zvyšování teploty
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: zvyšování teploty
Takze rezimy prepina. Hm. A kabel od cidla v hlave mas pripaskovany o podtlakovu hadicu? Tak, aby bol co najdalej od zapalovacich kablov?
A chladiacu kvapalinu mas aku staru? Nie je tam este od vyroby?
A chladiacu kvapalinu mas aku staru? Nie je tam este od vyroby?
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: zvyšování teploty
A, co by tam jako mělo týýýct, když tam není voda!looploop píše:Uz som odsruboval viac cidiel a nasruboval a netecu ... pokial to nepretiahnes v hliniku tak nic nepokazis. Hlavne za tepla ho nedotahuj na max ...ale za studena a s citom

čidlo, bere teplotu hlavy a né vody.
Při spouštění a volnoběhu studeného motoru je díky signálu z tohoto čidla obohacena směs paliva a vzduchu, a tím je zajištěn jeho stabilní chod. Během ohřívání se volnoběžné otáčky snižují až na 750 ot/min.
Další jeho funkcí je chránit motor před přehřátím:
1. Pokud se ukazatel teploty chladící kapaliny se posune do červeného pole, rozsvítí se kontrolka poruchy chlazení. Jestliže teplota nadále vzrůstá, systém zavede střídavý přísun paliva do válců. Vyřazené válce působí jako vzduchová čerpadla a chladí motor
2. Pokud teplota hlavy válců stále roste, rozsvítí se na přístrojové desce ještě navíc varovná kontrolka motoru.
3. Pokud teplota hlavy válců přesto stále roste, začne kontrolka teploty na přístrojové desce blikat a tím dávat signál, že během 30ti sekund řídící jednotka úplně vypne motor
U vozů před FL je senzor schován pod černým krytem hlavy válců společně s vysokonapěťovými kabely a svíčkami. Po FL se kryt již nemontoval. Podle TSB (Technical service bulletinu) č. 97/2001, vydaného 7.2.2002 se doporučuje u všech motorů 1.4 a 1.6 připevnit páskou kabel snímače k hadičce podtlaku tak, aby byl kabel co nejdále od vysokonapěťového zapalovacího kabelu. Hrozí možnost cukání při akceleraci.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 30.01.2015 18:39
Re: zvyšování teploty
Kabel od snimaca ide subezne s kablami na zapalovacie cievky ... tam rusenie by som ani nehladal a zapalovacie kably su osrusene inac by ti piskali v radiu podla otacok
...rusive polia sa akumuluju pri subeznej trase od cca 8m pri vn vedeni preto sa doporucuje oddelit aspon 10cm vzdialenostou kable od seba. Z reality viem ze sme tahali kable aj blizsie a dlhsie a nic rusive sa nedialo. Dalej pokial nemas poskodene kable nic by sa nemalo stat a aj ked mas tak ti chyti zvod o motor nakolko je hlava vodic a je ukostreny ... klasika ako pri blesku z neba hlada si najblizsiu cestu do zeme. To by si musel mat poskodeny vodic cidla aby slahlo do neho a hned by aj kantlo comp podla mna. Moje vodice su v izolacii a v plastovej pancierovej fxp rurke nasledne obalene izolackou.
To preco je cidlo v hlave je koli tomu aby auto cim skor preslo zo syticoveho rezimu do normalneho prevadzkoveho - hlavne koli emisiam, asi ked bolo vo vode trvalo dlho kym preslo do normalneho rezimu. Hlava sa zohreje najskor kedze je to hlinik najlepsi tepelny vodic teda najlepsi z tych najlacnejsich
a vhodnych na hlavu... Rovnako chrani motor ci je cidlo v termostate alebo hlave.
Moje otacky su pri studenom aute cca 1100
po dosiahnuti prevadzky hned padnu na 750
ziadne medzi klesanie nieje, inac cidlo teploty ma vplyv aj na volnobeh
cukanie pri akceleracii mozu sposobovat kludne stare sviecky

To preco je cidlo v hlave je koli tomu aby auto cim skor preslo zo syticoveho rezimu do normalneho prevadzkoveho - hlavne koli emisiam, asi ked bolo vo vode trvalo dlho kym preslo do normalneho rezimu. Hlava sa zohreje najskor kedze je to hlinik najlepsi tepelny vodic teda najlepsi z tych najlacnejsich

Moje otacky su pri studenom aute cca 1100
po dosiahnuti prevadzky hned padnu na 750
ziadne medzi klesanie nieje, inac cidlo teploty ma vplyv aj na volnobeh
cukanie pri akceleracii mozu sposobovat kludne stare sviecky
Naposledy upravil(a) looploop dne 02.02.2015 21:59, celkem upraveno 1 x.
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zvyšování teploty
Nemůže byt problém v tom že v této kose je voda v chladiči tak chladná že ochladí celý termostat a ten prostě neotevře i když na hlavě už je 100°C?
Tohle vlákno totiž vždy ožije v zimě
Tohle vlákno totiž vždy ožije v zimě

Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 30.01.2015 18:39
Re: zvyšování teploty
gargulakj
citaj moje prispevky pozornejsie. V tomto pocasi ked je zima dost casto pri kratkych trasach ani nezohrejes druhy okruh. Dovod je jasny termostat nesmie otvorit skor ako ma definovane tj 82 stupnov nasledne pomaly pomaly pusta z chladica vodu a ked voda ochladi termostat pod 82 tak zavre a zas zohrieva aby schladil ... Mas zapnute kurenie a to je ako chladic. Odobera teplo z maleho okruhu a keby si nemal termostat ani nezohrejes teplotu auta na pracovnu v tomto pripade
Otazka na teba
1. ako vies ze na hlave je 100 stupnov? meral si to fyzicky? Mal si dobry merak?
2. kolkokrat si si skontroloval po jazde spodnu hadicu v zime od chladica k motoru?
Termostat neotvara a nezatvara dost casto vtedy ked sa skryzi v tom pripade vydis aj male ryhy po jeho puzdre pripadne otvara zatvara iba ciastocne. Stalo sa mi na audine ze neotvoril lebo v nom bola trhlinka a vytiekla z neho tekutina a zacal sa hriat motor. To je stav ked vsetko smrdi v aute cez prieduchy z auta syci para ako z lokomotivy a buble voda ako v parnom hrnci v celom systeme. Garantujem ti ze vtedy od auta zdrhnes aby ta neoparilo nieco
citaj moje prispevky pozornejsie. V tomto pocasi ked je zima dost casto pri kratkych trasach ani nezohrejes druhy okruh. Dovod je jasny termostat nesmie otvorit skor ako ma definovane tj 82 stupnov nasledne pomaly pomaly pusta z chladica vodu a ked voda ochladi termostat pod 82 tak zavre a zas zohrieva aby schladil ... Mas zapnute kurenie a to je ako chladic. Odobera teplo z maleho okruhu a keby si nemal termostat ani nezohrejes teplotu auta na pracovnu v tomto pripade
Otazka na teba
1. ako vies ze na hlave je 100 stupnov? meral si to fyzicky? Mal si dobry merak?
2. kolkokrat si si skontroloval po jazde spodnu hadicu v zime od chladica k motoru?
Termostat neotvara a nezatvara dost casto vtedy ked sa skryzi v tom pripade vydis aj male ryhy po jeho puzdre pripadne otvara zatvara iba ciastocne. Stalo sa mi na audine ze neotvoril lebo v nom bola trhlinka a vytiekla z neho tekutina a zacal sa hriat motor. To je stav ked vsetko smrdi v aute cez prieduchy z auta syci para ako z lokomotivy a buble voda ako v parnom hrnci v celom systeme. Garantujem ti ze vtedy od auta zdrhnes aby ta neoparilo nieco
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zvyšování teploty
Tomu všemu rozumím.. Měl jsem stejný problém.. 130 po dálnici, venku -10°C a za chvilku teplota v červeném.. Zastavil jsem a zkusil hadice. Ta směrem do motoru, která je napojená na domek termostatu byla ledová.. Říkal jsem si to bude termostat, ale nebyl. Vyměnil jsem ho i s kapalinou ale nezměnilo se nic.
Možná je to volovina ale mě prostě přijde, že je ten termostat ochlazovaný z druhé strany od chladiče a proto v zimě neotvírá. A možná že toto řeší právě ten bajpas.
V létě se toto neděje, cesta do chorvatska a zpět a nezaregistroval jsem že by sahara sepla. Ted v zimě vyjedu větší kopec a sahara jede.
Čidlo jsem taky měnil, teplotu kontroluju na počitadle KM a 100°C je tam téměř pořád pokud se člověk necourá 50. A příjde mi to reálné, je to teplota hlavy a ne vody. Hlava může mít 100 a voda klidně 80 když koluje..
Můj názor na tuto záhadu
Možná je to volovina ale mě prostě přijde, že je ten termostat ochlazovaný z druhé strany od chladiče a proto v zimě neotvírá. A možná že toto řeší právě ten bajpas.
V létě se toto neděje, cesta do chorvatska a zpět a nezaregistroval jsem že by sahara sepla. Ted v zimě vyjedu větší kopec a sahara jede.
Čidlo jsem taky měnil, teplotu kontroluju na počitadle KM a 100°C je tam téměř pořád pokud se člověk necourá 50. A příjde mi to reálné, je to teplota hlavy a ne vody. Hlava může mít 100 a voda klidně 80 když koluje..
Můj názor na tuto záhadu

Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: zvyšování teploty
Na 1.8 ide tepla voda cez termostat, ktory je za 4. valcom (pri cievke), a potom do chladica. Studena sa vracia naspat do motora dole pod servocerpadlom (1.4/1.6 tam maju alternator).
Na 1.4 ide tepla voda z domceka pri cievke (bez termostatu) cez chladic, a potom do motora pod alternatorom, kde je termostat. Je to tak
Na 1.4 ide tepla voda z domceka pri cievke (bez termostatu) cez chladic, a potom do motora pod alternatorom, kde je termostat. Je to tak

- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zvyšování teploty
Ano, takže na 1.8 jde teplá voda přes termostat a na 1.6(1.4) jde studená voda přes termostat..
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: zvyšování teploty
Že by ford zapomněl otestovat chlazení u tohoto motoru v mrazivých teplotách?gargulakj píše:Možná je to volovina ale mě prostě přijde, že je ten termostat ochlazovaný z druhé strany od chladiče a proto v zimě neotvírá. A možná že toto řeší právě ten bajpas.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 30.01.2015 18:39
Re: zvyšování teploty
Ako som spominal ze dnes otestujem cidla tak sa aj stalo a problem je VYRIESENY!!!
Za celym tymto problemom nieje nic ine ako cidlo teploty motora - pri voze 1.6 16V benzin je to v hlave motora. A samozrejme ako tu uz pisalo par aktivnych nieje ponorene v ziadnej kvapaline dakujem za postreh
Priebeh poruchy a sprievodny jav uz poznate vsetci ktorych to postretlo ale nepoznate pricinu. Ja len doplnim ze k tomu sa este pridruzuje caste spinanie sahary aj ked je teraz zima a rucicka nevykazuje teply motor na palubovke.
Cidlo sa javy ako dobre a ziadna diagnostika ho neodhali pokial v realnom case nezaznamena poruchu. Ostava jedine merat a merat ... a rozmyslat
Vadne cidlo zacina v druhej urovni B ktora ma dost jemny rozsah ku koncu znacne premeriavat co je dost podstatne lebo v nej je uz aj mensia ocdchylka odporu povazovana za vadu. Prejavuje sa to tak ze pri realnej teplote 85 stupnov vykazuje odpor 0,672 kOhm co zodpoveda podla hodnoty teploty grafu uz tu uvedeneho vyssie cca 140 stupnom celzia ... Zlomovy bod u zleho cidla je uz pri 78 stupnoch realnej teploty kde vykazuje odpor 0,988 kOhm
Dole su prilozene fotografie na zaciatku merania a na konci. Zaciatok bol pri teplote zmesi 9 stupnov - koncil pri 88 stupnoch. Cerveny merak vadne povodne cidlo z auta a cierny nove cidlo. Nove cidlo je Facet a stalo 16 evri. Povodne je tiez Facet ale pod Ford evidencnym cislom od prvovyroby. Ja iba doplnim ze obe cidla mali po kritycku hodnotu zleho subezny priebeh a odchylka bola fakt iba o picny chlp.
Nove cidlo namontovane odskusane jazdou asi v 130km rychlosti po dialnici cca 20 km a asi 5km do kopca na 4ke cca 3500 otacok. Ziaden problem - rucicka drzi ako ma a meranie externym merakom zodpoveda hodnote na displayi vozidla - rozdiel bol 3 - 4 stupne
pekny vecer
Za celym tymto problemom nieje nic ine ako cidlo teploty motora - pri voze 1.6 16V benzin je to v hlave motora. A samozrejme ako tu uz pisalo par aktivnych nieje ponorene v ziadnej kvapaline dakujem za postreh

Priebeh poruchy a sprievodny jav uz poznate vsetci ktorych to postretlo ale nepoznate pricinu. Ja len doplnim ze k tomu sa este pridruzuje caste spinanie sahary aj ked je teraz zima a rucicka nevykazuje teply motor na palubovke.
Cidlo sa javy ako dobre a ziadna diagnostika ho neodhali pokial v realnom case nezaznamena poruchu. Ostava jedine merat a merat ... a rozmyslat
Vadne cidlo zacina v druhej urovni B ktora ma dost jemny rozsah ku koncu znacne premeriavat co je dost podstatne lebo v nej je uz aj mensia ocdchylka odporu povazovana za vadu. Prejavuje sa to tak ze pri realnej teplote 85 stupnov vykazuje odpor 0,672 kOhm co zodpoveda podla hodnoty teploty grafu uz tu uvedeneho vyssie cca 140 stupnom celzia ... Zlomovy bod u zleho cidla je uz pri 78 stupnoch realnej teploty kde vykazuje odpor 0,988 kOhm
Dole su prilozene fotografie na zaciatku merania a na konci. Zaciatok bol pri teplote zmesi 9 stupnov - koncil pri 88 stupnoch. Cerveny merak vadne povodne cidlo z auta a cierny nove cidlo. Nove cidlo je Facet a stalo 16 evri. Povodne je tiez Facet ale pod Ford evidencnym cislom od prvovyroby. Ja iba doplnim ze obe cidla mali po kritycku hodnotu zleho subezny priebeh a odchylka bola fakt iba o picny chlp.
Nove cidlo namontovane odskusane jazdou asi v 130km rychlosti po dialnici cca 20 km a asi 5km do kopca na 4ke cca 3500 otacok. Ziaden problem - rucicka drzi ako ma a meranie externym merakom zodpoveda hodnote na displayi vozidla - rozdiel bol 3 - 4 stupne
pekny vecer

Naposledy upravil(a) looploop dne 03.02.2015 07:40, celkem upraveno 1 x.
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 23.07.2014 09:28
Re: zvyšování teploty
Prosím prosím smutně koukám - můj problém. Viz jak je tu psáno jela jsem začaly mi vynechávat válce, kontrolka motoru zastavila jsem tzn. asi jsem to auto snad zas tak neuvařila. Odtah v servise sundali hlavu prasklá nebyla bylo pryč těsnění plus v háji ventily udělala se repase hlavy. Dalo se to to auta a jsem tam kde jsem byla auto se přehřívá. Byla ještě prý špatná nějaká nádobka to asi vyměnili nějak jsem tomu tak nevěnovala pozornost, když se mluvilo o prasklé hlavě
. V servisu se jim auto nelíbí budou nějak zjišťovat co to je.
Auto mělo dělaný plyn cca 5 let zpátky pak taky zlobilo přehřívání dělal se tehdy bajpass od té doby byl pokoj. Hned mě napadl, ale prý tam je nic se ním při montáži té hlavy nedělalo.
Auto je to starý, ale jaksi když už se udělala nová hlava docela ráda bych zas jezdila. ŘEšila jsem to takhle protože stavím a až postavím uvidím kolik peněz zbylo koupí se auto nové tak mi přišlo lepší dát 20 tis za opravu než kupovat něco v takové cenové relaci protože jinak je focus celkem v pohodě kupa věcí se tam udělala. Jen pro ty kdo se budou divit
.
Moc díky za nápady!!!! Fakt už mám bez auto skrz tu stavbu docela dost problém


Auto mělo dělaný plyn cca 5 let zpátky pak taky zlobilo přehřívání dělal se tehdy bajpass od té doby byl pokoj. Hned mě napadl, ale prý tam je nic se ním při montáži té hlavy nedělalo.
Auto je to starý, ale jaksi když už se udělala nová hlava docela ráda bych zas jezdila. ŘEšila jsem to takhle protože stavím a až postavím uvidím kolik peněz zbylo koupí se auto nové tak mi přišlo lepší dát 20 tis za opravu než kupovat něco v takové cenové relaci protože jinak je focus celkem v pohodě kupa věcí se tam udělala. Jen pro ty kdo se budou divit

Moc díky za nápady!!!! Fakt už mám bez auto skrz tu stavbu docela dost problém



Ford Focus combi 99, 1,6
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13419
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: zvyšování teploty
miki21 píše:Co mám zkušenost, tak tyhle motory se samy dost blbě odvzdušňují. Vždy mi pomohlo to nechat zahřát na volnoběh a pak tomu párkrát šlápnout až k 5-ti tisícům. Zůstane tam před termostatem bublina a pak se k němu voda nedostane a neotevře se. Pak to jede jen na malý okruh a ten se rychle přehřeje.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 23.07.2014 09:28
Re: zvyšování teploty
Díky
v servise to projížděl po dálnici myslíš, že by se to neodvzdušnilo? On právě nejdřív říkal zavzdušněné, ale pak to projel a nic. Prý že se mu nezdá něco v motoru nebo co, ale moc mě nenapadá co by to mohlo být, když se dělala hlava tak snad ten motor viděli.

Ford Focus combi 99, 1,6
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13419
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: zvyšování teploty
Pokud to projeli běžným stylem, tak to nemuselo stačit. Je třeba to vytočit, pak vrtule čerpadla naprská teplou vodu na termostat a až ten se otevře, tak bublina uteče do nádržky. Pozná se to podle toho, že před tím je hadice za termostatem vlažná a pak se jí nejde chytit. Pokud to nepomůže, tak bude problém někde jinde.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti