Zdravím, po nastudování souvisejících témat jako např. zde http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 38&start=0 jsem se rozhodl, že si ověřím funkčnost své váhy vzduchu na FF III 1.6 TDCi r.v. 2012 (zdá se mi že auto má vyšší spotřebu než by mělo). Na rozdíl od odkazovaného tématu je v autě varianta váhy se 4mi dráty (čidlo teploty je zřejmě jinde a samostatně?) viz obrázek.
Mé zjištění je ale podezřelé:
žlutý drát - napětí 2.9-3.0V při volnoběhu i jakýchkoliv otáčkách
modrý drát - GND
zeleno fialový - 12,3V (baterie)
fialový drát - napětí 2.9-3.0V při volnoběhu i jakýchkoliv otáčkách
Znamená uvedený test že váha je nefunkční, nebo to u této verze funguje jinak? mohu funkcionalitu nějak ověřit přes ELM327 diagnostiku (např. sw ForScan)? Jaké hodnoty sledovat a jakých hodnot by měly nabývat?
Děkuji předem za reakce.
Váha vzduchu (MAF) Ford Focus III 1.6 TDCi - test?
-
- Nováček
- Příspěvky: 85
- Registrován: 31.10.2014 10:54
- Kontaktovat uživatele:
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu (MAF) Ford Focus III 1.6 TDCi - test?
Spíš bych s podíval, přes diag. jaký dává hodnoty 
A to, že máš vyšší spotřebu je v zimě normální, zimní gumy, studený motor...

A to, že máš vyšší spotřebu je v zimě normální, zimní gumy, studený motor...
-
- Nováček
- Příspěvky: 85
- Registrován: 31.10.2014 10:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu (MAF) Ford Focus III 1.6 TDCi - test?
Ano, tak jsem i učinil. Takže pro ostatní co by řešili MAF ve FF III odpovídám zde sám výsledek testu:
1/ došel sem k závěru, že na rozdíl od předešlých verzi (FF II apod.) je zde kontrola měřením na drátech vedoucích z čidla MAF pravděpodobně nemožná, resp. neodpovídá informacím v odkazu výše (podle všeho ze senzoru tečou drátama už rovnou data)
2/ čidlo je pouze na měření hmotnosti vzduchu - MAF, čidlo teploty IAT je samostatně mimo
3/ na diagnostice ELM327 s programem ForScan jsem kontroloval hodnoty PID z PCM: MAF (gram/s), RPM (ot./min), EGR_PCT (%), IAT (st. C) - zaznamenal jsem si hodnoty při volnoběhu - 780 ot., dále 2000 ot. a 3000 ot.
4/ Porovnal jsem s empirickým výpočtem dle tabulky zde http://www.dieselpower.cz/public/forum/ ... zduchu.xls a došel k závěru, že mi váha vzduchu funguje správně
. Z výsledků při volnoběhu a 2000 ot. je ještě zřejmá aktivita EGR ventilu (EGR_PCT), který posílá do sání výfukové plyny a o ně se snižuje množství proteklé přes váhu. U otáček 3000 a více už byl EGR na nule a naměřené hodnoty odpovídaly 153 kg/h přičemž výpočtová tabulka udává 147 kg 
1/ došel sem k závěru, že na rozdíl od předešlých verzi (FF II apod.) je zde kontrola měřením na drátech vedoucích z čidla MAF pravděpodobně nemožná, resp. neodpovídá informacím v odkazu výše (podle všeho ze senzoru tečou drátama už rovnou data)
2/ čidlo je pouze na měření hmotnosti vzduchu - MAF, čidlo teploty IAT je samostatně mimo
3/ na diagnostice ELM327 s programem ForScan jsem kontroloval hodnoty PID z PCM: MAF (gram/s), RPM (ot./min), EGR_PCT (%), IAT (st. C) - zaznamenal jsem si hodnoty při volnoběhu - 780 ot., dále 2000 ot. a 3000 ot.
4/ Porovnal jsem s empirickým výpočtem dle tabulky zde http://www.dieselpower.cz/public/forum/ ... zduchu.xls a došel k závěru, že mi váha vzduchu funguje správně


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů