Filtr pev.částic tdci+emise od str162
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
...Ford pise vo svojom manuali k 1,6TDCI o regeneracii:
Oxidace uhlíkových částic funguje ovšem teprve při teplotě výfukových plynů nad 550 °C.
Použitím katalytického aditiva do paliva (Eolys) může však být teplota spalování snížena až na 450
°C.
Protože teplota výfukových plynů ... jen zřídka překračuje 270 °C, musí být proveden zásah řízením
motoru, aby tato teplota byla uměle zvýšena....(nasleduje obsiahly popis zásahov do riadenia motora pri regeneracii)
...takze pri 400 este nic nevypalis a tuto hodnotu aj tak nemas sancu dosiahnut v nasich podmienkach (pri 130kmh mi teplomer ukazuje okolo 300°C)
Oxidace uhlíkových částic funguje ovšem teprve při teplotě výfukových plynů nad 550 °C.
Použitím katalytického aditiva do paliva (Eolys) může však být teplota spalování snížena až na 450
°C.
Protože teplota výfukových plynů ... jen zřídka překračuje 270 °C, musí být proveden zásah řízením
motoru, aby tato teplota byla uměle zvýšena....(nasleduje obsiahly popis zásahov do riadenia motora pri regeneracii)
...takze pri 400 este nic nevypalis a tuto hodnotu aj tak nemas sancu dosiahnut v nasich podmienkach (pri 130kmh mi teplomer ukazuje okolo 300°C)
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13493
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Pozor. Udavane teploty su na ZAPALENIE sadzi. Samotne horenie je pri ovela vyssej teplote. A lokalne asi ani 1000°C nemusi byt problem. Je to vlastne horenie rozptyleneho mleteho koksu silne fukaneho vzduchom.
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.06.2014 10:24
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Takhle nějak jsem si představoval, že to funguje. Nejsem mechanik, ale logicky jsem uvažoval. Musí vědět, kolik jsem natankoval, aby doplnil správné množství aditiva.foki píše:Spínač víčka hrdla nádrže paliva je vytvořen bezdotykovým spínačem a magnetem, který je připevněn na plnicím víčku.
Otevřením víčka hrdla nádrže paliva je sepnut spínač víčka hrdla nádrže paliva, a je vyslán signál do řídicího přístroje přísady do paliva, že nastává plnění nádrže.
Řídicí přístroj přísady do paliva setrvá v režimu "sleep" (v klidu), dokud není víčko plnicího hrdla nádrže opět zavřeno a není ukončen režim "sleep" spínačem víčka hrdla nádrže paliva.
Při následujícím zapnutí spínací skříňky je zjištěna aktuální zásoba paliva v nádrži, je porovnána se stavem před tankováním a je vypočten rozdíl množství zásoby paliva.
Podle vypočteného množství změny zásoby paliva v nádrži je řídicím přístrojem přísady do paliva vypočteno množství potřebného doplnění přísady, a je aktivováno čerpadlo přísady do paliva.
Aktivování/dávkování je prováděno při rychlosti jízdy vozidla nad 40 km/h nebo 4 minuty po prvém nastartování motoru po tankování, pokud nebyla dosažena rychlost jízdy.
Problém, který mám se týká snímání hladiny aditiva v zásobníku. Koupil jsem ojeté auto - Focus 2006, 2,0 TDCi, kombi, 100 kW. Nechal jsem si udělat v autorizovaném servisu Ford Suchá Havířov nucenou regeneraci DPF a doplnění aditiva (cca 2 000 Kč). Asi po roce provozu svítí červená kontrolka a nápis Engine System Fault (po natankování a ujetí pár metrů). Dal jsem do servisu výše jmenovaného a dolili mi aditivum. Prý ale strašně málo. Problém prý je se snímačem hladiny v zásobníku aditiva. Neopravuje se, pouze vyměňuje. Cena 14 500.- !!! pouze za nádobku. Hledal jsem na internetu, psal si mejlama od různých dodavatelů ND. Jeden mi sdělil, že měli udělat kalibraci plováku. ??? Ale proč by to dělali, když si zákazník zaplatí výměnu celé nádobky. Jsem rozčarován přístupem. Podotýkám, že Focuse servisuju jen tam, ale tady u této problematiky mě jejich přístup docela dojal... Má někdo podobnou zkušenost s hladinou Aditiva?
Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Ahoj, hladina aditiva v nádobce se nijak neměří. Tipnul bych si, že ti před rokem "zapomněli" nastavit v ŘJ, že bylo aditivum doplněno. ŘJ počítá jen teoreticky kolik aditiva je v zásobníku.
Takže šup na diagnostiku provést reset doplnění aditiva a dle mého chyba zmizí a 14 500 ušetřeno
Takže šup na diagnostiku provést reset doplnění aditiva a dle mého chyba zmizí a 14 500 ušetřeno

C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
- Giggo
- Zkušený
- Příspěvky: 1215
- Registrován: 06.02.2011 09:43
- Bydliště: Praha
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Já Ti nevím s tím neměřením.
Dyž sem udělal jen čistě reset, tak auto dál prudilo že aditivum není, dyž sem nádržku doplnil naftou už to bylo ok.
Dyž sem udělal jen čistě reset, tak auto dál prudilo že aditivum není, dyž sem nádržku doplnil naftou už to bylo ok.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Reset se musí dělat před vyskočením problému- tedy ten manuální. Jak to vypadá, tak to jen pozná nízkou hladinu. Po resetu to počítá s plným stavem a pak to odpočítává podle tankování...
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.06.2014 10:24
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Omlouvám se, možná jsem trochu natvrdlý..., moc o tom nevím a přiznám se, nečetl jsem celé téma, má to tu nějakých 180 stránek, pomalu se tím prokousávám.C-Maxis píše:Reset se musí dělat před vyskočením problému- tedy ten manuální (jaký je ještě jiný?). Jak to vypadá, tak to jen pozná nízkou hladinu. Po resetu to počítá s plným stavem a pak to odpočítává podle tankování...
Píšeš, že reset se musí dělat před vyskočením problému - tedy ten manuální (jaký je ještě jiný reset?)? To chápu tak, že reset se dělá, když problém není. Já ale poznám až když svítí červená a to už je problém. Po doplnění aditiva problém není. Tedy když se udělá reset po doplnění když už problém není - jaký je v tom rozdíl? O snímání hladiny taky moc nevím, v servisu říkali, že je problém ve snímání hladiny. Mohlo by to být, že se snímá jen nějaká minimální hladina, proč mi ale signalizovala, když dolili jen asi půl litru? jak je to snímané? plovákem? nebo jinak elektronicky? Pak píšeš, že po resetu (tím i po doplnění) to počítá s plným staven a odpočítává podle tankování. Takže musí brát zřetel kolik jsem natankoval. Jestli 10 l, nebo plnou. To by ale pak stačilo opravdu jen hlídat minimální hladinu, výpočty by byly pro to kolik aditiva ubylo po tankování k ničemu. Výpočty ŘJ podle tankování jsou k něčemu jen pro to, aby věděl, kolik aditiva má doplnit. (Jestli na deset litrů, nebo 50 litrů nafty) Předávkovávání aditivem je kontraproduktivní - to jsem taky už někde četl. Prosím, nechápej mě špatně, že ti oponuju, jen se snažím věc pochopit a dozvědět se, jak to vlastně funguje...

Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Situace- žádná chybová hláška. Za předpokladu, že by chybový stav "zachvíli" způsobila nízká hladina aditiva Infineum (původně Eolys- už se nedělá). Preventivně můžeš dolít aditivum svépomocí (2 lidi). Poté se dá ručně resetovat "hladina" aditiva- pomocí dvířek nádrže a zapalování (opět lépe 2 lidé). Podle všeho má nádržka na aditivum pouze "sledování nízké hladiny". ŘJ ví, kolik aditiva během předchozích tankování dodala, takže pokud vypočítá, že aditiva je už málo, může zahlásit problém, který se pak vyřeší až "v servisu". Máš pravdu, že pokud by hladinu hlídal pouze nějaký "koncový spínač hladiny", tyhle resety by nemělo dělat smysl. Situace je poněkud nejasná a já nejsem od Fordů. Píšu moje poznatky.
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Znova a pomalu. Hladina se neměří. Kdyby se měřila, nikdo tam přece nebude dělat funkci (reset), která řekne ŘJ, že teď je nádobka plná ať si nastaví množství na její obsah (tuším 1,8 l). K čemu by to tak asi bylo. A teď jak to funguje: ŘJ si při tankovaní zjistí množství paliva před tankováním (otevřením dvířek dostane z čidla info aha asi se bude tankovat) a po natankování (znovu info ze stejného čidla, aha už je asi dotankováno). Pokud někdo dvířka jen otevřel a zavřel je rozdíl 0 a nic z nádobky do nádrže nevstříkne. Pokud je rozdíl např 40 l, ví že musí stříknout z nádobky do nádrže např. 1dcl a ten 1 dcl si odečte od těch 1,8 takže si teď pamatuje 1,7l. A tak to jde s každým tankováním, až se dostane na nějakou mez, kterou má definovanou jako minimum a v tu chvíli vám vyhodí hlášení nízká hladina aditiva. Toť vše.
A existují jen dva způsoby jak říct ŘJ , že jste doplnili nádobku (jestli skutečně je ŘJ úplně jedno).
Přes diagnostiku a tohle lze provést i když už hláška o nízkém stavu vyskočila. A pak kombinací polohy klíče a otevírání víčka nádrže viz. kniha Jak na to.(tohle lze provést jen pokud ještě hláška nepřišla).
No a pak je v diagnostice ještě jedena funkce pro DPF a tou je "reset" naučených hodnot, která se používá při výměně DPF za nový, popřípadě po vyčištění.
A existují jen dva způsoby jak říct ŘJ , že jste doplnili nádobku (jestli skutečně je ŘJ úplně jedno).
Přes diagnostiku a tohle lze provést i když už hláška o nízkém stavu vyskočila. A pak kombinací polohy klíče a otevírání víčka nádrže viz. kniha Jak na to.(tohle lze provést jen pokud ještě hláška nepřišla).
No a pak je v diagnostice ještě jedena funkce pro DPF a tou je "reset" naučených hodnot, která se používá při výměně DPF za nový, popřípadě po vyčištění.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.06.2014 10:24
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Podle toho, co tu píšeš, moje ŘJ neumí počítat. Rozsvítila červenou kontrolku a na displeji nápis System Engine Fault. V servise na diagnostice zjistili "málo aditiva" a dolili jen!! 0,5 l. Kontrolka zhasla, nápis se ztratil. Jestli dělali nějaký reset, to bohužel nevím, předpokládám, že asi ano... Konstatovali: Závada na snímání hladiny v zásobníku aditiva. (to potom kecali!), nádobku nutno vyměnit. neopravitelné (taky asi kecali? .., nevím). ještě, jak jsem psal výše, asi před rokem jsem nechával dělat čištění DPF a dolívat aditivum a to pouze preventivně, aniž by ŘJ hlásila nějakou poruchu. Mohlo se stát, že zapomněli na reset tenkrát? To by pak následné hlášení (kontrolka a nápis) mělo logiku. Zatím jsem zjistil, jak ten krám (zásobník) vůbec vypadá, číslo dílu je: 1674614 http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ford- ... 1975033139 Po zádání do googleho-obrázky je na obrázku vidět svorkovnice a v ní 3 piny. Čerpadlo potřebuje dva. K čemu je ten třetí?vladko píše: ....A tak to jde s každým tankováním, až se dostane na nějakou mez, kterou má definovanou jako minimum a v tu chvíli vám vyhodí hlášení nízká hladina aditiva. Toť vše.
A existují....
Ještě, prosím, tu knihu, " Jak na to", kde se popisuje reset pomocí klíčku a dvířek nádrže, ta je někde tady na fóru?
Ještě jednou děkuji všem za reakce.
Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Ahoj je v tom ještě piezo senzor. Tady
http://workshop-manuals.com/ford/c-max_ ... ter_(dpf)/
V textu je psáno, že to sice měří hladinu (aspoň dle rychlého překladu), ale probral jsem to s kolegy z oboru techiniky a piezo senzory se používají spíše ke snímání průtoku, tlaku, apod. nikoliv k měření hladiny na to jsou plováky, ultrazvuk apod. což je v tak malé nádržce asi problém. Nikdo si nedokázal představit jak by to ten senzor měřil. Takže překladu jsme trochu popustili uzdu a výsledkem naše překladu je, že ten senzor vlastně informuje ŘJ o tom kolik protíká aditiva a tak ŘJ ví kdy má říct čerpadlu "stačí, už je vstříknuté dost podle tankování".
Já si kdysi taky doplňoval po tom co mi vyskočila hláška a dolil jsem tak cca jenom 1 litr. Což je další důvod, který mě přiklání na stranu že tam žádné měření hladiny není. Na 100% to ví jen výrobce nádržky a taky ten co psal kód do ŘJ.
Co mě štve, že není jak zkontrolovat, že aditivum je opravdu vstřikováno. Jedině častěji dolévat, ale to je ujeté.
http://workshop-manuals.com/ford/c-max_ ... ter_(dpf)/
V textu je psáno, že to sice měří hladinu (aspoň dle rychlého překladu), ale probral jsem to s kolegy z oboru techiniky a piezo senzory se používají spíše ke snímání průtoku, tlaku, apod. nikoliv k měření hladiny na to jsou plováky, ultrazvuk apod. což je v tak malé nádržce asi problém. Nikdo si nedokázal představit jak by to ten senzor měřil. Takže překladu jsme trochu popustili uzdu a výsledkem naše překladu je, že ten senzor vlastně informuje ŘJ o tom kolik protíká aditiva a tak ŘJ ví kdy má říct čerpadlu "stačí, už je vstříknuté dost podle tankování".
Já si kdysi taky doplňoval po tom co mi vyskočila hláška a dolil jsem tak cca jenom 1 litr. Což je další důvod, který mě přiklání na stranu že tam žádné měření hladiny není. Na 100% to ví jen výrobce nádržky a taky ten co psal kód do ŘJ.
Co mě štve, že není jak zkontrolovat, že aditivum je opravdu vstřikováno. Jedině častěji dolévat, ale to je ujeté.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.06.2014 10:24
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Text ze stránky z odkazu
The piezo sensor records the fill level of the fuel additive in the fuel additive tank and transmits this information to the fuel additive control unit.
Překladač google říká...
Snímač piezo zaznamenává výšku hladiny aditiva paliva v nádrži na přísadu, a předává tyto informace do řídící jednotky palivového aditiva.
Dcera říkala, že překlad odpovídá
.
Dále na volvo fóru jsem objevil toto: http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=53&t=44664 Taky něco o snímači.
EDIT: Pokud piezo snímače pracují na principu převodu síly, tlaku a pod. pak při dnešních (i 10 let zpět) technologiích by teoreticky mohl fungovat, kdyby byl ponořený a výška hladiny = tlak, pak by to fungovalo...
Tak nevím... Ještě budu někde hledat, pokud něco najdu, hodím to sem
The piezo sensor records the fill level of the fuel additive in the fuel additive tank and transmits this information to the fuel additive control unit.
Překladač google říká...
Snímač piezo zaznamenává výšku hladiny aditiva paliva v nádrži na přísadu, a předává tyto informace do řídící jednotky palivového aditiva.
Dcera říkala, že překlad odpovídá

Dále na volvo fóru jsem objevil toto: http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=53&t=44664 Taky něco o snímači.
EDIT: Pokud piezo snímače pracují na principu převodu síly, tlaku a pod. pak při dnešních (i 10 let zpět) technologiích by teoreticky mohl fungovat, kdyby byl ponořený a výška hladiny = tlak, pak by to fungovalo...
Tak nevím... Ještě budu někde hledat, pokud něco najdu, hodím to sem
Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Teoreticky- piezo snímač na tak malé změny tlaku bude muset být hodně citlivý. Takže pohyby tekutiny při jízdě budou vyrábět znatelné změny tlaku. Za mě si umím představit spíš měření je/není. Já 2 x dolil a resetoval ručně.
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.06.2014 10:24
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
No a ten návod "Jak na to", ten, prosim, najdu kde?
Nebo jak se dělá ten reset?
Nebo jak se dělá ten reset?
Naposledy upravil(a) JaRaTu dne 06.09.2016 17:23, celkem upraveno 1 x.
Focus Ghia, 2006, 2,0 TDCi, DPF, 100 kW
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162
Bylo to někde na uloz.to
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů