Dušení motoru při přidání plynu
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 22.11.2013 18:54
Re: Dušení motoru při přidání plynu
Tlak v nádržce není. Voda mizí ve spoji. Co znamená podpalene ventily v jednotce? Jo a vstřikem to není. Takže bude další výměna komponentů.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13410
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Dušení motoru při přidání plynu
znamená to vypálené dosedací plochy ventilů v hlavě. Ventil pak nezavírá těsně a motor ztrácí tlaky a výkon+ blbě startuje.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Dušení motoru při přidání plynu
Ak v nadrzke nie je tlak, nerastie hladina oleja a na 1. valci je slaba kompresia, tak su to na 100% podpalene ventily na tom 1. valci (jednotke)
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Wizzy008
- Junior
- Příspěvky: 270
- Registrován: 15.10.2008 07:45
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dušení motoru při přidání plynu
Zdravím, mám podobný problém a několik možných příčin, třeba se k něčemu nakonec dohrabem. Nejdříve symptomy:
Za studena se mi stává, že motor nechce jít za plynem. Ne hned po startu, ale odjíždím odpoledne z práce z parkoviště, dojedu na křižovatku (cca 100m), odjíždím a autu se nechce, musím ho vytočit přes 3000rpm a pak se chytne.
Dnes ráno se mi stalo, že po startu (na brnk) otáčky pěkně na 1300rpm, tak si zapnu ohřev předního skla (byly -2°C, sklo zamrzlé a škrabka v kufru
), otáčky najednou spadly, motor téměř chcípnul a ohřev se vypnul.
Teoretické možné příčiny:
Ta neochota jít za plynem se mi už stala dřív na Escortu, tam to byla lambda, ale dělalo to jen za tepla, kdy motor jel v closed-loop, jak se z ní dostal (studený motor, WOT a jiné situace, jel způsobně) To bych skoro vyloučil, i když dnešní motory jezdí v closed-loop podstatně dříve, i se studeným motorem, než starší Zetecy.
Mám skoro prázdnou nádrž - ale vzhledem k tomu, že moje auto nemá žádné víčko nádrže (od výroby
), tak na nějaké podtlaky nevěřím. Stejně tak voda v benzínu - je těžší než benzín, tak by to s ní blblo bez závislosti na celkové hladině, stejně by se držela u dna, ne?
Kabely, svíčky - auto má 55kkm, tak budou ještě původní, jsou v plánu je vyměnit na přelomu měsíce, jak se budou měnit i ostatní věci - stejně jako olej, filtry (vzduchový je snad taky ještě původní, ale žádná pěstírna kytiček v něm ještě není, takové prase nejsem
)
Možný problém s elektrikou - předchozí majitel měnil baterku (už o o něčem svědčí, origo baterky vydrží neuvěřitelný čas) a je tam jakási 'bannerka z pumpy', která evidentně nemá dost velkou kapacitu, ostatně zabírá jen tak 2/3 kastlíku. Jinak - dá se ověřit, jaký je tam altík? Napadlo mě, jestli někdo nedodělával ten ohřev předního skla, pak by tam byl z výroby slabší altík a měl by s tím dost těžkou dřinu - nestíhal by dobíjet, baterka by trpěla, podpětí v síti...
Voda a ani olej nemizí.
V dohledné době vyměním zmíněný spotřebák a poreferuju, jestli to mělo vliv, no vzhledem k tomu, že se i počasí umravňuje, tak to nemusí být úplně směrodatné
Za studena se mi stává, že motor nechce jít za plynem. Ne hned po startu, ale odjíždím odpoledne z práce z parkoviště, dojedu na křižovatku (cca 100m), odjíždím a autu se nechce, musím ho vytočit přes 3000rpm a pak se chytne.
Dnes ráno se mi stalo, že po startu (na brnk) otáčky pěkně na 1300rpm, tak si zapnu ohřev předního skla (byly -2°C, sklo zamrzlé a škrabka v kufru

Teoretické možné příčiny:
Ta neochota jít za plynem se mi už stala dřív na Escortu, tam to byla lambda, ale dělalo to jen za tepla, kdy motor jel v closed-loop, jak se z ní dostal (studený motor, WOT a jiné situace, jel způsobně) To bych skoro vyloučil, i když dnešní motory jezdí v closed-loop podstatně dříve, i se studeným motorem, než starší Zetecy.
Mám skoro prázdnou nádrž - ale vzhledem k tomu, že moje auto nemá žádné víčko nádrže (od výroby

Kabely, svíčky - auto má 55kkm, tak budou ještě původní, jsou v plánu je vyměnit na přelomu měsíce, jak se budou měnit i ostatní věci - stejně jako olej, filtry (vzduchový je snad taky ještě původní, ale žádná pěstírna kytiček v něm ještě není, takové prase nejsem

Možný problém s elektrikou - předchozí majitel měnil baterku (už o o něčem svědčí, origo baterky vydrží neuvěřitelný čas) a je tam jakási 'bannerka z pumpy', která evidentně nemá dost velkou kapacitu, ostatně zabírá jen tak 2/3 kastlíku. Jinak - dá se ověřit, jaký je tam altík? Napadlo mě, jestli někdo nedodělával ten ohřev předního skla, pak by tam byl z výroby slabší altík a měl by s tím dost těžkou dřinu - nestíhal by dobíjet, baterka by trpěla, podpětí v síti...
Voda a ani olej nemizí.
V dohledné době vyměním zmíněný spotřebák a poreferuju, jestli to mělo vliv, no vzhledem k tomu, že se i počasí umravňuje, tak to nemusí být úplně směrodatné

Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Dušení motoru při přidání plynu
elcejny :
Uz to mas poriesene ?
Uz to mas poriesene ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 22.11.2013 18:54
Re: Dušení motoru při přidání plynu
Zdravím po dlouhé době.
Řešil jsem problém
. Altíkem to nebude, měřeno a dává co má a baterka taky ok. V poloprázdné nádrži bych taky neviděl problém. Skoro plná nádrž Shell a problém pořád přetrvával. Dnes jsem měnil Lambda sondu. Stará byla nějaká jiná, větší, i konektor pořádně neseděl
. Hlavně jsem poznal člověka, který má originál diagnostiku od Forda. Ta vypsala chybu na lambda sondě, takže volba byla jasná. Tak snad to bude dobrý. První poznatky jsou dobrý, ale už jsem skeptický a po týdnu klidu, budu v klidu
Řešil jsem problém


- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Dušení motoru při přidání plynu
Vadna lambda ale neriesi nizky kompresny tlak na 1. valci
Ten motor treba kompletne rozobrat a zistit, preco to tak je. Pretoze teraz si dajme tomu zistil vadnu lambdu a mizernu kompresiu. Vymenis lambdu, motor sa zacne spravat ako - tak normalne a uz nebude robit ziadne vacsie problemy. Po case si ale vsimnes, ze to co si v minulosti vysiel na patke, teraz bude dusit stvorku. Auto das do servisu a tam zistia :
- nulova ventilova vola a totalne znicene ventily na 1. valci
- na 2. a 3. ventily podpalene, s nulovou volou
- na 4. valci naznaky podpalenia ventilov, takmer nulova vola
Vysledkom bude nerentabilna oprava motora a nahananie druheho, pravdepodobne z buracky. Ked to das pozriet teraz :
- nulova vola ventilov na 1. valci, ventily este OK
- ostatne ventily OK, vole v norme
Oprava za "par supov" v podobe "nastavenia" vole ventilov.

- nulova ventilova vola a totalne znicene ventily na 1. valci
- na 2. a 3. ventily podpalene, s nulovou volou
- na 4. valci naznaky podpalenia ventilov, takmer nulova vola
Vysledkom bude nerentabilna oprava motora a nahananie druheho, pravdepodobne z buracky. Ked to das pozriet teraz :
- nulova vola ventilov na 1. valci, ventily este OK
- ostatne ventily OK, vole v norme
Oprava za "par supov" v podobe "nastavenia" vole ventilov.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 22.03.2010 12:48
Re: Dušení motoru při přidání plynu
Zdravím všetkých,
mám FoFo II 1,6 16V benzín/LPG 2007 a tie isté problémy ako sa tu spomínajú. Začalo to asi 1/2 roka po prerobení na LPG. Nešlo naštartovať ale ako som neskôr zistil tak len na benzín na LPG štartoval bez problemov. V servise mi povedali, že prečistili vstrekovaciu lištu a vstrekovacie ventily, a vraj by som mal častejšie jazdiť na benzín. V normálnom režime mi to stále naštartuje na benzín a až po dosiahnutí nastavenej teploty prepne aut. na LPG. LPG tankujem výhradne na Slovnafte.Znova asi po pol roku / 15-20 tis.km/ som začal mať znova problémy z štartovaním. Vybral som vstrekovaciu lištu aj s ventilmi a ventily poslal na prečistenie ultrazvukom do firmy TurboTech s.r.o. v Žiline hoci nebolo na nich vidno nejaké znečistenie. Po namontovaní auto štaruje okamžite ale ako spomínate po pár metroch alebo minúte zdochne - nie odrazu ale začne sa dusiť, cukať. Znovu naštartuje na prvý raz a znovu po chvíli zdochne. Skúšal som aj zrobiť tak, že napr.1-2km pred dojazdom prepnem z LPG na benzín ale nejako to nepomáha. Pri naštartovaní na LPG sa mi chová lepšie - nezdochne ale stále mám pocit, že idem na tri valce - jedno či benzín alebo LPG . Sem tam sa mi rozsvieti kontrolka engine fault, a po čase zhasne. Diagnostika vypíše náhodné vynechávanie valcov.Sviečky som menil za orig. FoMo - bez zmeny, sviečkové káble a zapalovacia jednotka premerané a zdajú sa byť OK. Menil som olej - bez problémov, nemizne ani nepribúda. Chladiaca voda tiež nemizne. Už som z toho na nervy. Auto má 155 tis. km - ročne najazdím 35-40 tis.km. Skúšal som tiež miešať do benzínu všelijaké odporúčané aditíva alebo sem tam natankovať Shell špec. palivo - nič nepomáha.
mám FoFo II 1,6 16V benzín/LPG 2007 a tie isté problémy ako sa tu spomínajú. Začalo to asi 1/2 roka po prerobení na LPG. Nešlo naštartovať ale ako som neskôr zistil tak len na benzín na LPG štartoval bez problemov. V servise mi povedali, že prečistili vstrekovaciu lištu a vstrekovacie ventily, a vraj by som mal častejšie jazdiť na benzín. V normálnom režime mi to stále naštartuje na benzín a až po dosiahnutí nastavenej teploty prepne aut. na LPG. LPG tankujem výhradne na Slovnafte.Znova asi po pol roku / 15-20 tis.km/ som začal mať znova problémy z štartovaním. Vybral som vstrekovaciu lištu aj s ventilmi a ventily poslal na prečistenie ultrazvukom do firmy TurboTech s.r.o. v Žiline hoci nebolo na nich vidno nejaké znečistenie. Po namontovaní auto štaruje okamžite ale ako spomínate po pár metroch alebo minúte zdochne - nie odrazu ale začne sa dusiť, cukať. Znovu naštartuje na prvý raz a znovu po chvíli zdochne. Skúšal som aj zrobiť tak, že napr.1-2km pred dojazdom prepnem z LPG na benzín ale nejako to nepomáha. Pri naštartovaní na LPG sa mi chová lepšie - nezdochne ale stále mám pocit, že idem na tri valce - jedno či benzín alebo LPG . Sem tam sa mi rozsvieti kontrolka engine fault, a po čase zhasne. Diagnostika vypíše náhodné vynechávanie valcov.Sviečky som menil za orig. FoMo - bez zmeny, sviečkové káble a zapalovacia jednotka premerané a zdajú sa byť OK. Menil som olej - bez problémov, nemizne ani nepribúda. Chladiaca voda tiež nemizne. Už som z toho na nervy. Auto má 155 tis. km - ročne najazdím 35-40 tis.km. Skúšal som tiež miešať do benzínu všelijaké odporúčané aditíva alebo sem tam natankovať Shell špec. palivo - nič nepomáha.
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 22.11.2013 18:54
Re: Dušení motoru při přidání plynu
Takže,
po několika dnech bádání, vyměňování, zkoušení, měření a seřizovaní jsem se dostal k závěru, že si koupím koně. Bude to levnější
.
A teď vážně. Podpálené ventily snad nejsou, změřené za studena a tlaky stejný, uf. Asi jsem špatně napsal první poznatky z diagnostiky, za to se omlouvám. Cukání a dušení přestalo po výměně lambda sondy před katalyzátorem. Startuje na poprvé a nečekám na ohřátí a hned jedu bez přískoku, jenomže pořád svítila diagnostika. Tak jsem vyrazil na servis lpg. Bylo mi řečeno, že je posunutý program a bude těžké se strefit do správného kroku. Po odjezdu ze servisu vše ok. Ale po ujetí zhruba 100 km, se na mně usmála diagnostika. Zoufalý jsem znovu navštívil servis lpg. znovu seřízení se slovy, že by se už neměla rozsvítit diagnostika a pokud ano, tak mám jezdit na benzín, že zhasne. Jezdím pořád na benzín a auto jede super. Po ujetí asi 150km nezhasla, tak mi to nedalo a zajel jsem na diagnostiku a vypsala se porucha chudá směs na řadě válců 1. Což znamená lambda kterou jsem měnil a nejde smazat. Tak nevím, ale graf ukazoval , že nemaká druhá lambda. Tak asi výměna 2 sondy. Pak změřit tlak paliva, rozebrat motor a nakonec kupuji toho koně.
A nebo má někdo jiný nápad?
po několika dnech bádání, vyměňování, zkoušení, měření a seřizovaní jsem se dostal k závěru, že si koupím koně. Bude to levnější

A teď vážně. Podpálené ventily snad nejsou, změřené za studena a tlaky stejný, uf. Asi jsem špatně napsal první poznatky z diagnostiky, za to se omlouvám. Cukání a dušení přestalo po výměně lambda sondy před katalyzátorem. Startuje na poprvé a nečekám na ohřátí a hned jedu bez přískoku, jenomže pořád svítila diagnostika. Tak jsem vyrazil na servis lpg. Bylo mi řečeno, že je posunutý program a bude těžké se strefit do správného kroku. Po odjezdu ze servisu vše ok. Ale po ujetí zhruba 100 km, se na mně usmála diagnostika. Zoufalý jsem znovu navštívil servis lpg. znovu seřízení se slovy, že by se už neměla rozsvítit diagnostika a pokud ano, tak mám jezdit na benzín, že zhasne. Jezdím pořád na benzín a auto jede super. Po ujetí asi 150km nezhasla, tak mi to nedalo a zajel jsem na diagnostiku a vypsala se porucha chudá směs na řadě válců 1. Což znamená lambda kterou jsem měnil a nejde smazat. Tak nevím, ale graf ukazoval , že nemaká druhá lambda. Tak asi výměna 2 sondy. Pak změřit tlak paliva, rozebrat motor a nakonec kupuji toho koně.
A nebo má někdo jiný nápad?
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 22.11.2013 18:54
Re: Dušení motoru při přidání plynu
!!!!!!!!OPRAVENO!!!!!!!!
výměna palivového čerpadla, teplotního čidla, lambda sondy vše spravila. Ale největší problém byl v palivovém čerpadle. Dávalo 1,9. Ujetých 2 000 km bez problémů.
výměna palivového čerpadla, teplotního čidla, lambda sondy vše spravila. Ale největší problém byl v palivovém čerpadle. Dávalo 1,9. Ujetých 2 000 km bez problémů.
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 18.05.2009 00:57
Re: Dušení motoru při přidání plynu
Tiez riesim problem Dušení motoru při přidání plynu. Na LPG ide OK. Na Benzin ide len po starte, akonahle sa "akoby" minul natoceny benzin , auto zacne haprovat. Palivove cerpadlo som menil nedavno kedze nereagovalo (pritom bol len rozpadnuty konektor = vyhodene peniaze za nove cerpadlo) a teraz ho pred startom jasne pocujem ako ho nataca, tak som si neni moc isty ci to ten problem vyriesi aj ked to bude asi prve co teraz spravim. Mozem skusit vymenit aj lamda sondu - tu som tiez menil (pritom bol len preruseny kabel = opat vyhodene peniaze) takze tam mozem namontovat tu staru. Jedine co sa mi na aute doteraz skutocne pokazilo bola cievka zapalovania. Ostatne boli blbosti .. kabel, konektor, ziarovka... klop klop klop.
Zaujmalo by ma kedy zacne Lamda sonda a ine sondy prisposobovat riadenie motora od nastartovania. Je tam neaky cas kym tie sondy zobere riadiaca jednotka do uvahy, alebo to reaguje ihned? Ak to reaguje ihned od nastartovania, tak mozem vylucit vsetko a chyba je v cerpadle ....
Zaujmalo by ma kedy zacne Lamda sonda a ine sondy prisposobovat riadenie motora od nastartovania. Je tam neaky cas kym tie sondy zobere riadiaca jednotka do uvahy, alebo to reaguje ihned? Ak to reaguje ihned od nastartovania, tak mozem vylucit vsetko a chyba je v cerpadle ....
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Dušení motoru při přidání plynu
Lambda sa pouziva az potom, ako sa zahreje. V lete to je nejakych 15 sekund.
- bajeluk
- Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 01.08.2013 18:23
- Bydliště: Liberec, Praha
Re: Dušení motoru při přidání plynu
Cus, dusi se mi to na benzin taky (viz prispevky jinde), ale jen za studena, kdyz se motor ohreje, uz jede i na benzin OK. Moje varianty jsou
(a) adaptacni mapa je naucena na LPG a na benzin je sice o trochu, ale preci jenom jina, coz se u studeneho motoru projevi diky absenci regulace lambda sondou -- motor jede jen podle naucenych adaptaci,
(b) zanesene benzinove vstriky (aditiva a cistice nicmene nepomahaj).
Popravde, uz jsem se s tim naucil zit... Jet to jede, za chvili se to prepne na LPG a pak uz je to OK.
L.
(a) adaptacni mapa je naucena na LPG a na benzin je sice o trochu, ale preci jenom jina, coz se u studeneho motoru projevi diky absenci regulace lambda sondou -- motor jede jen podle naucenych adaptaci,
(b) zanesene benzinove vstriky (aditiva a cistice nicmene nepomahaj).
Popravde, uz jsem se s tim naucil zit... Jet to jede, za chvili se to prepne na LPG a pak uz je to OK.
L.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 30.07.2013 10:47
Re: Dušení motoru při přidání plynu
Ford Focus 1,6 VCTi, 2005, 195 000Km, LPG od 50 000km
Před 2 lety při 160 000Km mi také začalo cukání studeného motoru na benzín, špatná akcelerace, po zahřátí na benzín i LPG vše OK. Občas po startu studeného motoru a rozjetí se rozsvítila kontrolka motoru, po nějakém čase zase zhasla. Na diagnostice porucha spalování ve 2. válci. V jednom nejmenovaném servise mi údajně vyčistily vstřiky, že prý jsou vpořádku, Když jsem jezdil jen na benzín delší dobu (50km), tak i při studeném motoru to bylo OK ale pak po přepnutí na LPG zase KO. Někde na fóru se psalo, že to dělá bohatost směsy LPG a adaptace ŘJ motoru. Při kontrole LPG, vše nastaveno správně. Nedalo mi to, nechal jsem zkontrolovat vstřikovací trysky na zařízení ASNU a tam zjistili, že vstřik 2. válec má mínus 20% a 3. mínus 10% benzínu. Po vyčistění ultrazvukem to bylo stejné takže jsem objednal v jetservis.cz repasované 2 trysky stejného typu a po výměně teď kupodivu je vše vpořádku!!!
Pravděpodobně kdybych jezdil jen na benzín tak řídící jednotka dokáže přizpůsobit řízení vstřiků ale s přepnutím na LPG se vše zase rozhasilo.
Před 2 lety při 160 000Km mi také začalo cukání studeného motoru na benzín, špatná akcelerace, po zahřátí na benzín i LPG vše OK. Občas po startu studeného motoru a rozjetí se rozsvítila kontrolka motoru, po nějakém čase zase zhasla. Na diagnostice porucha spalování ve 2. válci. V jednom nejmenovaném servise mi údajně vyčistily vstřiky, že prý jsou vpořádku, Když jsem jezdil jen na benzín delší dobu (50km), tak i při studeném motoru to bylo OK ale pak po přepnutí na LPG zase KO. Někde na fóru se psalo, že to dělá bohatost směsy LPG a adaptace ŘJ motoru. Při kontrole LPG, vše nastaveno správně. Nedalo mi to, nechal jsem zkontrolovat vstřikovací trysky na zařízení ASNU a tam zjistili, že vstřik 2. válec má mínus 20% a 3. mínus 10% benzínu. Po vyčistění ultrazvukem to bylo stejné takže jsem objednal v jetservis.cz repasované 2 trysky stejného typu a po výměně teď kupodivu je vše vpořádku!!!

-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29.03.2010 18:57
- Bydliště: Střítež nad Bečvou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dušení motoru při přidání plynu
Přidám se se svým popisem problému a žádostí o radu "kam dál"
Focus II rv2007 1.8 92kW motor: QQDB
Na motor, aby hladce akceleroval musím velmi jemně. V případě že přidám více, nebo třeba jedu naložený, tak je to velký problém. Motor akceleruje, ale velmi pomalu, jako by byl uchlastaný a škube do toho, jako by občas pořádně chytil a jel. Tento problém se projevuje v nižších otáčkách, řádově do 3,5 tis. Dálničních 130 si drží v pohodě a není problém. Při této rychlosti má motor necelé čtyři tisíce.
Na plyn musím šlapat opravdu velmi jemně, aby měl plynulý zátah. Šlápnutí plynu na podlahu nic neřeší.
Spotřeba není velká, když musím běžně jezdit takto na klobouka. Dlouhodobě někde těsně pod 7l. V podstatě denně 6 a 6km, víkendy delší vyjížďky, jednou za měsíc až dva přesuny z moravy do jižních čech. Co se týče oleje, tak jsem dolil 1,75l za 15tis.km. Tankuju pouze u Benziny a přidávám VIF.
Co se mi nezdá na servise dříve:
U autorizovaného servisu jsem si nechal vyměnit svíce a vyčistit klapku. Je to těch cca 15tis.km. Teď, když jsme znovu otevírali klapku, tak byla pekelně špinavá a přišli jsme na tu chybu na čidle. Svíce po forďáckém servisu měly neskutečně velký odtrh. Přijde mi to divné, už jenom proto, že teď při výměně klapky byla ta původní před třemi tisíci kilometry čištěná prakticky čistá. Což je čtvrtina intervalu od čištění předtím (asi pánové ve fordu jenom foukli nějaký sprej do sání). Ale ten velký odtrh? Po servisu u fordu jsem také koupil jednu zapalovací cívku (každá svíce má svou) a zkoušel ji přehazovat na svících. Rozdíl žádný.
Co jsem na autě udělal nyní:
diagnostika neukazuje žádné závady
tlaky - 12-12,5
nové svíce - origo ford
výměna klapky - původní měla přerušený dráhy na čidle polohy
vyčištění MAF - byl prakticky čistý
Výsledkem je, že motor je na volnoběh hladký, že vůbec netuším, že běží. Ale problém, když chci po motoru výkon zůstal.
Co bych měl zkusit dále:
když odpojím MAF a auto se bude chovat lépe - je vadný a vyměním?
když po dopojení MAF nebude rozdíl, mám nechat změřit/vyčistit vstřiky?
už mi docházejí nápady a za každou radu budu rád.
děkuji
Focus II rv2007 1.8 92kW motor: QQDB
Na motor, aby hladce akceleroval musím velmi jemně. V případě že přidám více, nebo třeba jedu naložený, tak je to velký problém. Motor akceleruje, ale velmi pomalu, jako by byl uchlastaný a škube do toho, jako by občas pořádně chytil a jel. Tento problém se projevuje v nižších otáčkách, řádově do 3,5 tis. Dálničních 130 si drží v pohodě a není problém. Při této rychlosti má motor necelé čtyři tisíce.
Na plyn musím šlapat opravdu velmi jemně, aby měl plynulý zátah. Šlápnutí plynu na podlahu nic neřeší.
Spotřeba není velká, když musím běžně jezdit takto na klobouka. Dlouhodobě někde těsně pod 7l. V podstatě denně 6 a 6km, víkendy delší vyjížďky, jednou za měsíc až dva přesuny z moravy do jižních čech. Co se týče oleje, tak jsem dolil 1,75l za 15tis.km. Tankuju pouze u Benziny a přidávám VIF.
Co se mi nezdá na servise dříve:
U autorizovaného servisu jsem si nechal vyměnit svíce a vyčistit klapku. Je to těch cca 15tis.km. Teď, když jsme znovu otevírali klapku, tak byla pekelně špinavá a přišli jsme na tu chybu na čidle. Svíce po forďáckém servisu měly neskutečně velký odtrh. Přijde mi to divné, už jenom proto, že teď při výměně klapky byla ta původní před třemi tisíci kilometry čištěná prakticky čistá. Což je čtvrtina intervalu od čištění předtím (asi pánové ve fordu jenom foukli nějaký sprej do sání). Ale ten velký odtrh? Po servisu u fordu jsem také koupil jednu zapalovací cívku (každá svíce má svou) a zkoušel ji přehazovat na svících. Rozdíl žádný.
Co jsem na autě udělal nyní:
diagnostika neukazuje žádné závady
tlaky - 12-12,5
nové svíce - origo ford
výměna klapky - původní měla přerušený dráhy na čidle polohy
vyčištění MAF - byl prakticky čistý
Výsledkem je, že motor je na volnoběh hladký, že vůbec netuším, že běží. Ale problém, když chci po motoru výkon zůstal.
Co bych měl zkusit dále:
když odpojím MAF a auto se bude chovat lépe - je vadný a vyměním?
když po dopojení MAF nebude rozdíl, mám nechat změřit/vyčistit vstřiky?
už mi docházejí nápady a za každou radu budu rád.
děkuji
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: crocodile028 a 1 host