Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Odpovědět
vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 647
Registrován: 09.01.2013 21:02

Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Příspěvek od vladka1 » 10.02.2016 10:43

prošel jsem fóra ale tohle nenašel...
Potřeboval jsem obrzdit orezlý kotouče po týdnu stání, tak jsem v rámci většího zatížení brzdil se současně sešlápnutým plynem, otáčky motoru ca 3 - 4000, plyn tak 3/4. (pravé noha na plynu, levá na brzdě)
Překvapilo mě, že pedál brzdy ztvrdnul jako kdyby vůbec nešel posilovač - je to vlastnost nebo vada posilovače? Můžete to někdo vyzkoušet ve svém luxusním zánovním voze? Jinak to brzdí normálně...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Příspěvek od pkadecka » 10.02.2016 11:15

Jako vyzkoušet brzdit LEVOU nohou? Jednou jsem to zkusil (sám na prázdné silnici) kdysi ve favoritu a v té levé noze nemáš cit pro brzdu, takže se velice rychle zablokují kola. Od té doby to mám zařazeno do "tohle doma nezkoušejte".

K věci - pokud při normální používání brzdy normálně brzdí a posilovač posiluje, tak bych to neřešil.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 647
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Příspěvek od vladka1 » 10.02.2016 11:55

Ano levou. Používá se to i např. na sněhu do kopce jako náhrada uzávěrky diferáku. Nebo u zadokolky v rallye v zatáčce... Já to používám i na probliknutí brzdama když se mi někdo lepí na zadek - pravou nohu nechám na plynu a levou bliknu brzdama. Problém mi to nedělá, je to jen nezvyk ;) Nesmíš na to dupat jak na spojku ;)

Podle mě by posilovač brzd měl fungovat normálně i v téhle situaci, takže "neřešit to" se mi moc nechce, přece jen brzdy...
Naposledy upravil(a) vladka1 dne 10.02.2016 12:24, celkem upraveno 1 x.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Příspěvek od Nonid » 10.02.2016 11:59

V rallye je to velice beznej zpusob jizdy... Na focusu jsem to ale fakt nikdy nezkousel :D
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Příspěvek od pkadecka » 10.02.2016 12:24

Já myslel, že v rallye se to dělá obojí pravou nohou, patou na plyn, špičkou na brzdu.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 647
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Příspěvek od vladka1 » 10.02.2016 12:29

jo, to jde taky pata plyn špička brzda. Ale plyn takhle nedáš plnej bez zadupnutí brzdy, aspoň já patu dopředu tolik před špičku vysunout nedokážu, takovej jogín nejsem :D
Taky jde pravé pata brzda špička plyn a levá spojka (náhrada ručky při rozjetí do kopce)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Příspěvek od Nonid » 10.02.2016 12:43

pkadecka: zalezi na velikosti nohy dost :D
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Příspěvek od petulak » 10.02.2016 18:29

vladka1 píše:jo, to jde taky pata plyn špička brzda. Ale plyn takhle nedáš plnej bez zadupnutí brzdy, aspoň já patu dopředu tolik před špičku vysunout nedokážu, takovej jogín nejsem :D
Taky jde pravé pata brzda špička plyn a levá spojka (náhrada ručky při rozjetí do kopce)
upravit pedáli, + si zvyknout + se řadí pod plným plynem,== vše, mám za sebou. :mrgreen:

+ plyn, se ovládá bokem nártu.
fokus 009.jpg
takto, mám já, když chci blbnout. :huraa:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 26.08.2014 19:31

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Příspěvek od spooon » 11.02.2016 13:11

ztvrdnutí brzdy pod levou nohou bude spíš pocitový, páč levá noha v tom nemá takový cit. Sám sem si to taky myslel, že ztvrdnul pedál, když sem se učil brzdit levou nohou. Teď už to je v pohodě, i cit v tý noze mám :)

Že se to používá při závodech to beru, jen nevím, jaký by to mělo využití u zadokolky?? U předokolky je výhoda jasná, náhrada samosvoru a odstranění nedotáčivosti. Proto sem se to taky učil, a teď jde focus v ostřejších zatáčkách na mokru krásně vodit bokem. Ale u zadokolky je to fakt na nic.
Focus 1999, benzín 1.8

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 647
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Příspěvek od vladka1 » 11.02.2016 13:55

Žádný pocitový, taková trubka co nerozezná ztvrdnutí od normálu zase nejsem. Ztvrdnutí opravdu jako úplně vyšlapaný podtlak z posilovače... Hadice podtlaku se tváří OK, vrtat se v posilovači se mi zatim nechce... Někdo to vyzkoušejte (a né že se vybouráte :D

U zadokolky o tom mluvil Haughland u Š 100 RS, tak to asi k něčemu bude... ;) Ale teď na to koukám a píše s "plynem aby motorem nebrzdil ani nezrychloval", takže zařazenej kvalt ale plyn na "udržení rychlosti", ne pod plynem (u zadokolky logicky aby kola přenášely jen boční sílu a ne i moment)... Asi tím chtěl říct "v zatáčce nebrzdit motorem ani nezrychlovat" resp. půjde o první půlku zatáčky.... Současně plyn i brzda tam bylo, tušim že měl pravou na plynu a brzdil levou...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů