Nadávno jsem se taky musel podívat na podvozek nového focusu (7/2017, kombík, momentálně +-8tkm) a byl jsem nemile překvapen. Důvodem bylo především to, že při jízdě na mírně posynapém povrchu (štěrk v místech, kde se v horách nesmí solit) se ozývají hrozné zvuky z pod auta. V podstatě je zespodu vidět základní šedý nátěr a pak taková plastová fólie, což je skoro nic... navíc, když od předního kola lítají kamínky. Můj problém je ten, že na st-line nenabízí ford zástěrky :/ ... nepochopitelný fail! Fordzona mi taky vypisuje "Bez protikorozní ochrany podvozku", což u auta za 0,5m nechápu!
Předchozí mondeo (mk2), pod kterým jsem pár víkendů strávil se na první pohled zdálo pořešené mnohem lépe. V místech, kde od kola lítají kamínky byla taková pružná 3-milimetrová vrstva, nevím čeho, ale byla tam. A pak samozřejmě nátěr asfaltem, který jsem nechával dělat. A jak se zmiňuje v tomto vlákně, tento nátěr časem vysychal a naopak se pak v něm držela vlhkost, a poslední sezóny jsem pod autem v léťe obnovou tohoto nátěru strávil poměrně dost času. Takže osobně bych si ho na nový focus nedal. Zmíněný vosk je zajímavá alternativa, asi vyzkouším na jaro.
Začal jsem teda zjišťovat, jak spodní část karosérie ochránit. Co se zástěrek týče, dají se sehnat "rally armor mud flaps" z US, ale s poštovným a clem to vychází někde přes 4tis. Navíc, zadní zástěrky pasují dle jejich vyjádření jen na hatchback. Stejné zástěrky jen s jiným logem nabízí i Mountune a viděl jsem je i ve verzi Ford Performance, ale na českých stánkách s příslušenstvím jsem je nenašel ani pro RSko a ani přímo ve Fordu o nich nic neví.
Dále jsem si všimnul, že Focus má zespodu před závěsem zadního kola plastový kryt, což je fajn řešení. Nestříká tam voda a nelítá tam bordel napřímo a "dýchá to". Ale jak jsem zjistil, nejde primárně o ochranu podvozku, ale o aerodynamický deflektor. Dále jsem zjistil, že ST a RS verze mají i přední plastový deflektor, který je cca pul metru na metr a něco (je na obou stranách) a kryje celou část, která se zdá být úplně bez ochrany. Tento díl jsem viděl na ST hatchback. Jestli je i na kombíku, nevím. Nevím, jestli je karoserie v těchto místech stejná pro hatchback i kombi. Na RS jsem ho na youtube viděl taky. Bohužel, jeden deflektor stojí 3,5t a vzhledem k tomu, že jde o nestandardní zboží, tak mi ho nechtěli objednat jen na zkoušku, jestli tam sedne. A jestli je karosérie hatch vs. kombi a st-line vs. ST/RS v místech předního deflektoru úplně stejná, neví ani ve fordu.
Nevím, jak jiné, ale můj focus má zespoda několik jakoby "vrutů", které směřují z karosérie přímo dolů a je možné, že by na ně ten deflektor sednul. A co se té výše zmíněné fólie zespoda karoserie týče, tak o ní se pán v nahradních dílech ve Fordu vyjadřoval jako o plastizolu.
Příjde mi, že kombinace vosku na spodek a oplastování by byla pro ochranu podvozku ideální. Škoda, že tohle nebylo jako příplatková položka, neváhal bych ani chvilku. Nové auto a musím řešit veci jako u starého mondea ...
