Demontáž sání 1.8 sci
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 15.04.2012 01:13
Demontáž sání 1.8 sci
Chlapi je těžká demontáž sání na 1.8 sci? Chtěl bych ho vyčistit. Motor mi občas lehce cukne při udržování nižší rychlosti kolem 50 km. Kontroloval sem škrtící klapku, byla dost špinavá a sání vypadá stejně. Klapku sem vyčistil, ale cuká pořád.
Taky se mi občas stane, při řazení vylítnou otáčky. Udělá to tak tři - čtyři přeřazení a přestane to. Vypozoroval sem, že to nejčastěji dělá po předešlé prudké akceleraci.
Předem díky H
Taky se mi občas stane, při řazení vylítnou otáčky. Udělá to tak tři - čtyři přeřazení a přestane to. Vypozoroval sem, že to nejčastěji dělá po předešlé prudké akceleraci.
Předem díky H
Mondeo Ghia mkIII 1.8 sci 2003 liftback
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Demontáž sání 1.8 sci
to lítání otáček může dělat klidně volnoběžný ventil, když už budeš v tom, tak ho vyčisti určitě též 

Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 15.04.2012 01:13
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Demontáž sání 1.8 sci
SCi volnobeznej ventil nema (zaplatpanbu
). Ma elektronickou skrtici klapku s moturkem, takze tam muze byt pomalejsi odezva na plyn a taky pomalejsi je. Litani otacek pri prerazovani se bezne stava. Dela to vetsinou pri plnym plynu, ale muze se to stat i jindy. Neni to dle meho zavada. Docasne reseni je reset ECU, potom je odezva na plyn pomerne svizna, ale casem se to zase rozhasi, nevim proc to tak je.
Poskubavani muze delat setrvak jestli uz mas hodne najeto, nebo EGR ventil, ktery otvira pri malem zaberu motoru, tudiz pri spalovani chude smesi, tudiz pri generaci velkeho mnozstvi NOXu, ktere se snizuje prave michanim vzduchu se spalinama. EGR muze spatne tesnit, muze mit mizerny el. kontakt. Cisteni a prostriknuti kontaktolem muze trochu pomoct.
Ja si uz na to skubani zvyknul a u me to bude uz opravdu setrvak, protoze to je cim dal horsi a ma uz po vic nez 200tis km narok.
Sundat sani znamena sundat veskerou kabelaz a k nekterym konektorum se dostava sakra blbe. Dale se musi sundat plochy remen a bohuzel servopumpa, protoze se pod ni schovava jeden z mnoha sroubu, ktere sani drzi. Ostatni srouby jdou s golou dobre demontovat...jsou zepredu na sani a jeden zespodu auta. Ja jsem servo sundavat nechtel...nechtel sem riskovat, ze mi to pak bude tect, kdyby tam bylo mizerny tesneni a ani nemam ten olej, kterym se to pak plni. Takze jsem to mel jen odchliple a zase sem to vratil
Sani je zasrany neskutecne, pri pohledu od skrtici klapky je dole videt i louze oleje, MAP cidlo byva uplne obaleny. Nemyslim, ze po vycisteni by sani cisty zustalo dlouho. EGR v kombinaci s odvetravanim ventilove skrine udela svoje behem chvile.
Cukani samozrejme muzou zpusobovat i svicky a vubec zapalovaci soustava vcetne palivove. Kontrola svicek neuskodi a je to mnohem mene pracne.
Tak si vyber co s tim provedes

Poskubavani muze delat setrvak jestli uz mas hodne najeto, nebo EGR ventil, ktery otvira pri malem zaberu motoru, tudiz pri spalovani chude smesi, tudiz pri generaci velkeho mnozstvi NOXu, ktere se snizuje prave michanim vzduchu se spalinama. EGR muze spatne tesnit, muze mit mizerny el. kontakt. Cisteni a prostriknuti kontaktolem muze trochu pomoct.
Ja si uz na to skubani zvyknul a u me to bude uz opravdu setrvak, protoze to je cim dal horsi a ma uz po vic nez 200tis km narok.
Sundat sani znamena sundat veskerou kabelaz a k nekterym konektorum se dostava sakra blbe. Dale se musi sundat plochy remen a bohuzel servopumpa, protoze se pod ni schovava jeden z mnoha sroubu, ktere sani drzi. Ostatni srouby jdou s golou dobre demontovat...jsou zepredu na sani a jeden zespodu auta. Ja jsem servo sundavat nechtel...nechtel sem riskovat, ze mi to pak bude tect, kdyby tam bylo mizerny tesneni a ani nemam ten olej, kterym se to pak plni. Takze jsem to mel jen odchliple a zase sem to vratil

Cukani samozrejme muzou zpusobovat i svicky a vubec zapalovaci soustava vcetne palivove. Kontrola svicek neuskodi a je to mnohem mene pracne.
Tak si vyber co s tim provedes

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 15.04.2012 01:13
Re: Demontáž sání 1.8 sci
Zeli super
Skvělá vyčerpávající odpověď.
Takže sání se demontovat nebude
Setrvák by to mohl dělat, protže už klepe, ale doufám že na tom ještě není tak špatně. Mám najeto 109 000.
Svíčky asi budou zralé na výměnu. Jsou sice pěkně šedé, ale nevím kolik je na nich nalítáno. To bude pálka!
Prosím tě kde zhruba ten EGR je?
Díky hanz

Takže sání se demontovat nebude

Setrvák by to mohl dělat, protže už klepe, ale doufám že na tom ještě není tak špatně. Mám najeto 109 000.
Svíčky asi budou zralé na výměnu. Jsou sice pěkně šedé, ale nevím kolik je na nich nalítáno. To bude pálka!
Prosím tě kde zhruba ten EGR je?
Díky hanz
Mondeo Ghia mkIII 1.8 sci 2003 liftback
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Demontáž sání 1.8 sci
Tech 109 tis km je na auto z roku 2003 dost malo a jestli je naclej setrvak, tak tim spis to bude stoceny. EGR je pri pohledu zepredu v prave zadni casi motoru. Vede k tomu chladici okruh a dve kovovy trubky. Jedna je od vyfuk. svodu, druha je opletena tkaninou a vede do sani. Nema se na tom co pokazit, pac zrovna tento typ je konstrukcne asi to nejjednodussi co muze byt. Na vymenu je sakra drahej. Pro dobrej pocit lze prostriknout konektor a vnitrek EGR vycistit dle sveho umu a odvahy. Mel by chodit hezky lehce bez zadrhavani a kovove cvakat pri dosednuti pistku, neni tam zadne tesneni, je to kov na kov.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 12.06.2014 06:41
Re: Demontáž sání 1.8 sci
To občasné lehké trhnutí či cuknutí při konstantní rychlosti 50-60 km/h., nebo mírné pocukávání kolem 2tis. ot. se mi děje také. Skutečně to může být setrvákem? Tipoval bych to spíš na zapalování. Vyřešil jste tento problém už někdo? Mám sci 3,5 roku a za tu dobu jsem provedl vyčištění EGR (byl stejně čistý a chodí krásně), výměnu svíček i palivového filtru... a nepomohlo nic.
Mondeo Ghia mkIII 1.8 sci 2006 liftback
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Demontáž sání 1.8 sci
Vule v setrvaku, k tomu vule v kloubech hnaci tyce, do toho treba zrovna pootevre EGR a motor nejakou tu otacku potrebuje nez se to srovna. Tyhle veci kdyz se sejdou, tak to holt cukne no. Nejvic si myslim, ze bude hrat roli setrvacnik. Kdyz je vybehanej uz dost, tak to muze pocukavat klidne i na volnobeh, protoze volnobeh je sam o sobe nepravidelna zalezitost, takze tam se ten setrvak muze taky dobre projevit.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů