Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 647
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
prošel jsem fóra ale tohle nenašel...
Potřeboval jsem obrzdit orezlý kotouče po týdnu stání, tak jsem v rámci většího zatížení brzdil se současně sešlápnutým plynem, otáčky motoru ca 3 - 4000, plyn tak 3/4. (pravé noha na plynu, levá na brzdě)
Překvapilo mě, že pedál brzdy ztvrdnul jako kdyby vůbec nešel posilovač - je to vlastnost nebo vada posilovače? Můžete to někdo vyzkoušet ve svém luxusním zánovním voze? Jinak to brzdí normálně...
Potřeboval jsem obrzdit orezlý kotouče po týdnu stání, tak jsem v rámci většího zatížení brzdil se současně sešlápnutým plynem, otáčky motoru ca 3 - 4000, plyn tak 3/4. (pravé noha na plynu, levá na brzdě)
Překvapilo mě, že pedál brzdy ztvrdnul jako kdyby vůbec nešel posilovač - je to vlastnost nebo vada posilovače? Můžete to někdo vyzkoušet ve svém luxusním zánovním voze? Jinak to brzdí normálně...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
Jako vyzkoušet brzdit LEVOU nohou? Jednou jsem to zkusil (sám na prázdné silnici) kdysi ve favoritu a v té levé noze nemáš cit pro brzdu, takže se velice rychle zablokují kola. Od té doby to mám zařazeno do "tohle doma nezkoušejte".
K věci - pokud při normální používání brzdy normálně brzdí a posilovač posiluje, tak bych to neřešil.
K věci - pokud při normální používání brzdy normálně brzdí a posilovač posiluje, tak bych to neřešil.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 647
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
Ano levou. Používá se to i např. na sněhu do kopce jako náhrada uzávěrky diferáku. Nebo u zadokolky v rallye v zatáčce... Já to používám i na probliknutí brzdama když se mi někdo lepí na zadek - pravou nohu nechám na plynu a levou bliknu brzdama. Problém mi to nedělá, je to jen nezvyk
Nesmíš na to dupat jak na spojku 
Podle mě by posilovač brzd měl fungovat normálně i v téhle situaci, takže "neřešit to" se mi moc nechce, přece jen brzdy...


Podle mě by posilovač brzd měl fungovat normálně i v téhle situaci, takže "neřešit to" se mi moc nechce, přece jen brzdy...
Naposledy upravil(a) vladka1 dne 10.02.2016 12:24, celkem upraveno 1 x.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
V rallye je to velice beznej zpusob jizdy... Na focusu jsem to ale fakt nikdy nezkousel 

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
Já myslel, že v rallye se to dělá obojí pravou nohou, patou na plyn, špičkou na brzdu.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 647
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
jo, to jde taky pata plyn špička brzda. Ale plyn takhle nedáš plnej bez zadupnutí brzdy, aspoň já patu dopředu tolik před špičku vysunout nedokážu, takovej jogín nejsem 
Taky jde pravé pata brzda špička plyn a levá spojka (náhrada ručky při rozjetí do kopce)

Taky jde pravé pata brzda špička plyn a levá spojka (náhrada ručky při rozjetí do kopce)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
pkadecka: zalezi na velikosti nohy dost 

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
upravit pedáli, + si zvyknout + se řadí pod plným plynem,== vše, mám za sebou.vladka1 píše:jo, to jde taky pata plyn špička brzda. Ale plyn takhle nedáš plnej bez zadupnutí brzdy, aspoň já patu dopředu tolik před špičku vysunout nedokážu, takovej jogín nejsem
Taky jde pravé pata brzda špička plyn a levá spojka (náhrada ručky při rozjetí do kopce)

+ plyn, se ovládá bokem nártu. takto, mám já, když chci blbnout.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.08.2014 19:31
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
ztvrdnutí brzdy pod levou nohou bude spíš pocitový, páč levá noha v tom nemá takový cit. Sám sem si to taky myslel, že ztvrdnul pedál, když sem se učil brzdit levou nohou. Teď už to je v pohodě, i cit v tý noze mám
Že se to používá při závodech to beru, jen nevím, jaký by to mělo využití u zadokolky?? U předokolky je výhoda jasná, náhrada samosvoru a odstranění nedotáčivosti. Proto sem se to taky učil, a teď jde focus v ostřejších zatáčkách na mokru krásně vodit bokem. Ale u zadokolky je to fakt na nic.

Že se to používá při závodech to beru, jen nevím, jaký by to mělo využití u zadokolky?? U předokolky je výhoda jasná, náhrada samosvoru a odstranění nedotáčivosti. Proto sem se to taky učil, a teď jde focus v ostřejších zatáčkách na mokru krásně vodit bokem. Ale u zadokolky je to fakt na nic.
Focus 1999, benzín 1.8
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 647
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
Žádný pocitový, taková trubka co nerozezná ztvrdnutí od normálu zase nejsem. Ztvrdnutí opravdu jako úplně vyšlapaný podtlak z posilovače... Hadice podtlaku se tváří OK, vrtat se v posilovači se mi zatim nechce... Někdo to vyzkoušejte (a né že se vybouráte 
U zadokolky o tom mluvil Haughland u Š 100 RS, tak to asi k něčemu bude...
Ale teď na to koukám a píše s "plynem aby motorem nebrzdil ani nezrychloval", takže zařazenej kvalt ale plyn na "udržení rychlosti", ne pod plynem (u zadokolky logicky aby kola přenášely jen boční sílu a ne i moment)... Asi tím chtěl říct "v zatáčce nebrzdit motorem ani nezrychlovat" resp. půjde o první půlku zatáčky.... Současně plyn i brzda tam bylo, tušim že měl pravou na plynu a brzdil levou...

U zadokolky o tom mluvil Haughland u Š 100 RS, tak to asi k něčemu bude...

FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů