Cisteni EGR
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Cisteni EGR
Nevite nekdo jak kompletne rozebrat EGR ventil pro jeho vycisteni, aniz by se poskodil nebo byl dokonce znicen???
Jedna se mi o cisteni uvnitr plastoveho domecku (elektromotorku + prevodu + .......)
Diky za napady
Jedna se mi o cisteni uvnitr plastoveho domecku (elektromotorku + prevodu + .......)
Diky za napady
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: Cisteni EGR
No tak sem na tom zapracoval a cvicne rozebral jeden EGR v praci. Bohuzel jsem tam nenasel nic od VALEO ale jen SAGEM, tak uvidime jek moc odlisna bude jejich konstrukce. Vypadaji ale dost podobne, tak to nebude takova hruza. Slo to snadno rozebrat i slozit na 3 kusy + chladic.
1) Horni kryt s vratnou pruzinou
2) Elektromotor v plastovem obalu
3) Odlitek se samotnym ventilem a vackou pro prevod rotacniho pohybu na axialni zdvih
Motorek je zapouzdreny v plastu a neda se vyndat. Asi by to rozdelat slo ale destruktivne. Jeho hridel je zalisovany do nejake vymezovaci podlozky, ktera je ale dost bytelna. Pri provozu se otaci v rozmezi maximalne 10-80° coz je vymezeno konstrukcnimi dorazy a odpovida to priblizne poloham polu magnetu uvnitr (4poly na 360°). Je pouze jednociny a jeho zpetny chod je vyvozen vratnou pruzinkou.
Pruzinka je u SAGEMU zakrytovana a nepusobi zadny problem pri zpetne montazi. To u VALEO je odkryta a je docela obtizne ji napasovat zpatky predepnutou, porad vyskakuje, chce to cvik. Teleso ventilu je odlitek. Ventil chodi nahoru a dolu u noveho ventilu opravdu hladce. Spinavy ventil z auta chodi hodne z tuha. Motorek pak nema silu se otocit a ridici jednotka hlasi zamrzly ventil.
Prevod z rotacniho pohybu na posuvny je proveden zdvojenou vackou, ktera ma dve drahy ve kterych jezdi "kameny". Drikem ventilu, ktery je spojeny s kameny otaci nad nim posazenzy elektromotor.
Taky se mi podarilo zjistit jak je to s fungovanim tohoto kurvitka
Tak tedy, ma to slouzit k eliminaci NOxu a to tak ze privede do spalovani uz jednou spalenou smes k dalsimu spaleni. Mortal kombat nadruhou
.Zhorsenym spalovanim pak nova smes hure hori, dava mensi teplo a tak vznikne mene NOxu, ktere vznikaji pri vyssich teplotach.
Realne to pak vypada tak, ze EGR se otvira hlavne v castecnych zatizenich a pri nizsich pozadovacich na vykon. Kdyz si predstavite okrajovou charakteristiku motoru, jedna se o oblast vlevo dole. Teda asi tam kde jezdime bezne vsichni.
Pasmo pusobeni EGR se taky lisi podle emisni normy EU2,3,4,5,6 kterou ma vase auto. Pozadavek na NOxy je s vyssim stupnem EU prisnejsi a tak i zasahy EGR jsou castejsi a rozsiruji se do oblasti vyssich vykonu treba i k polovine spektra. Kdo jezdi s plynem na podlaze, ma ventil stale zavreny
. Kdo jezdi jak duchodce a setri palivo ma ventil vice otevreny, zhorsuje si tim ale spalovani a motor ma tendence vice kourit, takze EGR mu to setreni vlastne kazi.
Plati tu zakladni pravidlo cim vice NOxu eliminuju tim vice sazi vyprodukuju (kvuli zhorsenemu spalovani) at zije spasa ekoteroristu zvana DPF
Doufam ze to bude pro nekoho poucne
Fotky prilozim. Uz jsou tady....
1) Horni kryt s vratnou pruzinou
2) Elektromotor v plastovem obalu
3) Odlitek se samotnym ventilem a vackou pro prevod rotacniho pohybu na axialni zdvih
Motorek je zapouzdreny v plastu a neda se vyndat. Asi by to rozdelat slo ale destruktivne. Jeho hridel je zalisovany do nejake vymezovaci podlozky, ktera je ale dost bytelna. Pri provozu se otaci v rozmezi maximalne 10-80° coz je vymezeno konstrukcnimi dorazy a odpovida to priblizne poloham polu magnetu uvnitr (4poly na 360°). Je pouze jednociny a jeho zpetny chod je vyvozen vratnou pruzinkou.
Pruzinka je u SAGEMU zakrytovana a nepusobi zadny problem pri zpetne montazi. To u VALEO je odkryta a je docela obtizne ji napasovat zpatky predepnutou, porad vyskakuje, chce to cvik. Teleso ventilu je odlitek. Ventil chodi nahoru a dolu u noveho ventilu opravdu hladce. Spinavy ventil z auta chodi hodne z tuha. Motorek pak nema silu se otocit a ridici jednotka hlasi zamrzly ventil.
Prevod z rotacniho pohybu na posuvny je proveden zdvojenou vackou, ktera ma dve drahy ve kterych jezdi "kameny". Drikem ventilu, ktery je spojeny s kameny otaci nad nim posazenzy elektromotor.
Taky se mi podarilo zjistit jak je to s fungovanim tohoto kurvitka

Tak tedy, ma to slouzit k eliminaci NOxu a to tak ze privede do spalovani uz jednou spalenou smes k dalsimu spaleni. Mortal kombat nadruhou

Realne to pak vypada tak, ze EGR se otvira hlavne v castecnych zatizenich a pri nizsich pozadovacich na vykon. Kdyz si predstavite okrajovou charakteristiku motoru, jedna se o oblast vlevo dole. Teda asi tam kde jezdime bezne vsichni.
Pasmo pusobeni EGR se taky lisi podle emisni normy EU2,3,4,5,6 kterou ma vase auto. Pozadavek na NOxy je s vyssim stupnem EU prisnejsi a tak i zasahy EGR jsou castejsi a rozsiruji se do oblasti vyssich vykonu treba i k polovine spektra. Kdo jezdi s plynem na podlaze, ma ventil stale zavreny

Plati tu zakladni pravidlo cim vice NOxu eliminuju tim vice sazi vyprodukuju (kvuli zhorsenemu spalovani) at zije spasa ekoteroristu zvana DPF

Doufam ze to bude pro nekoho poucne
Fotky prilozim. Uz jsou tady....
Naposledy upravil(a) kiblik dne 24.05.2015 11:24, celkem upraveno 2 x.
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
Re: Cisteni EGR
Celkem nedavno jsem ho zaslepil a musim rict, ze to melo opravdu vyrazny vliv na vykon motoru v nizsich a strednich otackach a hlavne na spotrebu ! Ja jsem totiz zil v bludu, kdyz jsem si myslel, ze vratna vetev pro EGR je logicky az za turbem, aniz bych po tom na motoru nejak patral, ale ona je pred turbem ! To znamena ze v nizkych otackach snizuje vykon turba az o polovinu ... Zaslepenim se mi snizila v mestskem provozu spotreba asi o litr, (mozna i vic, nemam presne odmereno) a zlepsila se reakce na plyn. Vim, ze mi tu napisete, ze to neni mozny, taky bych tomu neveril, ale proste je to tak. Zajimave take je, ze starsi tddi jezdilo v prumeru za 5,5 l/100 km. Dvojkove tdci mi do zaslepeni jezdilo cca za 6,9. Ted se vejdu do 5,5. Přemýšlel jsem čím to je a napadlo me jedine jina mapa pro EGR kvuli plneni EURO 4. Samozrejme vliv muze mit i common rail, ale tam bych čekal spíš snížení spotřeby.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cisteni EGR
Spíš jestli už si neměl EGR do zasranej/načatej a už se nedovíral. Já když zaslepil EGR tak mi spotřeba zůstala cca stejná, jenom to líp táhlo
- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
Re: Cisteni EGR
A kdyby nedovíral, to by ŘJ nepoznala ?
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Cisteni EGR
Taky se pridam s otazkou? Pokud neni uplne v haji ale jen nefunguje uplne jak ma tak bude nebo nebude nejaka chyba?
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: Cisteni EGR
Objevi se chyba o zamrznuti EGR. Me se zaviral dobre ale otviral jen castecne a po case se vzdycky obejvila hlaska o EGR. Doslo to az do stavu kdy to spadlo do nouzaku....pak sem to rozebral a trochu vycistil a smazal chyby. Nepovedlo se mi to rozebrat cely jako ventil z fotek nahore, tak to budu muset zkusit jeste jednou a to uz tam zrovna soupnu zaslepku.
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 26.05.2015 07:08
Re: Cisteni EGR
Ahoj, přemýšlím o zaslepení EGR ale napadá mě jestli není lepší ho SW jenom vypnout jestli to tedy vůbec jde... 

- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cisteni EGR
Máš dpf ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: Cisteni EGR
Tak sem znovu vyndal a rozebral EGR na mym aute. Tentokrat se to povedlo kompletne a je to plny sazi
. Jak komora s vackou, tak elektromotor, tak horni vicko. Zda se, ze mezi drikem ventilu a vodicim pouzdrem v telese uz je znacna vule a fouka to tama saze do celyho ventilu. Zkusim to vycistit a zaslepit ale myslim ze me koupe noveho nemine
. Foto pridam.
Dal by sem nekdo sprany kod z etisu podle, ktereho to mam objednat? Momentalne je tam Valeo bez kabelu (jen konektor). VIN:WF0WXXGCDW7L17914


Dal by sem nekdo sprany kod z etisu podle, ktereho to mam objednat? Momentalne je tam Valeo bez kabelu (jen konektor). VIN:WF0WXXGCDW7L17914
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: Cisteni EGR
Vycisteno, zaslepeno,vraceno zpet. Jeste se hejbal, tak doufam, ze ten novej nebude nakonec potreba
(pro jistotu mi ale to FINIS cislo poslete)
Ted, kdyz tam nejde bordel, tak uz by to mohlo chodit (hladce) podstatne delsi dobu. Vystrikal jsem rozpoustedlem na saze vse i ten elektomotor, ve kterym to drhlo nejvic. Ten Valeo ventil je hroznej ksunt oproti tomu Sagemu co sem fotil nahore.
Myslite, ze bych mel udelat reset EGR pres diagnostiku?? Vsechno funguje ale nevim, jak presne by meli vypad spravne naucene a ulozene hodnoty pro PCM. Vedel by to nekdo?
Jeste takova poznamka. Mrknete se co dela EGR po vypnuti klicku nez uplne umre robot pod kapotou. Nikdy sem si toho nevimnul ale pokazde to provadi cisteni, otviranim a zaviranim ventilu,asi tak 5x.
PS: S tou zaslepkou to jede sakra lip nez v nouzaku
.....

Ted, kdyz tam nejde bordel, tak uz by to mohlo chodit (hladce) podstatne delsi dobu. Vystrikal jsem rozpoustedlem na saze vse i ten elektomotor, ve kterym to drhlo nejvic. Ten Valeo ventil je hroznej ksunt oproti tomu Sagemu co sem fotil nahore.
Myslite, ze bych mel udelat reset EGR pres diagnostiku?? Vsechno funguje ale nevim, jak presne by meli vypad spravne naucene a ulozene hodnoty pro PCM. Vedel by to nekdo?
Jeste takova poznamka. Mrknete se co dela EGR po vypnuti klicku nez uplne umre robot pod kapotou. Nikdy sem si toho nevimnul ale pokazde to provadi cisteni, otviranim a zaviranim ventilu,asi tak 5x.
PS: S tou zaslepkou to jede sakra lip nez v nouzaku

KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cisteni EGR
resetem nic nezkazis , cely finis z hlavy nevim ale konci 737 nebo 37 , ted tu mam z 1,6 a z 2,0 tak muzu zkouset jak je plny a co tam vazne .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Cisteni EGR
andymaniak: vsak taky vratna vetev je za turbem. Az u novejsich typu dislu je pred turbem, z cehoz maji kolegova z turba velkou radost....
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: Cisteni EGR
Neni divu, ony ty saze jsou oproti prefiltrovanemu vzduchu trosku jinej humac....
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
-
- Nováček
- Příspěvky: 85
- Registrován: 31.10.2014 10:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cisteni EGR
Reaguji na trochu historicky prispevek ale...resim nejaky potencialni problem s EGR u FF Mk3 1.6 TDci a prvni co jsem v te souvislosti zaznamenal, ze pod kapotou se po vypnuti motoru ozyva cca 15s takove "knourani". Po te jsem zjistil, ze to je prave presne z EGR ventilu (a zde ctu ze asi cisteni). Je to normani ze to takto "knuci" u toho, nebo je to prave znamka toho, ze je v tom neco spatne? Diky.kiblik píše:
Jeste takova poznamka. Mrknete se co dela EGR po vypnuti klicku nez uplne umre robot pod kapotou. Nikdy sem si toho nevimnul ale pokazde to provadi cisteni, otviranim a zaviranim ventilu,asi tak 5x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti