Vadný píst EB 1.6
- Atlis
- Nováček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 16.07.2013 15:01
- Bydliště: Szczecin, Polska
Re: Vadný píst EB 1.6
Prave naopak, olej moze problem s piestom sposobit.
Focke-Wulf, 1.6 EcoBoost, 207k/333Nm.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4962
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný píst EB 1.6
Když vás baví zbytečně platit za olej proč ne.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- Atlis
- Nováček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 16.07.2013 15:01
- Bydliště: Szczecin, Polska
Re: Vadný píst EB 1.6
Pozri, neviem ako zvysok osadenstva, ale mna liter Millersa stoji tolko, co liter Castrolu Magnatec (co je mimochodom to iste co Formula F) v servise podcas servisnej prehliadky.
A aj keby som tu Formulu kupoval sam, tak mam na to, aby som raz rocne vymenil olej nie za 25E ale za 50E v aute za 20tis E. Za ochranu motora mi to stoji. Zvlast ked mam zvyseny vykon.
A aj keby som tu Formulu kupoval sam, tak mam na to, aby som raz rocne vymenil olej nie za 25E ale za 50E v aute za 20tis E. Za ochranu motora mi to stoji. Zvlast ked mam zvyseny vykon.
Focke-Wulf, 1.6 EcoBoost, 207k/333Nm.
- rofek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 05.11.2011 10:31
Re: Vadný píst EB 1.6
@atlis : v tomto vlakne myslim ze z diskusie vyplynulo, ze zavada na konkretnom motore/pieste nebola od nevhodneho oleja...
@fofok : nechcel som to pisat v predoslom poste, uz tak je dost dlhy, tak to doplnim teraz.
Ked mozem kupit lepsi olej, kt. lepsie chrani motor proti treniu (min. za studena), moze priniest usporu paliva, resp. aj zvysenie vykonu - a to za cenu, kt. zodpoveda cene obycajneho ford oleja kt. mi nauctuje znackovy servis, tak volim ten lepsi a "drahsi" olej.
Aby bolo jasne, ford formula je urcite dostatocny olej pre benzinove atmosf. agregaty standardneho objemu a vykonu. Pre motory s vyssim objemom ako su 2.5 a 3.0 V6 a hlavne 2.5 i5 turbo od volva je myslim si tento olej uz iba "na hrane" pouzitelnosti. Volbou kvalitnejsieho maziva od millers, mobil 1, texaco apod. urobia ich majitelia pre svoj motor urcite lepsiu sluzbu, hlavne v dlhodobejsom vyhlade.
Ecoboost motory su osobitna kapitola, napr. v pripade viskozity 5w20 ani ford olej myslim neexistuje.
Podobne, pre naftaky povodom od PSA, zvlast verzie s dpf - kde by som ako majitel nikdy fordacky olej 5w30 nenalial - uz len preto ze napr. peugeot predpisuje iny olej, a pre celkovu specifickost a odlisnost medzi atmo benzinom a turbo naftou.
Ciste ekonomicky, ak ti dokaze usetrit olej od millers napr. iba 1 deci na 100 km, tak za interval vymeny mas usporu aspon 15 litrov benzinu a to uz moze znamenat aj vyrovnanie rozdielu v cene voci ford formula.
Ciste prakticky, na zaklade vlastnej skusenosti - ked pocujem ako motor hladsie a tichsie bezi a ako ide lahsie za plynom, a napr. aj po 15 tis. km je na ryske cistejsi (nie je cierny), tak uz navrat k obycajnemu oleju nebudem ani zvazovat. Motorovy olej je daleko najdolezitejsi z tych spotrebnych materialov, kt. si udrzba auta vyzaduje. Mam svoj motor rad a chcem aby mi este dlho dobre sluzil, a ked mu mozem dopriat lepsi servis za dostupnu cenu, tak asi "neni o cem".
Mne osobne je este podozrive, ze olej "od fordu" je cenovo tak vyhodny a to dokonca aj v maloobchodnom predaji. Zvlast ked si to porovnas s tym, ze drviva vacsina tzv. originalnych nahradnych dielov je x-nasobne drahsia oproti tzv. aftermarket alternativam. Ford sa podla môjho odhadu jednoducho dohodol s BP (British Petroleum) na vyrobe velkeho objemu "dostatocne" dobreho oleja za co najnizsiu moznu cenu.
Existuje skupina ludi, kt. fordacky olej nazyvaju iba ofarbenou vodou - to si urcite netrufam povedat, ale aj moja skusenost dosvedcuje, ze urcite existuju lepsie a vhodnejsie oleje.
napr. na stranke 3w.mazeme.cz najdes v casti technologie > testy aj nejake konkretne merania, kt. ukazuju ze vdaka znizeniu trenia mozu millers aj zvysovat vykon motora. myslim ze tam ale testovali verzie pre racing pouzitie
@fofok : nechcel som to pisat v predoslom poste, uz tak je dost dlhy, tak to doplnim teraz.
Ked mozem kupit lepsi olej, kt. lepsie chrani motor proti treniu (min. za studena), moze priniest usporu paliva, resp. aj zvysenie vykonu - a to za cenu, kt. zodpoveda cene obycajneho ford oleja kt. mi nauctuje znackovy servis, tak volim ten lepsi a "drahsi" olej.
Aby bolo jasne, ford formula je urcite dostatocny olej pre benzinove atmosf. agregaty standardneho objemu a vykonu. Pre motory s vyssim objemom ako su 2.5 a 3.0 V6 a hlavne 2.5 i5 turbo od volva je myslim si tento olej uz iba "na hrane" pouzitelnosti. Volbou kvalitnejsieho maziva od millers, mobil 1, texaco apod. urobia ich majitelia pre svoj motor urcite lepsiu sluzbu, hlavne v dlhodobejsom vyhlade.
Ecoboost motory su osobitna kapitola, napr. v pripade viskozity 5w20 ani ford olej myslim neexistuje.
Podobne, pre naftaky povodom od PSA, zvlast verzie s dpf - kde by som ako majitel nikdy fordacky olej 5w30 nenalial - uz len preto ze napr. peugeot predpisuje iny olej, a pre celkovu specifickost a odlisnost medzi atmo benzinom a turbo naftou.
Ciste ekonomicky, ak ti dokaze usetrit olej od millers napr. iba 1 deci na 100 km, tak za interval vymeny mas usporu aspon 15 litrov benzinu a to uz moze znamenat aj vyrovnanie rozdielu v cene voci ford formula.
Ciste prakticky, na zaklade vlastnej skusenosti - ked pocujem ako motor hladsie a tichsie bezi a ako ide lahsie za plynom, a napr. aj po 15 tis. km je na ryske cistejsi (nie je cierny), tak uz navrat k obycajnemu oleju nebudem ani zvazovat. Motorovy olej je daleko najdolezitejsi z tych spotrebnych materialov, kt. si udrzba auta vyzaduje. Mam svoj motor rad a chcem aby mi este dlho dobre sluzil, a ked mu mozem dopriat lepsi servis za dostupnu cenu, tak asi "neni o cem".
Mne osobne je este podozrive, ze olej "od fordu" je cenovo tak vyhodny a to dokonca aj v maloobchodnom predaji. Zvlast ked si to porovnas s tym, ze drviva vacsina tzv. originalnych nahradnych dielov je x-nasobne drahsia oproti tzv. aftermarket alternativam. Ford sa podla môjho odhadu jednoducho dohodol s BP (British Petroleum) na vyrobe velkeho objemu "dostatocne" dobreho oleja za co najnizsiu moznu cenu.
Existuje skupina ludi, kt. fordacky olej nazyvaju iba ofarbenou vodou - to si urcite netrufam povedat, ale aj moja skusenost dosvedcuje, ze urcite existuju lepsie a vhodnejsie oleje.
napr. na stranke 3w.mazeme.cz najdes v casti technologie > testy aj nejake konkretne merania, kt. ukazuju ze vdaka znizeniu trenia mozu millers aj zvysovat vykon motora. myslim ze tam ale testovali verzie pre racing pouzitie
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia
- redo
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 23.08.2014 16:38
Re: Vadný píst EB 1.6
Souhlasim. Taky si radši připlatim za nanodrive 4 halíře/km při intervalu výměny 12tis. km. Kromě snížení spotřeby mohu potvrdit všechny zmíněný průvodní znaky jeho použití. Mám ho v motoru, převodovce i diffu a autu to očividně prospělo.
Millers má i nanodrive 5w-30 A5 se sníženou HTHS, který splňuje některý Fordí normy. Bohužel ne pro 1.0eb, pro který všechny oleje splňující jeho normu jsou 5w-20.
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-eco-5w30?c=63
Millers má i nanodrive 5w-30 A5 se sníženou HTHS, který splňuje některý Fordí normy. Bohužel ne pro 1.0eb, pro který všechny oleje splňující jeho normu jsou 5w-20.
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-eco-5w30?c=63
- Atlis
- Nováček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 16.07.2013 15:01
- Bydliště: Szczecin, Polska
Re: Vadný píst EB 1.6
Millers už robí XF Longlife EB 5w20 ktorý spĺňa normu Ford WSS-M2C948-B a je určený pre 1.0 EcoBoost.
Focke-Wulf, 1.6 EcoBoost, 207k/333Nm.
- redo
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 23.08.2014 16:38
Re: Vadný píst EB 1.6
Vím o něm. Ale asi mi nestojí za to, nosit ho do servisu na výměnu. U nanodrivu bych se rozmýšlel.
-
- Junior
- Příspěvky: 470
- Registrován: 07.02.2013 20:04
Re: Vadný píst EB 1.6
Ten nanodrive by som skusil aj ja, ale nemam nejake velke ocakavania. V testoch co som pozrel su rozdiely mensie ako chyba merania. Nemyslim ze ktokolvek by bol schopny od seba rozoznat 3 auta s millerom a 3 s fordackym olejom. Ale o chlp lepsi bude 

Ford Focus III hatchback 1,6 ecoboost 110kw
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vadný píst EB 1.6
Ani testy to nepreukazaju. Tak v com bude lepsi? Marketing?
- Atlis
- Nováček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 16.07.2013 15:01
- Bydliště: Szczecin, Polska
Re: Vadný píst EB 1.6
Absolutne nejde o to, ci ty rozoznas rozdiel na spotrebe, ale ako dobre ten olej chrani motor...
Focke-Wulf, 1.6 EcoBoost, 207k/333Nm.
- redo
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 23.08.2014 16:38
Re: Vadný píst EB 1.6
Tady něco k nanodrive. Je to prezentace firemní laborky, šéfem ČR zastoupení, každej ať se rozhodne jak moc tomu bude věřit.
http://www.oleje.cz/forum/post84788.htm ... ení#p84788
Nějak to neumim správně nalinkovat. Tak si buď vykopírujte celej link nebo je to příspěvek
http://www.oleje.cz/forum/post84788.htm ... ení#p84788
Nějak to neumim správně nalinkovat. Tak si buď vykopírujte celej link nebo je to příspěvek
od Millers Oils » pát led 24, 2014 15:13
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vadný píst EB 1.6
Tak znova. To, ze ochrani motor si presvedceny na zaklade coho? Marketingovych kecov? Alebo pocit, ze to nie je original Ford, tak je lepsi? Alebo preto ze je drahsi, tak musi byt lepsi?
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Vadný píst EB 1.6
Protože je tam kouzelná formulka "nano". Něco jako WS2000 v nejslavnějších dobách Horsta 

Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4962
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný píst EB 1.6
Taky mi to přijde přitžený za vlasy i s tou menší spotřebou.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- Žiri
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 19.10.2014 14:17
- Bydliště: Haná
Re: Vadný píst EB 1.6
Tato debata vznikla po kolapsu mého motoru 1.6 EB. V záruce vyřešeno, do nového motoru servis nalil olej 5W30 a jede se od nuly dál! Kolegové, máte své auto v záruce? Já si nedovolím přinést na servisní interval do servisu vlastní, byť specifikacím odpovídající a třeba i lepší olej!!! Co když se opět něco v motoru poláme a já budu mít v zakázkovém listu poznámku "vlastní olej". Chtělo by se Vám pak do případného sporu zatahovat soudní znalce a právníky? Na takovou představu si nechám zajít chuť a servis ať leje co má předepsáno! Co jsem rozhodnutý udělat je to, že budu měnit olej po 15000 km a o jiných olejích budu možná uvažovat po ukončení záruky! Ale to už asi ani auto nebudu mít!
Fiesta 1,0 r.v. 83
Escort 1,6D r.v. 86
Orion 1,8 Zetec r.v.93
Fabia 1,2HTP r.v.03 (úlet!)
Focus II 1,6 r.v.07
Mondeo 1,6EB r.v.11
Escort 1,6D r.v. 86
Orion 1,8 Zetec r.v.93
Fabia 1,2HTP r.v.03 (úlet!)
Focus II 1,6 r.v.07
Mondeo 1,6EB r.v.11
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů