HEV = hybrid
maly kufr i nadrz (ulozene trakcni akumulatory typu Li-Ion s kapacitou 1,4 kWh)
podle prospektu na elektrinu ujede max. 1,5 kilometru s max. rychlosti 125 km/h
Dnes jsem mel moznost se s timto "zazrakem" svezt. Na prvni pohled vypada stejne jako "normalni" mondeo ... standardni 16" kola v zime nevzbudi pozornost. Vsimnul jsem si az uvnitr - chybi otackomer a rychlomer konci na 200km/h. Take automat (vypada jako standardni Powershift) prekvapi polohou "L", ktera se pouziva pri sjizdeni kopcu.
Svezl jsem se v (po noci) promrzlem aute. Rozjezd na elektrinu, na klimatizaci nastaveno 21,5°C, vyhrivani sedadel vypnute a auto netopi/nefouka. Najezd na prazsky okruh, prekroceni rychlosti 110km/h, naskakuje motor a auto konecne topi. Sjizdime z okruhu, benzinovy motor vypina a auto opet netopi.

(ekologie predevsim)
Co me velmi prijemne prekvapilo je nizka hladina hluku; at jsem se zameril na hluk auta nebo na aerodynamicky hluk, bylo vse velmi tiche. Rozjezd na parkovisti u skolky byl pro vetsinu rodicu velkym prekvapenim, to auto ani "nepipne" a prekvapi svym zrychlenim.