Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
JaRaTu
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 06.06.2014 10:24

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od JaRaTu » 06.09.2016 17:24

Tak díky, pohledam na ulozto.
Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW

popins
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 05.05.2014 13:39

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od popins » 06.09.2016 18:33

na Ford Workshop Manuals je k senzoru/jednotce aditiva uvedeno, že pokud hladina spadne pod určitou úroveň tak se rozsvítí "varovná lampa" a pokud je nádržka prázdná rozsvítí se MIL (oblíbená kontrolka motoru)

tohle chování mohu potvrdit, mě se rozsvítilo varování když to docházelo, při natankování v cca 179xxx kilometrech (dolívá se v intervalu 60k), cca 2 týdny před tím než se to přihodilo jsem kontroloval jestli je nádržka suchá nebo ne (vrazil jsem tam drát) a něco v ní bylo, takže to není jenom na základě počítání kilometrů

stav jde vyčíst v elm-configu - Level Minimum/Empty/Full, to full je vždy když to není pod minimum
facm5.png
Ford Focus II, 08/2007, 1.6 TDCi, 80 kW, DPF

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od vladko » 08.09.2016 10:20

Pořád si stojím za svým, že žádná hladina se neměří. To co vyčteš z elm-configu jsou hodnoty, které ti dává řídící jednotka pro aditivum (FACM) a to je ta co to počítá a usoudí, že je aditiva málo.
Proto tam je např. množství dodaného aditiva od posledního plnění (tedy po provedení toho "resetu"). Proto tam má i objem nádrže. Tyhle čísla pak od sebe odečte a pokud je rozdíl menší než co má nastavené (nějaký limit napevno) tak nastaví ten bit nízká hladina. No a ten ty pak vyčteš.

Tady je návod na to nulování:
nulovani.png
Moji teorii by mohl vyzkoušet ten co mu řídící jednotka nahlásila, že má málo aditiva.

Než bude dolévat, tak provede reset. Musí přes diagnostiku postupem výše to už nejde.

Pokud chybová hláška zmizí, je jasné, že tam žádné fyzikální měření hladiny není.

Je to už dávno co jsem si to plnil, ale taky mám pocit, že jsem to vyresetoval a až pak za nějaký měsíc jsem to plnil. Protože jsem teprve začal shánět náplň a potřeboval jsem jezdit. A předpokládal jsem, že tam určitě ještě nějaké aditivum, že to bude stejně jako u paliva, hlášení minimum neznamená prázdno.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

JaRaTu
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 06.06.2014 10:24

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od JaRaTu » 08.09.2016 11:35

Děkuji za návod. Zrovna jsem si knihu Jak na to stáhl na CZ torr. a studoval. Píše se tam o klapce nádrže. Tím myslí klapku uvnitř nalévacího hrdla, předpokládám. (ne vnější dvířka pro tankování) ?
Myslím správně? Chtěl bych zkusit to vynulování, protože nic zatím nesvítí a v servisu mi dolívali aditivum nedávno.
Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od vladko » 08.09.2016 12:15

Myslí se dvířka na autě. Je na nich zevnitř magnet a ten ovládá jazýčkový spínač.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 117
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od ica » 08.09.2016 12:38

ma to "dvojity" piezosnimac, jedna cast je na meranie hladiny

http://goo.gl/l4XLB0

The dosing pump has a piezo sensor for the following functions:
The piezo sensor calculates the viscosity of the fuel additive which maybe affected by the ambient air temperature and transfers the value(s) to the fuel additive system module.
The piezo sensor measures the fuel additive level in the fuel additive tank only at very low level and transfers that information to the fuel additive system module.

JaRaTu
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 06.06.2014 10:24

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od JaRaTu » 08.09.2016 13:19

No, tak teď jsem z toho jelen,
Proč tedy nějaké nulování... :bebng:
Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od vladko » 08.09.2016 13:21

Asi bych to ukončil tím, že nikdo přesně neví. Anglický text lze po překladu chápat jako měření nízkého stavu hladiny, ovšem co tou větou autor manuálu skutečně myslel a jak moc dobře uměl anglicky je nezjistitelné. Nebyl by to první anglický text, který je totálně mimo.
Otázkou je proč by pak byla nutnost provádět nastavení v ŘJ po naplnění. Taky je možné, že to počítá jak ŘJ tak snímač vyhodnotí opravdu kritickou mez, pro případ chybného výpočtu ŘJ. Dohad začal proto, že někomu tady v servisu po vyskočení hlášky navrhovali vyměnit celou nádržku. Takže rada je doplnit, nastavit a neřešit. Pokud i po těchto úkonech dojde k nastavení hlášky nízká hladina po kratší době než je např 30 000 km je něco špatně. Měnit nádobku když se neví jestli po doplnění byl provedeno nastavení je vyhazování peněz. To jsem chtěl vlastně dotyčnému jen poradit.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

JaRaTu
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 06.06.2014 10:24

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od JaRaTu » 08.09.2016 13:53

Děkuji všem, já jsem ten dotyčný.
Výsledek je uspokojující. Někteří si osvěžili paměť, já jsem se dozvěděl spoustu nových věcí. Provedu vynulování podle návodu a budu sledovat. Určitě debata na toto téma nebyla ztráta času.
Čaute, zas příště.
Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od C-Maxis » 08.09.2016 14:13

Jestli už vyskočila chybka, vynulovat manuálně nejde, pouze pomocí DIAG.
Přílohy
pocitadlo eolys.jpg
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 117
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od ica » 08.09.2016 18:02

Ten snimac nemeria celkove mnozstvo , meria iba nizku hladinu - ford mal v plane to nakonfigurovat tak aby to meralo aj mnoztvo ale nakoniec sa na to vykaslal, preto sa to resetuje.

Pochybujem ze to resetnes len tak. Idealne by bolo spravit to cez origo diag. ak to cez noname nepojde. Okrem problemu v tom piezo snimaci, mozes mat poruchu aj v riadiacej jednotke aditiva, popripade kabloch.

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od C-Maxis » 08.09.2016 19:37

Když bych uměl měřit nízkou hladinu, proč potom resetovat? Cokoli nad nízkou hladinu je OK.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od vladko » 09.09.2016 13:10

Jak říkám, pořád dokola :-)
Pumpa je hloupá neví kolik dodá. Takže potřebujeme někoho kdo spočítá kolik je třeba vstříknout a někoho kdo to dokáže změřit. ŘJ spočítá dle množství dotankovaného paliva kolik je třeba vstříknout a senzor dle mého měří průtok a předává info zpět ŘJ (těžko říct jestli je hloupý a jen pulsy nebo chytrý a už hotové číslo, ale to je nepodstatné). Když proteče to co ŘJ chtěla vypne pumpu. Měřit hladinu je dle mého fakt blbost, protože v tak malé nádobce postavíš auto z kopce nebo do kopce a hláška je na světě. A vzhledem k tomu, že je to trvalé hlášení by už bylo plno poplašných stavů.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

JaRaTu
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 06.06.2014 10:24

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od JaRaTu » 09.09.2016 13:24

No, tak potom opravdu nezbývá, než konstatovat, že v autorizovaném servisu Ford Suchá Havířov kecali, když mi tvrdili, že je problém se snímáním hladiny aditiva. Mimochdem jsem někde četl, (jen tak na okraj), že čerpadlo pro doplňování aditiva je pístové, čili jedna otáčka je velice přesné množství dopněného aditiva. Nemusí se měřit nějaký průtok, stačí počet otočení. Ale to jsem opravdu nestudoval, jen jsem na to někde narazil. Pokud je to opravdu tak, nemusí být ta pumpa zas až tak hloupá. Neoponuji ti. A děkuji všem, kteří se do diskuze zapojili. :perfect:
Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od C-Maxis » 09.09.2016 13:42

Třeba ten 3. vodič posílá impulzy z čerpadla do ŘJ a ta tak vyhodnotí množství. Čítání impulzů je celkem easy. Mohlo by to fungovat i na pouhém počítání času běhu čerpadla.
Brainwashing se změnil v brainstorming. Dobřéééé. 8)
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů