Senzor součástí minus pólu baterie
- 6666667
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 06.05.2011 17:25
- Bydliště: od Olomóce
- Kontaktovat uživatele:
Senzor součástí minus pólu baterie
Mám Fiestu ST ale mají to asi všechny ecoboost motory. Dle ebay je to sensor. Je přímo součástí minus polu baterie má to 2 pin konektor jeden drát jde od plus přes pojistku a druhy jde někam do svazku nejspíš k řj motoru. Mohl by mi někdo znalí říct co to je? Dík
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Senzor součástí minus pólu baterie
senzor dobijeni baterie
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- 6666667
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 06.05.2011 17:25
- Bydliště: od Olomóce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor součástí minus pólu baterie
Dík za odkaz na vlákno
Takže když bych to shrnul co jsem vyčetl, jedná se o senzor systému inteligentního dobíjení akumulátoru, který zjednodušeně řečeno funguje tak, že dobíjí baterii přednostně jen při deceleraci, takový pseudo eco systém využívajíce odpadní energie při jízdě. Což má za následek nedostatečné dobíjení a v podstatě permanentní podbití akumulátoru, které může vést (vede) k významnému snížení jeho životnosti.
Řešení:
-Vyndat pojistku (v mém případě odstranit komplet), systém bude v chybě, ale dobíjení bude fungovat normálně tzn. jako ve starších vozech, kdy alternátor drží konstantní napětí něco kolem 14,6-14,8V tedy baterie se dobíjí permanentně.
-Vše nechat tak jak je, pořídit externí nabíječku a čas od času, ideálně stále dobíjet akumulátor do plna.
Pochopil jsem správně

Takže když bych to shrnul co jsem vyčetl, jedná se o senzor systému inteligentního dobíjení akumulátoru, který zjednodušeně řečeno funguje tak, že dobíjí baterii přednostně jen při deceleraci, takový pseudo eco systém využívajíce odpadní energie při jízdě. Což má za následek nedostatečné dobíjení a v podstatě permanentní podbití akumulátoru, které může vést (vede) k významnému snížení jeho životnosti.
Řešení:
-Vyndat pojistku (v mém případě odstranit komplet), systém bude v chybě, ale dobíjení bude fungovat normálně tzn. jako ve starších vozech, kdy alternátor drží konstantní napětí něco kolem 14,6-14,8V tedy baterie se dobíjí permanentně.
-Vše nechat tak jak je, pořídit externí nabíječku a čas od času, ideálně stále dobíjet akumulátor do plna.
Pochopil jsem správně

Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Senzor součástí minus pólu baterie
já to řeším - zakoupená autonabíječka Ctek MXS 5,0 - jednou do měsíce nabíjím baterku do plna . Jednou za 1/2 roku udělám RECOND mode . A nejlepší bude ještě vypnout Stop/Start6666667 píše: -Vše nechat tak jak je, pořídit externí nabíječku a čas od času, ideálně stále dobíjet akumulátor do plna.


Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4029
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Senzor součástí minus pólu baterie
nebudeš tomu věřit ,ale i před panelákem se to dá řešit ,třeba dlouhou prodlužkou (tedy pokud neparkuješ kilometr od domu
)
nejednou jsem tak nabíjel baterku , než jsem si koupil garáž 



Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- 6666667
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 06.05.2011 17:25
- Bydliště: od Olomóce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor součástí minus pólu baterie
Abych doplnil, po odstranění toho senzoru se rozsvítila kontrolka dobíjení. Altik dobijí permanentně neměnných 13.5V. Což není ideální, ale zajití to, že se nebude brát z baterky. Mám totiž malou závodní baterii v kufru a ten systém by mi ji vycucal jak nic.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
- jivo
- Člen klubu
- Příspěvky: 143
- Registrován: 19.02.2019 20:35
- Bydliště: Někde mezi D0
Re: Senzor součástí minus pólu baterie
Napadla mě myšlenka, hodit na pin3 toho dobíjení resistor (potenciometr) a jeho zkratovací tlačítko. Předpokládám, že to měří napětí mezi baterkou a altíkem a to budou malá napětí a potečou skor nulové proudy.
Předpokládám, že auto dobíj do nějaké základní kapacity a poté smart-kurvítkem. Tedy pokud by pokleslo napětí pod 14V, zapnul bych resistor podvrhnul více vybitou baterii. Nemá někdo poznatky, zda je to správné možné řešení? Trvdé odpojení smart-kuvítka asi není řešení.
Ford Galaxy MK3 2014, je zde stené řešení s třípinem 1,2,3 a 3 je napětí 12V?
Kam ten 3.pin vede, jistě lepší napojit v autě než tahat z motoru?
Zde prý již nejde jen vyndat pojistku. Nebo raději odpojit i vodiče 1 a 2?
Já mám auto jako víkendovku, tedy během jednoho až dvou měsíce možá 4-8 krátkýcj jízdl po cca 10km a poté normálně 300-500km + dovolené. Tedy potřebuji před odstavením baterii opravdu dobít jako vypálit více zanesený DPF.
Baterie: viewtopic.php?p=1159986#p1159986
DPF: viewtopic.php?f=168&t=49475
mám 2pin a teda asi bez pojiskty a předpokládám bílej půjde do GEMu. Stále koketuji s myšlenou, tam dát silnější potenciometr a zkusit při dobíjení malinko dát odpor a zkusit vypozorovat, zda by nějaká hodnota nedokázla baterku dobíjet lépe. Nevěřím, že po studeném startu těch 13.8V (ma Convers+) na dobití stačí. Chtěl bych i zablokovat "dobíjení" 12V, tedy vybíjení. Na ekologii typem ušetříte 1l nafty na 1rok mě už možná stálo carsharing, Baumax, kabely, carshering, start, teda cca 2l benálu.
Předpokládám, že auto dobíj do nějaké základní kapacity a poté smart-kurvítkem. Tedy pokud by pokleslo napětí pod 14V, zapnul bych resistor podvrhnul více vybitou baterii. Nemá někdo poznatky, zda je to správné možné řešení? Trvdé odpojení smart-kuvítka asi není řešení.
Ford Galaxy MK3 2014, je zde stené řešení s třípinem 1,2,3 a 3 je napětí 12V?
Kam ten 3.pin vede, jistě lepší napojit v autě než tahat z motoru?
Zde prý již nejde jen vyndat pojistku. Nebo raději odpojit i vodiče 1 a 2?
Já mám auto jako víkendovku, tedy během jednoho až dvou měsíce možá 4-8 krátkýcj jízdl po cca 10km a poté normálně 300-500km + dovolené. Tedy potřebuji před odstavením baterii opravdu dobít jako vypálit více zanesený DPF.
Baterie: viewtopic.php?p=1159986#p1159986
DPF: viewtopic.php?f=168&t=49475
mám 2pin a teda asi bez pojiskty a předpokládám bílej půjde do GEMu. Stále koketuji s myšlenou, tam dát silnější potenciometr a zkusit při dobíjení malinko dát odpor a zkusit vypozorovat, zda by nějaká hodnota nedokázla baterku dobíjet lépe. Nevěřím, že po studeném startu těch 13.8V (ma Convers+) na dobití stačí. Chtěl bych i zablokovat "dobíjení" 12V, tedy vybíjení. Na ekologii typem ušetříte 1l nafty na 1rok mě už možná stálo carsharing, Baumax, kabely, carshering, start, teda cca 2l benálu.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: taven a 0 hostů