhají daleko méne negativním vlivum, které vznikají pri
jízde s podhuštenými pneumatikami. To vede k podstatnému zvýšení výkonu pneumatiky (zvýšení
probehu pneu) a ke snížení spotreby pohonných hmot.
· Zvýšení životnosti pneu
Kyslík je prícinou stárnutí materiálu a velmi casto také prícinou destrukce pneumatiky. Vysoké
provozní teploty a prítomnost kyslíku podporují samovolné vznícení vnitrku pneumatiky a krome
toho je kyslík hlavní prícinou úbytku tlaku. V prípade huštení kompresory, jež jsou zpravidla
mazány oleji, vyvolává spojení kyslíku a par uvnitr pneumatiky oxidaci i vnitrních pryžových cástí
pneumatiky, ventilku a disku kola a výrazne tak urychluje proces jejich stárnutí.
- hihi
- Zkušený

- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02.02.2008 03:18
ad dusík - i tak je v kole prakticky třetina původního vzduchu (pV=nRT, tady samozřejmě s velikým nadhledem), z něhož je tak jako tak cca 70% dusík. Reálně se teplota (vztaženo k termodynamické) mění řekněme o dvacet procent.
Ad dofukování (větší molekuly): Blbost - ve vzduchu je dusíku tak jako tak celkem hodně, viz. výše
Ad vliv na jízdní vlastnosti - neměřitelný
A pokud jste cokoliv z výhod zaznamenali, tak se za peníze, které to stojí ani nedivím. Netvrdím, že efekt je nulový, to rozhodně není. Ale pokud nahradím směs, kde je 30% NEdusíku, směsí, kde je 10% NE dusíku (ve vakuu asi nikdo gumy nefouká), tak je efekt odpovídající tomu, co je v pneumatice-"vzuduch" s cca 90% dusíku. Ale každému podle jeho gusta a potřeb.
Ad dofukování (větší molekuly): Blbost - ve vzduchu je dusíku tak jako tak celkem hodně, viz. výše
Ad vliv na jízdní vlastnosti - neměřitelný
A pokud jste cokoliv z výhod zaznamenali, tak se za peníze, které to stojí ani nedivím. Netvrdím, že efekt je nulový, to rozhodně není. Ale pokud nahradím směs, kde je 30% NEdusíku, směsí, kde je 10% NE dusíku (ve vakuu asi nikdo gumy nefouká), tak je efekt odpovídající tomu, co je v pneumatice-"vzuduch" s cca 90% dusíku. Ale každému podle jeho gusta a potřeb.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- MobyDick
- Test driver

- Příspěvky: 4547
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
- mansart
- Zkušený

- Příspěvky: 1051
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Poddvorov
Já to taky s ním zkoušel, jako je to lepší v tom, že to tak moc neuchází, ale abych dal 200kč jen za to, tak to si radši zajedu na benzinku a zadarmo si to doufoukám vzduchem.
A nikdy tam nebude 100% dusíku jak bylo řečeno, už jenom když obouváté gumy tak už při tom se tam dostane kyslík, to by musel dělat ve vakuu aby pak mohl pneu naplnit 100% dusíkem.
A nikdy tam nebude 100% dusíku jak bylo řečeno, už jenom když obouváté gumy tak už při tom se tam dostane kyslík, to by musel dělat ve vakuu aby pak mohl pneu naplnit 100% dusíkem.
-
Wolf2
Tak já foukám pneu jen DUSÍKEM (cena v Barumce za 4pneu 100kč,tak nevím ,proč platíte 250kč za 1pneu
) Vždy foukám o něco více ,než je doporučený podle manuálu ,jak ve předu ,tak i vzadu.Mám pneu 205/50R16 a všechny gumy foukám na 2,5 .Jinak co se týče zimních gum ,tak se doporučuje mít spíše vyšší tlak,než nižší. (vyšší tlak se rozumí např. z 2,3 na 2,4 nebo 2,5 více už ne) 
- Kóťa
- Test driver

- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Tady nikdo o 250 kč nic nepsal.Jen MobyDick,že před x lety stálo jedno kolo 200 kč.Asi to spíš využije člověk kdo jezdí sportovnější jízdou.U něj ty teploty můžou větší výkyvy mít...Wolf2 píše:Tak já foukám pneu jen DUSÍKEM (cena v Barumce za 4pneu 100kč,tak nevím ,proč platíte 250kč za 1pneu) Vždy foukám o něco více ,než je doporučený podle manuálu ,jak ve předu ,tak i vzadu.Mám pneu 205/50R16 a všechny gumy foukám na 2,5 .Jinak co se týče zimních gum ,tak se doporučuje mít spíše vyšší tlak,než nižší. (vyšší tlak se rozumí např. z 2,3 na 2,4 nebo 2,5 více už ne)
A v kterém barumu to je za kilo na celé auto?
-
Wolf2
Jak tak koukám ,tak o dusíku v pneumatikách a jeho použití nemáš vůbec šajnuRopakKota píše:Tady nikdo o 250 kč nic nepsal.Jen MobyDick,že před x lety stálo jedno kolo 200 kč.Asi to spíš využije člověk kdo jezdí sportovnější jízdou.U něj ty teploty můžou větší výkyvy mít...Wolf2 píše:Tak já foukám pneu jen DUSÍKEM (cena v Barumce za 4pneu 100kč,tak nevím ,proč platíte 250kč za 1pneu) Vždy foukám o něco více ,než je doporučený podle manuálu ,jak ve předu ,tak i vzadu.Mám pneu 205/50R16 a všechny gumy foukám na 2,5 .Jinak co se týče zimních gum ,tak se doporučuje mít spíše vyšší tlak,než nižší. (vyšší tlak se rozumí např. z 2,3 na 2,4 nebo 2,5 více už ne)
A v kterém barumu to je za kilo na celé auto?
- Kóťa
- Test driver

- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Proč ne,já jsem určitě neřekl,že o tom něco vím.jen je to má domněnka.Tak zítra až pojedu z Kladna,tak se stavim v Barumu a poptám se jestli mi to nafouknou dusikem...Wolf2 píše:Jak tak koukám ,tak o dusíku v pneumatikách a jeho použití nemáš vůbec šajnuRopakKota píše:Tady nikdo o 250 kč nic nepsal.Jen MobyDick,že před x lety stálo jedno kolo 200 kč.Asi to spíš využije člověk kdo jezdí sportovnější jízdou.U něj ty teploty můžou větší výkyvy mít...Wolf2 píše:Tak já foukám pneu jen DUSÍKEM (cena v Barumce za 4pneu 100kč,tak nevím ,proč platíte 250kč za 1pneu) Vždy foukám o něco více ,než je doporučený podle manuálu ,jak ve předu ,tak i vzadu.Mám pneu 205/50R16 a všechny gumy foukám na 2,5 .Jinak co se týče zimních gum ,tak se doporučuje mít spíše vyšší tlak,než nižší. (vyšší tlak se rozumí např. z 2,3 na 2,4 nebo 2,5 více už ne)
A v kterém barumu to je za kilo na celé auto?Dusík už používám cca 6let a nic jinýho bych si do pneu nedal,protože je to skoro bez údržby.Na jaře dám letní pneu s tlakem 2,5 a na podzim sundávám a pneu mají pořád 2,5
A určitě ten plyn není jen pro někoho ,kdo mastí rychle do zatáček a td.
![]()
A co se týče ceny foukání v Barumu : nafoukání pneu 25kč/ks ,dofoukání pneu ZDARMA
![]()
a mají to všechny Barumky v ČR (tam kde jsem byl a nikde jsem se nesetkal s jinýma cenama )
![]()
a pokud budeš mít nějaké dotazy ,tak ti o tom můžu popovídat ,až někdy pojedu do Slaného
![]()
![]()
![]()
![]()
- zewl
- Test driver

- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů







