Volnoběh a klimatizace
- Prazan
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 21.03.2013 12:15
- Bydliště: Praha 9
Re: Volnoběh a klimatizace
Měl jsem identický problém. Auto chcíplo hlavně při dojezdu na křižovatku při volnoběžných otáčkách. Právě jsem se s tím vrátil ze servisu. Byla to spojka kompresoru klimatizace. Výměna za novou + náplň klimatizace + olej kompresoru. Dál vyměnili plochej řemen a jednu kladku.
byl: Ford Focus II kombi r.v. 2006 - 1.8L Duratec HE
je: Toyota Avensis Verso 2.0i
je: Toyota Avensis Verso 2.0i
- Otomar
- Člen klubu
- Příspěvky: 501
- Registrován: 26.10.2013 10:47
- Bydliště: JMK
Re: Volnoběh a klimatizace
Mam dojem, ze soucasti noveho kompresoru je i spojka. Tudiz u me problem se spojkou nebude...
Casem si s tim zas zkusim pohrat, ale momentalne sem pomoci toho stelovaciho sroubu docilil stav se kterym se da zit.
Zkusim se pak podivat na tu klapku, akorat musim nekde vycist jak ji otestovat.
Casem si s tim zas zkusim pohrat, ale momentalne sem pomoci toho stelovaciho sroubu docilil stav se kterym se da zit.

Zkusim se pak podivat na tu klapku, akorat musim nekde vycist jak ji otestovat.
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
- Cimi
- Zkušený
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 23.03.2013 11:15
- Bydliště: Křemže/Plzeň
Re: Volnoběh a klimatizace
Prazan, a máš tedy po problému? ta spojka klima kompresoru se dá sehnat samostatně?
tou klapkou to ale myslim nebude, to by ti otáčky kolísaly i bez klimatizace a asi by ti to tam někde syčelo kdyby to netěsnilo, tam je spíš potíž v tom že když se to tělo škrtící klapky zkříží jak je z plastu tak ta kovová klapička uvnitř může drhnout o stěny respektive o usazeniny, já jí vyčistil důkladně benzínem a při zpětné montáži jsem se snažil to utáhnout tak aby to těsnilo a zároveň abych to nepřetáhnul a tudíž se tělo nemohlo kroutit za předpokladu že by neseděla na přírubě všemi šrouby stejně rovně.
tou klapkou to ale myslim nebude, to by ti otáčky kolísaly i bez klimatizace a asi by ti to tam někde syčelo kdyby to netěsnilo, tam je spíš potíž v tom že když se to tělo škrtící klapky zkříží jak je z plastu tak ta kovová klapička uvnitř může drhnout o stěny respektive o usazeniny, já jí vyčistil důkladně benzínem a při zpětné montáži jsem se snažil to utáhnout tak aby to těsnilo a zároveň abych to nepřetáhnul a tudíž se tělo nemohlo kroutit za předpokladu že by neseděla na přírubě všemi šrouby stejně rovně.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

- Prazan
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 21.03.2013 12:15
- Bydliště: Praha 9
Re: Volnoběh a klimatizace
Mám s tím najeto jen pár set metrů ze servisu, takže nemůžu s jistotou tvrdit, že je po problému, ale aktuálně prostě po problému je. Spojku mi ukazovali - vypadala hrozně utahaně. Nejsem mechanik (jen uživatel, co se snaží něco malinko vědět), takže jestli je to stejné ve focusu mk I a II, to ti neřeknu, ale podle slov mechanika, co to dělal na mým autě, se snažil sehnat spojku na vrakovišti, což se mu nepovedlo, tak dal novou. I cena odpovídá tomu, že rozhodně nemám nový kompresor.
byl: Ford Focus II kombi r.v. 2006 - 1.8L Duratec HE
je: Toyota Avensis Verso 2.0i
je: Toyota Avensis Verso 2.0i
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13521
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Volnoběh a klimatizace
Podtlakove hadice ste menili/kontrolovali? Take to T-cko za sacimi zvodmi. A spolu s tym tyrkysovy plastovy ventilek, ktory je na spodku Tcka a ide do odvetrania klukovky.
- Cimi
- Zkušený
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 23.03.2013 11:15
- Bydliště: Křemže/Plzeň
Re: Volnoběh a klimatizace
ty mam ok.. sranda po roce brouzdání na tomhle foru mi připadá, že za všechno můžou podtlakové hadičky 

Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

- xxmisa
- Junior
- Příspěvky: 229
- Registrován: 28.01.2014 11:39
- Bydliště: Mošnov
Re: Volnoběh a klimatizace
Alfa forum bylo to samé
na co se nemohlo přijít, to se hodilo na podtlaky

Jinak, ať klima slouží a otáčky jsou stabilní...



Jinak, ať klima slouží a otáčky jsou stabilní...
Ford Focus 1998-2005, rok výroby 1999, Kombi, Série 35, 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS), 5rychl. manuální - B5/IB5 LHD FWD 4.06, EEC 96 Car (EEC 1), Manuální Klimatizace, Stříbrná Moondust (met)
Dokud nás STK nebo ekolikvidace nerozdělí
Dokud nás STK nebo ekolikvidace nerozdělí
- Prazan
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 21.03.2013 12:15
- Bydliště: Praha 9
Re: Volnoběh a klimatizace
Na dotaz, jestli jde spojka kompresoru koupit samostatně - jde - (pro případ mého auta):


byl: Ford Focus II kombi r.v. 2006 - 1.8L Duratec HE
je: Toyota Avensis Verso 2.0i
je: Toyota Avensis Verso 2.0i
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13521
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Volnoběh a klimatizace
Blbnutie volnobehu mavaju na svedomi podtlaky. Byva to casty problem. Tak zacat radsej tymto ako rozoberat raketovu vedu o spojke klimy a dalsich veciach.
- Otomar
- Člen klubu
- Příspěvky: 501
- Registrován: 26.10.2013 10:47
- Bydliště: JMK
Re: Volnoběh a klimatizace
Hadičky bylo první co sem jel do Fordu koupit 

Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
- Cimi
- Zkušený
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 23.03.2013 11:15
- Bydliště: Křemže/Plzeň
Re: Volnoběh a klimatizace
měřil jsem napětí na baterce při volnoběhu bylo tam cca 14V, při zapnutí klimy motor začal vibrovat a otáčky lítat pod dolní mez a zase nahoru a napětí stejně tak kolísalo
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

- Cimi
- Zkušený
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 23.03.2013 11:15
- Bydliště: Křemže/Plzeň
Re: Volnoběh a klimatizace
stano: asi budeš mít přeci jen pravdu s těmi podtlaky, teďka jsem si našel čas si to projít, začal jsem opětovným vyčištěním volnoběžného ventilu a také přívodného obtokového kanálu ze škrtící klapky. připojil jsem si ventil zpět na konektor naplnil jej WDčkem a pak za asistence otáčel klíčkem v zapalování aby plunžr spínal. trošku mi je divny že nejprve se uplně otevře a při zpátečním zavírání se nejprve zavře do poloviny a pak v mžiku uplně. ja myslel že existují jen dvě polohy zavřeno/otevřeno... každopádně tím to asi nebude. zapojil jsem vše zpátky a nastartoval abych to ohřál a otáčky klesly a zapl klimu, samozřejmě hned se projevilo kolísání. a zpočátku cca 5x za sebou bylo i slyšet spínání cívky na klima kompresoru jak se musela odpojit kvůli zatížení.
no a pak jsem si všiml podtlakových hadiček.... proslulá levá strana směrem k altíku byla zhruba rovnoběžně se zemí zploštělá. Takže to vypadá že bude opravdu problém v hadičkách, ale zajímalo by mne jak se vám kteří jste to měnili podařilo ty hadičky vyndat včetně toho spodního ventilku, a zase nandat nový aniž by jste přišli o ruce.
za boha tam ruku nestrčim. tak prosím poradte zda je na to nějaký grif. Alternátor se mi sundávat nechce
Měl jsem zatože jsou ty hadičky v pořádku, pohmatem a na pohled nejsou nikde spuchřelé, nenapadlo mne se podívat při zahřátém motoru.
no a pak jsem si všiml podtlakových hadiček.... proslulá levá strana směrem k altíku byla zhruba rovnoběžně se zemí zploštělá. Takže to vypadá že bude opravdu problém v hadičkách, ale zajímalo by mne jak se vám kteří jste to měnili podařilo ty hadičky vyndat včetně toho spodního ventilku, a zase nandat nový aniž by jste přišli o ruce.


Měl jsem zatože jsou ty hadičky v pořádku, pohmatem a na pohled nejsou nikde spuchřelé, nenapadlo mne se podívat při zahřátém motoru.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13521
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Volnoběh a klimatizace
No vidis
Ano, prave ta cast pri altiku byva splostena. Vytiahnut to ide naprd. Ja to taham povedla zvodov, ako ta splostena cast ide do motora. Postavim sa k pravemu svetlu (spolujazdcove) a lavou rukou to dolujem von. Ventilek potom len dlhymi tenkymi kombinackami. Nemam zenske ruky
Po vymene ju NUTNE resetnut RJ odpojenim baterky. Inak sa z toho bude dlhooo spamatavat a bue sa zdat, ze vymena nepomohla.


Po vymene ju NUTNE resetnut RJ odpojenim baterky. Inak sa z toho bude dlhooo spamatavat a bue sa zdat, ze vymena nepomohla.
- Cimi
- Zkušený
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 23.03.2013 11:15
- Bydliště: Křemže/Plzeň
Re: Volnoběh a klimatizace
ok, no zkusím to vypáčit i za cenu toho že to servu. a ten ventilek se nějak vytáhne nebo se má vytáčet jako nějaký bajonetek? bojim se abych něco neurval.
a nandat to tam zpátky pak taky asi nebude žádnej med s novejma
jako místa je tam fakt pro křečka ani ženská tam ruku skoro nestrčí. budu musetna sacích svodech trochu opilovat ty plastové hranky jinak se pořežu :DDD
a nandat to tam zpátky pak taky asi nebude žádnej med s novejma

Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13521
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Volnoběh a klimatizace
Tu hadicu pred stahovanim odporucam (ked aj kombinackami) pootocit, aby sa odlepila. Ak to budes rovno sklbat, pouzijes silu, vyleti ti ruka a dochrames si ju o sanie.
Ventilek sa iba vytahuje, ten pojde lahucko. Takisto dat tam novy, to je nic. Pri montazi noveho ho najprv nasun na to Tcko z hadic a az potom to tam cele davaj.
Kup si pracovne rukavice, take tie obtiahnute, nie stare klasicke stavbarske. Nieco taketo:
http://www.ochrannepomockysk.sk/images/0001-5S.jpg
Nedorezes si ruku, prsty a nebudes mat cierne ruky.
Ventilek sa iba vytahuje, ten pojde lahucko. Takisto dat tam novy, to je nic. Pri montazi noveho ho najprv nasun na to Tcko z hadic a az potom to tam cele davaj.
Kup si pracovne rukavice, take tie obtiahnute, nie stare klasicke stavbarske. Nieco taketo:
http://www.ochrannepomockysk.sk/images/0001-5S.jpg
Nedorezes si ruku, prsty a nebudes mat cierne ruky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů