Filtr pev.částic tdci+emise od str162
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.06.2014 10:24
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Tak díky, pohledam na ulozto.
Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 05.05.2014 13:39
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
na Ford Workshop Manuals je k senzoru/jednotce aditiva uvedeno, že pokud hladina spadne pod určitou úroveň tak se rozsvítí "varovná lampa" a pokud je nádržka prázdná rozsvítí se MIL (oblíbená kontrolka motoru)
tohle chování mohu potvrdit, mě se rozsvítilo varování když to docházelo, při natankování v cca 179xxx kilometrech (dolívá se v intervalu 60k), cca 2 týdny před tím než se to přihodilo jsem kontroloval jestli je nádržka suchá nebo ne (vrazil jsem tam drát) a něco v ní bylo, takže to není jenom na základě počítání kilometrů
stav jde vyčíst v elm-configu - Level Minimum/Empty/Full, to full je vždy když to není pod minimum
tohle chování mohu potvrdit, mě se rozsvítilo varování když to docházelo, při natankování v cca 179xxx kilometrech (dolívá se v intervalu 60k), cca 2 týdny před tím než se to přihodilo jsem kontroloval jestli je nádržka suchá nebo ne (vrazil jsem tam drát) a něco v ní bylo, takže to není jenom na základě počítání kilometrů
stav jde vyčíst v elm-configu - Level Minimum/Empty/Full, to full je vždy když to není pod minimum
Ford Focus II, 08/2007, 1.6 TDCi, 80 kW, DPF
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Pořád si stojím za svým, že žádná hladina se neměří. To co vyčteš z elm-configu jsou hodnoty, které ti dává řídící jednotka pro aditivum (FACM) a to je ta co to počítá a usoudí, že je aditiva málo.
Proto tam je např. množství dodaného aditiva od posledního plnění (tedy po provedení toho "resetu"). Proto tam má i objem nádrže. Tyhle čísla pak od sebe odečte a pokud je rozdíl menší než co má nastavené (nějaký limit napevno) tak nastaví ten bit nízká hladina. No a ten ty pak vyčteš.
Tady je návod na to nulování: Moji teorii by mohl vyzkoušet ten co mu řídící jednotka nahlásila, že má málo aditiva.
Než bude dolévat, tak provede reset. Musí přes diagnostiku postupem výše to už nejde.
Pokud chybová hláška zmizí, je jasné, že tam žádné fyzikální měření hladiny není.
Je to už dávno co jsem si to plnil, ale taky mám pocit, že jsem to vyresetoval a až pak za nějaký měsíc jsem to plnil. Protože jsem teprve začal shánět náplň a potřeboval jsem jezdit. A předpokládal jsem, že tam určitě ještě nějaké aditivum, že to bude stejně jako u paliva, hlášení minimum neznamená prázdno.
Proto tam je např. množství dodaného aditiva od posledního plnění (tedy po provedení toho "resetu"). Proto tam má i objem nádrže. Tyhle čísla pak od sebe odečte a pokud je rozdíl menší než co má nastavené (nějaký limit napevno) tak nastaví ten bit nízká hladina. No a ten ty pak vyčteš.
Tady je návod na to nulování: Moji teorii by mohl vyzkoušet ten co mu řídící jednotka nahlásila, že má málo aditiva.
Než bude dolévat, tak provede reset. Musí přes diagnostiku postupem výše to už nejde.
Pokud chybová hláška zmizí, je jasné, že tam žádné fyzikální měření hladiny není.
Je to už dávno co jsem si to plnil, ale taky mám pocit, že jsem to vyresetoval a až pak za nějaký měsíc jsem to plnil. Protože jsem teprve začal shánět náplň a potřeboval jsem jezdit. A předpokládal jsem, že tam určitě ještě nějaké aditivum, že to bude stejně jako u paliva, hlášení minimum neznamená prázdno.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.06.2014 10:24
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Děkuji za návod. Zrovna jsem si knihu Jak na to stáhl na CZ torr. a studoval. Píše se tam o klapce nádrže. Tím myslí klapku uvnitř nalévacího hrdla, předpokládám. (ne vnější dvířka pro tankování) ?
Myslím správně? Chtěl bych zkusit to vynulování, protože nic zatím nesvítí a v servisu mi dolívali aditivum nedávno.
Myslím správně? Chtěl bych zkusit to vynulování, protože nic zatím nesvítí a v servisu mi dolívali aditivum nedávno.
Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Myslí se dvířka na autě. Je na nich zevnitř magnet a ten ovládá jazýčkový spínač.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
-
- Nováček
- Příspěvky: 117
- Registrován: 03.02.2010 22:19
- Bydliště: BA - SK
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
ma to "dvojity" piezosnimac, jedna cast je na meranie hladiny
http://goo.gl/l4XLB0
The dosing pump has a piezo sensor for the following functions:
The piezo sensor calculates the viscosity of the fuel additive which maybe affected by the ambient air temperature and transfers the value(s) to the fuel additive system module.
The piezo sensor measures the fuel additive level in the fuel additive tank only at very low level and transfers that information to the fuel additive system module.
http://goo.gl/l4XLB0
The dosing pump has a piezo sensor for the following functions:
The piezo sensor calculates the viscosity of the fuel additive which maybe affected by the ambient air temperature and transfers the value(s) to the fuel additive system module.
The piezo sensor measures the fuel additive level in the fuel additive tank only at very low level and transfers that information to the fuel additive system module.
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.06.2014 10:24
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
No, tak teď jsem z toho jelen,
Proč tedy nějaké nulování...
Proč tedy nějaké nulování...

Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Asi bych to ukončil tím, že nikdo přesně neví. Anglický text lze po překladu chápat jako měření nízkého stavu hladiny, ovšem co tou větou autor manuálu skutečně myslel a jak moc dobře uměl anglicky je nezjistitelné. Nebyl by to první anglický text, který je totálně mimo.
Otázkou je proč by pak byla nutnost provádět nastavení v ŘJ po naplnění. Taky je možné, že to počítá jak ŘJ tak snímač vyhodnotí opravdu kritickou mez, pro případ chybného výpočtu ŘJ. Dohad začal proto, že někomu tady v servisu po vyskočení hlášky navrhovali vyměnit celou nádržku. Takže rada je doplnit, nastavit a neřešit. Pokud i po těchto úkonech dojde k nastavení hlášky nízká hladina po kratší době než je např 30 000 km je něco špatně. Měnit nádobku když se neví jestli po doplnění byl provedeno nastavení je vyhazování peněz. To jsem chtěl vlastně dotyčnému jen poradit.
Otázkou je proč by pak byla nutnost provádět nastavení v ŘJ po naplnění. Taky je možné, že to počítá jak ŘJ tak snímač vyhodnotí opravdu kritickou mez, pro případ chybného výpočtu ŘJ. Dohad začal proto, že někomu tady v servisu po vyskočení hlášky navrhovali vyměnit celou nádržku. Takže rada je doplnit, nastavit a neřešit. Pokud i po těchto úkonech dojde k nastavení hlášky nízká hladina po kratší době než je např 30 000 km je něco špatně. Měnit nádobku když se neví jestli po doplnění byl provedeno nastavení je vyhazování peněz. To jsem chtěl vlastně dotyčnému jen poradit.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.06.2014 10:24
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Děkuji všem, já jsem ten dotyčný.
Výsledek je uspokojující. Někteří si osvěžili paměť, já jsem se dozvěděl spoustu nových věcí. Provedu vynulování podle návodu a budu sledovat. Určitě debata na toto téma nebyla ztráta času.
Čaute, zas příště.
Výsledek je uspokojující. Někteří si osvěžili paměť, já jsem se dozvěděl spoustu nových věcí. Provedu vynulování podle návodu a budu sledovat. Určitě debata na toto téma nebyla ztráta času.
Čaute, zas příště.
Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Jestli už vyskočila chybka, vynulovat manuálně nejde, pouze pomocí DIAG.
-
- Nováček
- Příspěvky: 117
- Registrován: 03.02.2010 22:19
- Bydliště: BA - SK
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Ten snimac nemeria celkove mnozstvo , meria iba nizku hladinu - ford mal v plane to nakonfigurovat tak aby to meralo aj mnoztvo ale nakoniec sa na to vykaslal, preto sa to resetuje.
Pochybujem ze to resetnes len tak. Idealne by bolo spravit to cez origo diag. ak to cez noname nepojde. Okrem problemu v tom piezo snimaci, mozes mat poruchu aj v riadiacej jednotke aditiva, popripade kabloch.
Pochybujem ze to resetnes len tak. Idealne by bolo spravit to cez origo diag. ak to cez noname nepojde. Okrem problemu v tom piezo snimaci, mozes mat poruchu aj v riadiacej jednotke aditiva, popripade kabloch.
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Když bych uměl měřit nízkou hladinu, proč potom resetovat? Cokoli nad nízkou hladinu je OK.
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Jak říkám, pořád dokola 
Pumpa je hloupá neví kolik dodá. Takže potřebujeme někoho kdo spočítá kolik je třeba vstříknout a někoho kdo to dokáže změřit. ŘJ spočítá dle množství dotankovaného paliva kolik je třeba vstříknout a senzor dle mého měří průtok a předává info zpět ŘJ (těžko říct jestli je hloupý a jen pulsy nebo chytrý a už hotové číslo, ale to je nepodstatné). Když proteče to co ŘJ chtěla vypne pumpu. Měřit hladinu je dle mého fakt blbost, protože v tak malé nádobce postavíš auto z kopce nebo do kopce a hláška je na světě. A vzhledem k tomu, že je to trvalé hlášení by už bylo plno poplašných stavů.

Pumpa je hloupá neví kolik dodá. Takže potřebujeme někoho kdo spočítá kolik je třeba vstříknout a někoho kdo to dokáže změřit. ŘJ spočítá dle množství dotankovaného paliva kolik je třeba vstříknout a senzor dle mého měří průtok a předává info zpět ŘJ (těžko říct jestli je hloupý a jen pulsy nebo chytrý a už hotové číslo, ale to je nepodstatné). Když proteče to co ŘJ chtěla vypne pumpu. Měřit hladinu je dle mého fakt blbost, protože v tak malé nádobce postavíš auto z kopce nebo do kopce a hláška je na světě. A vzhledem k tomu, že je to trvalé hlášení by už bylo plno poplašných stavů.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.06.2014 10:24
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
No, tak potom opravdu nezbývá, než konstatovat, že v autorizovaném servisu Ford Suchá Havířov kecali, když mi tvrdili, že je problém se snímáním hladiny aditiva. Mimochdem jsem někde četl, (jen tak na okraj), že čerpadlo pro doplňování aditiva je pístové, čili jedna otáčka je velice přesné množství dopněného aditiva. Nemusí se měřit nějaký průtok, stačí počet otočení. Ale to jsem opravdu nestudoval, jen jsem na to někde narazil. Pokud je to opravdu tak, nemusí být ta pumpa zas až tak hloupá. Neoponuji ti. A děkuji všem, kteří se do diskuze zapojili. 

Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Třeba ten 3. vodič posílá impulzy z čerpadla do ŘJ a ta tak vyhodnotí množství. Čítání impulzů je celkem easy. Mohlo by to fungovat i na pouhém počítání času běhu čerpadla.
Brainwashing se změnil v brainstorming. Dobřéééé.
Brainwashing se změnil v brainstorming. Dobřéééé.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů