Předehřev motoru

Odpovědět
lolo99
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 19.11.2010 06:54
Bydliště: Zlín

Předehřev motoru

Příspěvek od lolo99 » 20.12.2013 15:00

Zdravím Vás, má někdo z Vás zkušenosti s předehřevem bloku motoru.
Našel jsem tento za celkem dobrou cenu.

http://www.elektrowarm.cz/products/d-12-8002/

http://www.podgrzewaczesilnika.pl/cz/oferta/2/

Nevím kam bych ho zapojil (k předehřevu co je tam z výroby?) Připojení 230V bych si dokázal představit v plastu nad kabinovým filtrem.

Děkuji Všem za info.
Ford Focus 1.8 TDDi Trend 5/2000 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13485
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Předehřev motoru

Příspěvek od stano. » 20.12.2013 15:59

Nad podobnym rozmyslam aj ja. Mna by zaujimalo, ako na motor posobi fakt ze:
Je zima, -10°C. Takuto teplotu ma olej, voda a motor. Zapnem predhrievac. Vodu zohreje na +55°C a vypne sa. Skoro takuto teplotu ma aj hlava a vlozky valcov, pripadne piesty. Zatial parada. ALE olej steceny dole v olejovej vani ma -10°C. Teraz nastartujem motor a -10°C olej zacne frkat na +55°C piesty, vackovy hriadel, ventily atd.
Neviem, ci je to zrovna idealne...
Dalej. Vodu tym padom zohreje rychlo na 90°C a clovek ma pocit, ze motor je zohriaty. Ale olej bude stale studeny, husty. Kedze ale rucicka teplomera je zvislo hore, s dobrym pocitom zacne vytacat motor (ved je zohriaty). No trt barani, olej ma prinajlepsom izbovu teplotu.

Podla mna to sluzi na zvysenie komfortu (zacne skor kurit) ako na predlzenie zivotnosti motora. Keby to vedelo aj olej zohriat. Existuje vobec taky predohrev motoru?

lolo99
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 19.11.2010 06:54
Bydliště: Zlín

Re: Předehřev motoru

Příspěvek od lolo99 » 20.12.2013 16:25

Myslíš něco takového?

http://www.normans.cz/produkty/predehre ... ni-ohrivac

Předpokládám, že předehřev by byl zapnutý min. 60 - 75 minut před odjezdem.

Ohřát vodu z 55C na 90C bude trvat podstatně kratší dobu než z -10 na 90C.

Kdybych startoval jako v létě, tak by to stálo zato.
Ford Focus 1.8 TDDi Trend 5/2000 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13485
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Předehřev motoru

Příspěvek od stano. » 20.12.2013 17:08

Napriklad take nieco. Alebo elektricka spirala vo vani, ako ma pracka, boiler atd. Samozrejme nie 2500W :D

Ved mi je jasne, kvoli comu. Hlavne na nafte. Ja len pisem, co ma napadlo. Rozmyslal som tiez nad tym. Ci tu nie je niekto veci znalejsi...

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Předehřev motoru

Příspěvek od Eidž » 20.12.2013 18:10

Přidám další produkt:
http://shop.strato.de/epages/10116541.s ... ducts/0080

o předehřevu uvažuji

vítám diskuzi o problematice nerovnoměrného ohřevu :palec_nahoru:

Bez měření asi nezjistíme, kolik stupňů má vana. Ale ohříváš vodu, která je nucena cirkulovat a tím ohříváš blok motoru a hlavu válců - malý vodní okruh.
Tím pádem bude studený tuhý olej vstříknut na mazací plochy, které už nebudou mít -10C, ale třeba 40C. Ochladí jej a zároveň se olej ohřeje. Tím pádem bude rychleji ohřátý, než bez ničeho. Vadí oleji rychlý ohřev?

Ale faktem je, že koukáš na teplotu vody, vidíš za 2 km pracovní oblast a frčíš... Což tedy zbytku (převodovka) asi nezlepší pracovní podmínky.

Ale pokud by jsi dokázal jet klidně, i když voda je ohřátá, tak efekt by měl být pozitivní.

1 kWh v sazbě D02 bude kolem 5 Kč, což je slušné na předehřev.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13485
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Předehřev motoru

Příspěvek od stano. » 20.12.2013 19:04

Eidž píše:Tím pádem bude studený tuhý olej vstříknut na mazací plochy, které už nebudou mít -10C, ale třeba 40C. Ochladí jej a zároveň se olej ohřeje. Tím pádem bude rychleji ohřátý, než bez ničeho. Vadí oleji rychlý ohřev?
To hej. Oleju to podla mna az tak nevadi rychlejsi ohrev. Keby mala plocha 200°C, to by bolo ine. Skor mam obavy o tie kovove casti. Ked budu relativne teple a zacne na ne frkat primrznuty olej. Vies co robia panvice/hrnce, ktore sa po vareni, ked su rozpalene, strcia pod vodu? Kruti sa dno, odlepuje sa ak je dvojite. Ano, motor nie je rozpaleny. Ale teplotny rozdiel moze byt aj vyse 60°C. Neviem, mozno zbytocne spekulujem. Dnesne motory su ale stavane na presne modely zatazenia a pracovnych podmienok. Podla toho su dizajnovane casti, pouzite materialy a robene ich odlahcenie kvoli uspore paliva a vyrobnych nakladov. A bezne zatazenie v zime je startovanie celeho studeneho motora. A nie ze vrchna polovica je horuca a spodna mrzne.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Předehřev motoru

Příspěvek od Eidž » 20.12.2013 21:01

Jak jsem psal, vítám diskuzi. :palec_nahoru:

Dalším faktem je, že webasto je taky sériově montované.

Takže studený (zmrzlý) motor. Nastartuji. Teplo ze spalovacího prostoru se šíří materiálem. Ohřívá malý vodní okruh a ten cirkulací zajišťuje ochlazení spalovacího prostoru.
Pokud tedy spalovací prostor bude vypnutý a malý vodní okruh bude ohřívaný, tak by měl ohřát to, co má chladit.

OLEJ. Spodní část motoru. Ohřev bude blokem, případně ojnicemi - tepelný most. Samotný olej se bude ohřívat od částí, které maže, následně stéká do vany.

Pokud by pro funkčnost motoru byl potřeba teplý olej, bude veden přes hlavu či nějaký elektrický ohřívač. Jen spekuluji, ale vzhledem k tepelným vlastnostem oleje, to bude jedno, zvládne to.

Při normálním provozu se tedy bude motor ohřívat odshora, od spalovacího prostoru. To samé bude, při ohřevu malého vodního okruhu.

Na stránkách jednoho z výrobců v tomto vlákně byl u jednoho výrobku a termo snímek (pro argumentaci, proč je cirkulující čerpadlo vhodnější než samotíž).

Výše uvedené berte jako úvahu, ne jako dogma. Snad to podnítí diskuzi. :bravo22:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


lolo99
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 19.11.2010 06:54
Bydliště: Zlín

Re: Předehřev motoru

Příspěvek od lolo99 » 21.12.2013 11:49

Zapůjčil jsem si od známého, bude montovat do Octávky (2009). Doporučil mu to jeho mechanik.
Foto je pro představu velikosti.
Přílohy
CAM00640.jpg
Ford Focus 1.8 TDDi Trend 5/2000 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

lolo99
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 19.11.2010 06:54
Bydliště: Zlín

Re: Předehřev motoru

Příspěvek od lolo99 » 22.12.2013 09:28

nevím které hadice jsou malý okruh. Mám to správně dle foto? Napojil bych to místo té spojky, alespoň na zkoušku? Nemělo by vadit, když první bude topení v kabině a motor až pak?
Přílohy
maly okruh topení.jpg
Ford Focus 1.8 TDDi Trend 5/2000 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

pepannn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 117
Registrován: 22.06.2014 23:04

Re: Předehřev motoru

Příspěvek od pepannn » 02.01.2016 19:23

Zkoušel někdo přidat předehřev vody na FF2.
Focus II combi 1,6 TDCI 66 kw, 2009

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů