Chiptuning u noveho dieslu 103kW ano nebo ne ?

Odpovědět
Griftak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 11.08.2014 21:58

Chiptuning u noveho dieslu 103kW ano nebo ne ?

Příspěvek od Griftak » 24.08.2014 22:10

Ahoj máte zkušenost s chiptuningem od firmy PowerTEC - http://www.chiptuning.cz/ ?
Mám nové mondeo diesel 103kW, manuální převodovka a uvažuji nad čipováním. Tato firma jako jedna z mála se mi zdá solidní, navíc má certifikát kvality TÜV. Ptám se na názory majitelů, kteří mají s chiptuningem na mondeu nějaké zkušenosti, rady a názory ke zvyšování výkonu a snížení spotřeby..
Jedná se o variantu Optimal Power s nárustem výkonu na 122 kW / 166 PS / 364 Nm z původních 103 kW / 140 PS / 320 Nm. Hlavně mě zajímá i dlouhodobý vliv na opotřebení součástí v motoru ?Abych při 120 000 km např. nedojezdil..Nejsem žádný pilot, jezdím velmi slušně podle předpisů a taky na spotřebu.Auto vůbec nikde zbytečně nehoním,ale tam kde to jde se třeba někdy svezu svižněji. Nárůst výkonu bych využíval jen při předjíždění. Děkuji moc za Vaše názory. :D

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Chiptuning u noveho dieslu 103kW ano nebo ne ?

Příspěvek od kiblik » 25.08.2014 23:22

Cau zvysovani vykonu ti u auta s DPF nedoporucuji. Cekali by te daleko drive problemy s filtrem a veci stim spojene. Pokud by si vykon i pres tohle riziko navysis chtel nachystej si financni rezervu na cisteni a opravy.Bude se to totiz daleko rychleji zanaset. V kombinaci s mestskym provozem by to mohla byt katastrofa. Vetsina tech tipku co dela chipovani totiz vubec nevi co ti do toho auta nahrava a jak to ma spolupracovat s ostatnima vecma v aute, jako je treba DPF. Kdyby tam ten filtr nebyl bylo by tve rozhodovani daleko snazsi.

Jen pridam takovou poznamku a to jestli ti bude nekdo tvrdit, ze ti zvysi vykon motoru a pritom ti klesne spotreba, je to jisto jiste chiptuner amater a nebo kouzelnik. Techto zazracnych vysledku dosahuji leda tak tim, ze upravi vypocet spotreby v RJ ale az na pumpe pri tankovani poznas za kolik to opravdu jede.

Jo a to je asi mimo misu, pokud se bavis o novem aute ale nekde sem tady na foru cetl, ze se u 2.0tdci(hdi) do urciteho rocniku ohybali ojnice, coz bylo vyreseno konstrukcni upravou. Zlomovy rok by mel byt 2008. Cetl jsem to ve foru pro focus ale tusim, ze ty motory si budou dost podobne.
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning u noveho dieslu 103kW ano nebo ne ?

Příspěvek od foki » 26.08.2014 12:03

ja jsem si kdysi koupil powerbox , vykon jsem nejak nepozoroval , pravda bylo to sviznejsi , akorat na useku ktery mel cca 12km , mi dojezd zmizel z 109km na zacatku na cca 27km na konci , byl to kus dalnice tak jsem jel stale kolem 180km/h ale mizelo to rychleji nez pocitadlo km :mrgreen: . po najeti cca 5t km se mi rouzla kontrolka motoru a zaneseny DPF (predtím najeto cca 40t bez problemu ) , navic to bylo po ceste cca 1000km v kuse z chorvatska takze nepredpokladam ze by se neregeneroval . tak jsem to vymontoval udelal regeneraci a auto fungovalo az do prodeje dalsích 40t km bez problemu .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Kadrysek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 11.09.2014 19:40

Re: Chiptuning u noveho dieslu 103kW ano nebo ne ?

Příspěvek od Kadrysek » 12.09.2014 00:33

Ahoj, sam tento motor v aute mam a provadim upravy RJ, diagnostiku atd, takze myslim, ze Ti mohu hodne pomoci s rozmyslenim. Software upravu u tohoto automobilu ucitis az pri vyssich otackach coz cloveka, ktery se svezl treba v "chipovanem" 1.9tdi, ktere zabere uz v nizkem spektru otacek celkem rozhodi. Auto ale nejede po chipu vubec zle, je rychle, ale nikomu vylozene spatne od zaludku nebude :) je hodne potreba zkontrolovat, jestli funguje egr tak jak ma a nezustava pootevren, to dpf filtru neprospiva mnohem vic, nez uprava map v jednotce. Me auto ma najeto 173tis km, chip jsem provedl nekde pri 130tis a vse bez problemu. Se spotrebou je to tak, ze pokud clovek autu slape, tak samozrejme nemuze byt nizsi, kdyz se zvysuje pocet mg nafty na otacku motoru, ale drasticke to neni, nopk kdyz clovek jezdi normalne, tak se da dostat i malicko niz, nez se seriovou mapou (prikladem muze byt cesta do chorvatska na makarskou s plnym kufrem a 4 lidi na palube bez chipu 5.3, po chipu 4.8 klidna jizda kolem 130km/h). Jelikoz je to me auto a uprava softu i muj konicek, tak to dopadlo tak, ze mam dpf off, egr off, duplex z 2.2tdci S atd a jsem na odbrzdenych 138kw a vse v pohode... zatim :D klidne se muzete ptat, nejde mi tu o kseft, nebudu prozrazovat primo nejake know how, ale rad necim prispeju co budu vedet :)

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Chiptuning u noveho dieslu 103kW ano nebo ne ?

Příspěvek od kiblik » 14.09.2014 14:01

to Kadrysek:

Jsem od prirody zvedavy, povez mi tedy prosim, jak velky problem je u tohoto auta softwarove deaktivovat DPF, je to snadne nebo obtizne? A jak je to pak s dalsima upravama softwaru, kdyz je potreba neco na aute vymenit a pri tom zasahnout do RJ? Jde to aniz bys musel znova prehravat komplet mapy paliva a software na DPF OFF verzi :?:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Kadrysek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 11.09.2014 19:40

Re: Chiptuning u noveho dieslu 103kW ano nebo ne ?

Příspěvek od Kadrysek » 22.09.2014 08:54

Zrovna SID206 neni na DPF OFF zadnej zmetek a jde to bez problemu... vlastne vzdy se to povedlo na prvni dobrou. Nejvice ale doporucuji odstavit egr ventil, to je to nejvetsi zlo. Pokud mas na mysli nejake dokodovani jednotek atd, tak to si muzes hrat jak chces a soft tim nerozhodis, stat by se to mohlo v pripade, kdy s necim prijedes do Fordu a oni Ti tam nahraji posledni update sw, tim prehrajou samozrejme vse a rad tohle dela BMW servis u nas :)) je lepsi, kdyz pred upravou na dpf off clovek zajede do forda, nebo k nekomu, kdo ma ids a nechat si tam posledni update nahrat a potom jet az na upravu map atd... samozrejme, pokud se takova situace stane, tak osobne mam vsechny original i upravene softy pod kazdou automobilkou, typem a spz zakaznika ulozene a bezplatne mu nahraji z5 co si preje a nebo se upravi ta nova kalibrace...

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chiptuning u noveho dieslu 103kW ano nebo ne ?

Příspěvek od V12 » 14.10.2014 13:24

kiblik píše: ...ale nekde sem tady na foru cetl, ze se u 2.0tdci(hdi) do urciteho rocniku ohybali ojnice, coz bylo vyreseno konstrukcni upravou.
Toto sa tyka iba Focusov do faceliftu. Vsetky Mondea Mk. IV maju ojnice nove - upravene, su zhodne s tymi v FFII 2.0TDCI po FL. Neskor nasledovala dalsia zmena ojnic (ktovie preco) a tak Mondeo 120kW ma tieto posledne. Myslim, ze Kugy maju tiez tento posledny typ.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: Chiptuning u noveho dieslu 103kW ano nebo ne ?

Příspěvek od fordavid » 14.10.2014 17:08

Trošku se divím, že nikdo nepíše, že dokud je auto v záruce, tak s tím nic nedělat? Pokud je to teda fungl, jakože asi je?
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chiptuning u noveho dieslu 103kW ano nebo ne ?

Příspěvek od V12 » 15.10.2014 13:28

Ide o to, cim to chces cipovat. Na Slovensku je predajca BlueFin-u a ten po cipe dokonca nema problem so zarukou. Jedna sa o Auto Kois Banovce nad Bebravou.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
eda.davids
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 14.03.2010 18:50
Bydliště: Jižní čechy

Re: Chiptuning u noveho dieslu 103kW ano nebo ne ?

Příspěvek od eda.davids » 21.05.2015 09:24

Prosim tě Kadrysku ,nemohl by jsi mi prozradit jak jsi vypnul EGR? :?: :?:

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Chiptuning u noveho dieslu 103kW ano nebo ne ?

Příspěvek od kiblik » 21.05.2015 17:15

Ze by tam dal podlozku?
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
Lari
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1492
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Re: Chiptuning u noveho dieslu 103kW ano nebo ne ?

Příspěvek od Lari » 21.05.2015 23:06

Kadrysek umí "vypárat" ze softu PCM EGR..To asi těžko uděláš sám.. :mrgreen:
Byl-Ford Focus 1,8 TDDi r.v. 2000,16" ALU, xenony,,4el.okna,,BC, webasto, EIBACH,ST170 LOOK, DIGI klima, motor 1,8TDCi 85kW,tempomat,ABS,ASR
Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů