Houpání po 115 000 km
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 04.10.2010 20:28
Houpání po 115 000 km
Zdar, cca po najetých 100 000 km jsem začal pozorovat, že se FF začal jakoby vyklánět ze zatáček a trochu se pohupovat do stran - je to znát např. při předjíždění anebo při jakékoliv prudší změně směru. Nyní mám najeto 115 000 a auto se houpe více než např. Renault Megane s podobným nájezdem - když bylo nové tak sedělo zcela v souladu s focusovou pověstí. Co to je? Tlumiče? Silentbloky? Díky za odpověď.
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Houpání po 115 000 km
Naklana alebo odskakuje? Ak naklana, tak asi tlmice. Stabilizatory su v poriadku?
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: Houpání po 115 000 km
Nespozoroval si mastnotu pri/na kolesach (po odstaveni)? To by bol znak ze tlmice tecu.
Silentbloky - to by si mal pocut buchanie/klepotanie.
Alebo rozladena geometria...?
Silentbloky - to by si mal pocut buchanie/klepotanie.
Alebo rozladena geometria...?
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Houpání po 115 000 km
Dnesne tlmice nepustaju olej ako niekedy. Aj suchy tlmic moze byt v haji.
- ZonixX
- Test driver
- Příspěvky: 3165
- Registrován: 14.07.2009 22:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Houpání po 115 000 km
prvni, na co bych se podival je, jestli mam spravne nahustene pneumatiky a pak - v jakem stavu jsou silentbloky obou stabilizatoru, staci kdyz jsou hodne vymackane.. mlatit to nemusi
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10
ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200
Honda Civic FK2 '10
ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 04.10.2010 20:28
Re: Houpání po 115 000 km
Naklání, neodskakuje. Pneu jsou ok. Stabilizátor, tlumiče, silentbloky - nevím.
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Houpání po 115 000 km
Na 100% zadní tlumiče , za 300 Kč drobných ti to rozklepou a řeknou stav.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 04.10.2010 20:28
Re: Houpání po 115 000 km
To je to, co dělaj s autem např. na technický? Takový to cukání?
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Houpání po 115 000 km
Na STK to rozklepou na vůle na nápravách. Test tlumičů nedělají , ale je to něco podobného.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 07.03.2015 19:35
Re: Houpání po 115 000 km
Jestli se auto jenom naklani, tlumice to nejsou! Tlumic na aute tlumi pohyby karoserie zpusobene pruzinou perovani. Tudiz pokud ti to dela kdyz jedes vicemene rovne pri akceleraci nebo deceleraci, jsou to zpuchle silentbloky na ramenach ktere cele zaveseni kola nevedou tam kam by meli.ballu píše:Na 100% zadní tlumiče , za 300 Kč drobných ti to rozklepou a řeknou stav.
Taky jsem tu v tom vlaknu cetl ze tlumice nejsou jako driv ze nevytecou, zkratka prestanou fungovat. Jako vyvojar tlumicu k tomu muzu rict ze to je hospodsky blabol. Tlumic muze za A. vytect, za B. se komponenty ventilove sestavy "unavi". V druhem pripade se tak deje plynule, skokova zmena pocitu neni mozna. V prvnim pripade za zivotnost tlumice to muze byt az 15% dolu. V pripade vyteceni zalezi co je pricina.
Nech si vyvesit kola na zvedaku a zkontrolovat ramena.
2006 Focus II kombi 1.8 benzin aneb benzínová atmosféra bude vždycky lepší než ropák
- rofek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 05.11.2011 10:31
Re: Houpání po 115 000 km
mozem pridat vlastnu skusenost, kt. potvrdzuje to co pisal fuzzy-stone.
najazd podla budikov 103 tis. km, pred 10 tis.km boli vymenene vsetky tlmice a vsetky "kosti" stabikov, k tomu este aj ulozenie zadneho stabiku. Zmena bola iba minimalna, a o nieco sa to zlepsilo po poctivom nastaveni geo (milan jurda).
kazdopadne, aj preto ze zadok na dierach a nerovnostiach este aj hodne "bucha" to vidim tak, ze to budu silenty na ramenach.
najazd podla budikov 103 tis. km, pred 10 tis.km boli vymenene vsetky tlmice a vsetky "kosti" stabikov, k tomu este aj ulozenie zadneho stabiku. Zmena bola iba minimalna, a o nieco sa to zlepsilo po poctivom nastaveni geo (milan jurda).
kazdopadne, aj preto ze zadok na dierach a nerovnostiach este aj hodne "bucha" to vidim tak, ze to budu silenty na ramenach.
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Houpání po 115 000 km
Co je na tom blabol? Ked sa casom unavia vnutorne komponenty, tak tlmic nie je vyteceny, ale v podstate uz nefunguje.Fuzzy_Stone píše:Taky jsem tu v tom vlaknu cetl ze tlumice nejsou jako driv ze nevytecou, zkratka prestanou fungovat. Jako vyvojar tlumicu k tomu muzu rict ze to je hospodsky blabol. Tlumic muze za A. vytect, za B. se komponenty ventilove sestavy "unavi". V druhem pripade se tak deje plynule, skokova zmena pocitu neni mozna. V prvnim pripade za zivotnost tlumice to muze byt az 15% dolu. V pripade vyteceni zalezi co je pricina.
A mozem ti odfotit tlmic (ak je este v dielni), ktory dvomi rukami mozes v priebehu 10 sekund 20 krat stiahnut a roztiahnut v dlzke 20-25cm. A ver tomu, ze olej na nom nenajdes. A to nie je unaveny tlmic. To je komplet v haji, ako keby tam ani nebol.
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 07.03.2015 19:35
Re: Houpání po 115 000 km
Tlumič zvaž a porovnej s hmotností pokud možno nového kusu. Pokud najdeš rozdíl, je jasné že ten olej musel někam odejít. Za další záleží jestli je to jednoplášťový tlumič nebo dvouplášťový. Podle zdvihu 25 cm to vidím spíš na dvouplášť (ale co vím na Fordy děláme jednopláště - mají lepší odezvu). Jestli najdeš fotky tak nasdílej.stano. píše:Co je na tom blabol? Ked sa casom unavia vnutorne komponenty, tak tlmic nie je vyteceny, ale v podstate uz nefunguje.Fuzzy_Stone píše:Taky jsem tu v tom vlaknu cetl ze tlumice nejsou jako driv ze nevytecou, zkratka prestanou fungovat. Jako vyvojar tlumicu k tomu muzu rict ze to je hospodsky blabol. Tlumic muze za A. vytect, za B. se komponenty ventilove sestavy "unavi". V druhem pripade se tak deje plynule, skokova zmena pocitu neni mozna. V prvnim pripade za zivotnost tlumice to muze byt az 15% dolu. V pripade vyteceni zalezi co je pricina.
A mozem ti odfotit tlmic (ak je este v dielni), ktory dvomi rukami mozes v priebehu 10 sekund 20 krat stiahnut a roztiahnut v dlzke 20-25cm. A ver tomu, ze olej na nom nenajdes. A to nie je unaveny tlmic. To je komplet v haji, ako keby tam ani nebol.
2006 Focus II kombi 1.8 benzin aneb benzínová atmosféra bude vždycky lepší než ropák
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 09.12.2010 17:34
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Houpání po 115 000 km
Jak má auto tendenci se v zatáčkách pohupovat jsou v háji tlumiče.Po 100 tis.už mají nárok.Vyhni se Monroe. 

Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Houpání po 115 000 km
Fuzzy: Su z Fiata. Ked sa budem najblizsie hrabat v aute a budem v dielni, pohladam ich. To vazenie je dobry napad. Len take iste nove nenajdem. Ked aj, tak za tie roky urcite zmenili niekolkokrat vnutro (optimalizacia vyroby alebo ako usetrit). Takze nemam s cim porovnat...
Este je mozne, ze olej unikal tak pomaly, ze ho rovno aj umylo. Takze sice olej unikol, ale vyteceny nebol - rozumej spinavy od oleja.
Alebo oleja ma rovnako, len tie vnutorne kanaliky, ventilky a ostatne funkcne veci su natolko vymlatene a poskodene, ze uz vobec nefunguju.
Vo vseobecnosti, Fiaty zrovna kvalitou dielov neovplyvaju.
Este je mozne, ze olej unikal tak pomaly, ze ho rovno aj umylo. Takze sice olej unikol, ale vyteceny nebol - rozumej spinavy od oleja.
Alebo oleja ma rovnako, len tie vnutorne kanaliky, ventilky a ostatne funkcne veci su natolko vymlatene a poskodene, ze uz vobec nefunguju.
Vo vseobecnosti, Fiaty zrovna kvalitou dielov neovplyvaju.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů