Problém s otáčkami

Odpovědět
Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od vitr73 » 05.05.2017 20:52

zblble ovlada vlivem neceho pred tim vol.ventil....reset řj a nechat řj naucit znovaj..to je ta dan za to ze ventil ani otacky nemaj nejak odezvi pro řj...ma v bit mape ze kdyz otevre ventil na danou hodnotu tak tam musi byt otacky takove jak je dano mapou v řj...jestli to tak je nebo neni to řj kupodivu nijak neresi....to maj fakt u forda vychytany :mrgreen: :mrgreen:
Naposledy upravil(a) vitr73 dne 15.05.2017 16:42, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Lunaris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 184
Registrován: 01.03.2013 23:45
Bydliště: Čisovice <--> Praha

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Lunaris » 07.05.2017 19:31

Prosím o radu. Mám problém s volnoběhem, který se v praxi projevuje při popojíždění v pražské dopravní špičce. Dobržďuju na semaforech, hážu neutrál, otáčky jdou dolů někam k hodnotě, co tady na obrázku posílal uživatel přede mnou http://www.ford-focus.cz/forum/download ... ?id=162459. Někdy se ovšem stane, že při tom, jak auto zastavuje a zhoupne se, tak otáčky padají ještě níž, motor se dusí a občas i chcípne. Volnoběžný ventil jsem vyčistil, ale žádná změna. Měl by někdo nějaký nápad? Motor 1,6 zetec, nájezd přes 200 tis.

Uživatelský avatar
kama83
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 14.02.2013 09:07
Bydliště: Kladno

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od kama83 » 07.05.2017 20:26

Problém s otáčkami je hodně častý problém. Já, jelikož ho naštěstí neměl, tak jsem ani toto fórum kompletně nepročítal, ale před týdnem jsem prodal jednomu klukovi z tohoto fóra jednu součástku, která mu dlouhodobý problém s otáčkami vyřešila. Byl to potenciometr (snímač) škrtící klapky.

Zkus se tedy zeptat tohoto uživatele, jaký že to problém s otáčkami měl a třeba to bude trefa do černého:
http://www.ford-focus.cz/forum/memberli ... le&u=12842

součástka je to za několik stovek v nové replice, kolem 1500 v originále. Já osobně jsem mu prodal použitý originál za 300 Kč a problém byl vyřešen. Tedy zatím, protože s tím od té doby najel několik set km, ale za zkoušku a optání to může stát.
Ford Focus II 1.6i 16V 74 kW zetec 11/2004 combi stříbrná machine
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust

Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989

Uživatelský avatar
kama83
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 14.02.2013 09:07
Bydliště: Kladno

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od kama83 » 07.05.2017 20:36

jinak ještě dodám, že otáčky z obrázku (cca 750-800) jsou klasické volnoběžné otáčky po zahřátí motoru (před zahřátím se drží někde kolem 1100). Pokud to však klesne níže a chcípe, to už je problém.
Ford Focus II 1.6i 16V 74 kW zetec 11/2004 combi stříbrná machine
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust

Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989

Jirik 1.8
Junior
Junior
Příspěvky: 256
Registrován: 20.02.2010 19:35
Bydliště: Brno

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Jirik 1.8 » 07.05.2017 23:14

kama83: Jo to jsi prodal mě a děkuji ti ještě jednou. Šlape to parádně teď po výměně potenciometru 8)

A ještě podotknu, že předtím jsem vyměnil téměř vše (hadice podtlaku velká i malá, volnoběžňák, záslepky za klapkou), co zde bylo popsané + čistil klapku, váhu vzduchu a potenciometr jsem nechal až na konec. Problém můj tkvěl hlavně v tom, že po vyřazení to letělo až někam k 5000ot/m a na volnoběh lítalo 800 - 1000 (druhý den po ránu pak volnoběh 1900ot/m). Takže muselo to špatně dávat signál do jednotky o poloze klapky. Ještě jsem zvažoval o čidlu na servopumpě, že by to dělalo, ale teď už 1000km najeto a pořád to krásně jede. Jasně, že si to drží při přeřazení a skrz posilovače +-1200 když dojíždím na N ale hlavní problém jsem viděl v tomhle zvyšování otáček a hupsajícího volnoběhu. Po ránu bylo celkem nepříjemny nastartovat studený motor a mít volnoběh 1900ot/m. :nunu:
Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.

Uživatelský avatar
kama83
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 14.02.2013 09:07
Bydliště: Kladno

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od kama83 » 08.05.2017 00:29

super, tak to třeba někomu pomůže vyřešit problém s otáčkami, pokud tedy bude stejný

btw - kdyby ještě někdo chtěl potenciometr za 300, ještě jich pár mám
Ford Focus II 1.6i 16V 74 kW zetec 11/2004 combi stříbrná machine
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust

Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od vitr73 » 09.05.2017 18:12

novej? a hlavne ne od ENERGY?(ten je novej za 260 kc)
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od petulak » 09.05.2017 19:03

jak, je bez " čísílek" = nebrat!!!
DSC00003.jpg
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
kama83
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 14.02.2013 09:07
Bydliště: Kladno

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od kama83 » 11.05.2017 06:51

Nemám nove , pouzite, ale originály ford. Takové jako na fotce. Funkční. Auta, z kterých to je, problémy s otáčkami neměla. Je na nich logo ford, ty čísla a pak nějaké logo cbs, nebo tak nějak, z hlavy ted nevím. Mám z 1.6 po fl 2002, z 1.8 pred fl 1999 a z 2.0 před fl 2001. Možná ze jsou ale všechny stejne.
Ford Focus II 1.6i 16V 74 kW zetec 11/2004 combi stříbrná machine
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust

Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od vitr73 » 14.05.2017 21:27

stejne jsou i na fieste a na mazde 3 i 5 s benzinovym motorem...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13510
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od stano. » 14.05.2017 22:36

Bodaj by nie, ked je to rovnaky motor :mrgreen:

kubikula78
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 18.07.2011 12:49

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od kubikula78 » 12.06.2017 19:49

Tak jsem kromě toho všeho, co jsem psal na minulé straně, ještě koupil u Forda hadici odvětrání klikové skříně. Pořád se občas otáčky po vyřazení zhoupnou na cca 200, problikne kontrolka dobíjení, z motoru něco jakoby vrzavě zaskučí a občas chcípne,občas se otáčky ustálí. To zavrzání při spadnutí otáček netuším odkud jde....obě kladky drážkovýho řemenu jsou nový,ostatní řemenice bez vůle. Ještě udělám rozvody s pumpou,ale to na otáčky vliv mít nemůže. Už fakt nevím kam kokat, všechno už jsem vyměnil:-(

Uživatelský avatar
Melounek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Litoměřice

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Melounek » 13.08.2017 11:42

Taky jsem vyčistil a pak vyměnil co šlo a otáčky si dělaly co chtěly.
Dokonce jsem i hadici odvětrání klikové hřídele vyvedl do filtru a stále nic.
Otáčky né a né se ustálit. Jednou vysoké a jindy zase hodně nízko.
Nakonec jsem koupil i nový volnoběžný ventil a výměna proběhla dle přiloženého
návodu. No a od té doby to jde tak jak má, naprostá spokojenost :perfect:
Přílohy
IMG_20170812_185619.jpg
IMG_20170812_185657.jpg
Ford focus hatchback 1.6 ti-vct 92 KW
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host