

Snad jsem příslušníka dobře pochopil.

Nenapsal by jsi co ajak jsi zapojil na relé (schéma)berry píše:to NOAH:
Jsou to homologovaná světla pro denní svícení od firmy HELLA (univerzální typ). Koupíš to v krabici, kde jsou všechny el. komponenty potřebné k zapojení do auta, včetně podrobného zapojení a homologačního protokolu, které doporučuji vozit sebou kvůli policajtům (městským). Dopraváci, ti to znají.
Co se týče zapojení,zapojoval jsem si je sám a myslím si, že to zvládne každý, kdo umí číst el.schéma a změřit napětí ve drátech. V podstatě musíš najít tři dráty v autě a kostru na které to vše zapojíš.
1. drát - + od svorky baterie
2. drát od parkovací žárovičky předního světlometu
3. drát od nějakého spotřebiče, na kterém se objeví napětí po zapnutí zapalování( otočení klíčku).
V praxi to funguje tak, že jakmile zapneš zapalování, světla se ti aut. rozsvítí a pak nastartuješ. Neboj světla mají spotřebu jen 2 x 6 W, (halogenka H6),tak baterka to ani nepocítí. Jiné světla nesmí svítit.(Jediná vyjímka je světelná houkačka).Jakmile zapneš parkovačky nebo pak následně hlavní světla, musí SDS aut. zhasnout.
Umístění je patrné již z mého fota, co jsem umístil dříve i z rozměry, které je nutno dodržet (viz homologační předpis). Držáky jsem nepoužil origo ale vyrobil menší, ve tvaru písmene L z oválnou dírou (štelování polohy)pro uchycení světla. V prostoru větracích mřížek jsem vyřízl kousek vodorovné výstuže (podle délky reflektoru). Výška světla přesně pasuje na rozteč v mřížce, a celé světlo až po přední rámeček je zapuštěno do mřížky.
Se světly jezdím již rok a nemůžu si stěžovat. Ve dne svítím abych byl viděn, a v noci svítím hlavními světly, abych viděl. Vlákno na foru o problematice výměny žárovek, jejich častému praskání atd. čtu jen pro pobavení. Také nevím , co je pokuta za opomenutí zapnutí světel.
Hodně štěstí a šťasné kilometry s FoFo.
Díky tohle jsem potřeboval objasnit díky moc za raduNoah píše:U tech svetel je vcelku prehledne schema,85 a 86 civka rele,85 zapojis na privod k parkovacim svetlum,86 najdes nekde + od zapnuti klicku to znamena ze kdyz zapnes zapalovani musi se na vodici objevit +.30 staly + od baterie pres pojistku a 87 vyvod na svetla.Funguje to tak ze pokud mas zhasnuty svetla(hlavni)tak 85 je - ktery se na rele dostane od pripojeni k parkovacim svetlum,to minus tam je po tu dobu pokud jsou zhasnuty svetla,rozsvitis ,objevi se tam + a rele odpadne a SDS zhasnou.Startujes s rozsvicenymi SDS spotreba techto svetel je 2X6W coz by baterie nemela vubec pocitit.
Nevím, kde ty ceny bereš,ale mě stály 1710,- a montáž si uděláš sám popřípadě zajedeš k nějakýmu automechanikovi a ten ti to za 100,- zapojí jako mě.A pokud tě 1x zastaví policie ČR, že jsi právě vyjel z parkoviště a nesvítíš tak už pomalu šetříš.jinak mám světla od Helly a jsou tam žárovky 2x6W halogen.silverwolf píše:Hella vyrábí Led světlomety na denní svícení s životností 10000 hodin, t.j. 413 dní svícení v kuse, úspora benzínu je za hodinu tak 0,03 l oproti klasickému svícení, takže celkem je to úspora asi 300 l v podstatě za celou životnost auta. Vzhledem k tomu, že pořizovací cena je kolem 4 000,- Kč, tak rozdíl je + 5000,- Kč. Když k tomu teoreticky připočtu, že nebudu muset ročně kupovat 2 žárovky do hlavních světlometů po cca 350,- Kč, tak za 10 let je to baj voko dalších +3500,-Kč. T.j. celkem jsem v plusu 8500,- Kč. Trochu jsem si s tím pohrál jen tak pro pobavení, protože do toho nejdu.I když ta úspora benzínu/nafty třeba pro 1 milion aut ( což jenom v ČR určitě je) je 300 milionů litrů, což není zrovna zanedbatelné.
Díky za tuto otázku ! Přesně takovou jsem chtěl také položit.silverwolf píše:Dával někdo už světla pro denní svícení na FOFO II?
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 1 host