Volnoběh a klimatizace

Prostě vše kolem vzduchu.....
Uživatelský avatar
Prazan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 21.03.2013 12:15
Bydliště: Praha 9

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Prazan » 12.08.2014 22:08

Měl jsem identický problém. Auto chcíplo hlavně při dojezdu na křižovatku při volnoběžných otáčkách. Právě jsem se s tím vrátil ze servisu. Byla to spojka kompresoru klimatizace. Výměna za novou + náplň klimatizace + olej kompresoru. Dál vyměnili plochej řemen a jednu kladku.
byl: Ford Focus II kombi r.v. 2006 - 1.8L Duratec HE
je: Toyota Avensis Verso 2.0i

Uživatelský avatar
Otomar
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 501
Registrován: 26.10.2013 10:47
Bydliště: JMK

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Otomar » 12.08.2014 22:22

Mam dojem, ze soucasti noveho kompresoru je i spojka. Tudiz u me problem se spojkou nebude...
Casem si s tim zas zkusim pohrat, ale momentalne sem pomoci toho stelovaciho sroubu docilil stav se kterym se da zit. :-)
Zkusim se pak podivat na tu klapku, akorat musim nekde vycist jak ji otestovat.
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Cimi » 12.08.2014 22:27

Prazan, a máš tedy po problému? ta spojka klima kompresoru se dá sehnat samostatně?

tou klapkou to ale myslim nebude, to by ti otáčky kolísaly i bez klimatizace a asi by ti to tam někde syčelo kdyby to netěsnilo, tam je spíš potíž v tom že když se to tělo škrtící klapky zkříží jak je z plastu tak ta kovová klapička uvnitř může drhnout o stěny respektive o usazeniny, já jí vyčistil důkladně benzínem a při zpětné montáži jsem se snažil to utáhnout tak aby to těsnilo a zároveň abych to nepřetáhnul a tudíž se tělo nemohlo kroutit za předpokladu že by neseděla na přírubě všemi šrouby stejně rovně.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
Prazan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 21.03.2013 12:15
Bydliště: Praha 9

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Prazan » 12.08.2014 22:32

Mám s tím najeto jen pár set metrů ze servisu, takže nemůžu s jistotou tvrdit, že je po problému, ale aktuálně prostě po problému je. Spojku mi ukazovali - vypadala hrozně utahaně. Nejsem mechanik (jen uživatel, co se snaží něco malinko vědět), takže jestli je to stejné ve focusu mk I a II, to ti neřeknu, ale podle slov mechanika, co to dělal na mým autě, se snažil sehnat spojku na vrakovišti, což se mu nepovedlo, tak dal novou. I cena odpovídá tomu, že rozhodně nemám nový kompresor.
byl: Ford Focus II kombi r.v. 2006 - 1.8L Duratec HE
je: Toyota Avensis Verso 2.0i

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od stano. » 12.08.2014 22:33

Podtlakove hadice ste menili/kontrolovali? Take to T-cko za sacimi zvodmi. A spolu s tym tyrkysovy plastovy ventilek, ktory je na spodku Tcka a ide do odvetrania klukovky.

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Cimi » 12.08.2014 23:12

ty mam ok.. sranda po roce brouzdání na tomhle foru mi připadá, že za všechno můžou podtlakové hadičky :D
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
xxmisa
Junior
Junior
Příspěvky: 229
Registrován: 28.01.2014 11:39
Bydliště: Mošnov

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od xxmisa » 12.08.2014 23:26

Alfa forum bylo to samé :D na co se nemohlo přijít, to se hodilo na podtlaky :D :D

Jinak, ať klima slouží a otáčky jsou stabilní...
Ford Focus 1998-2005, rok výroby 1999, Kombi, Série 35, 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS), 5rychl. manuální - B5/IB5 LHD FWD 4.06, EEC 96 Car (EEC 1), Manuální Klimatizace, Stříbrná Moondust (met)
Dokud nás STK nebo ekolikvidace nerozdělí

Uživatelský avatar
Prazan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 21.03.2013 12:15
Bydliště: Praha 9

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Prazan » 12.08.2014 23:56

Na dotaz, jestli jde spojka kompresoru koupit samostatně - jde - (pro případ mého auta):
Obrázek
byl: Ford Focus II kombi r.v. 2006 - 1.8L Duratec HE
je: Toyota Avensis Verso 2.0i

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od stano. » 13.08.2014 10:47

Blbnutie volnobehu mavaju na svedomi podtlaky. Byva to casty problem. Tak zacat radsej tymto ako rozoberat raketovu vedu o spojke klimy a dalsich veciach.

Uživatelský avatar
Otomar
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 501
Registrován: 26.10.2013 10:47
Bydliště: JMK

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Otomar » 13.08.2014 11:49

Hadičky bylo první co sem jel do Fordu koupit :wink:
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Cimi » 13.08.2014 11:56

měřil jsem napětí na baterce při volnoběhu bylo tam cca 14V, při zapnutí klimy motor začal vibrovat a otáčky lítat pod dolní mez a zase nahoru a napětí stejně tak kolísalo
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Cimi » 18.08.2014 15:09

stano: asi budeš mít přeci jen pravdu s těmi podtlaky, teďka jsem si našel čas si to projít, začal jsem opětovným vyčištěním volnoběžného ventilu a také přívodného obtokového kanálu ze škrtící klapky. připojil jsem si ventil zpět na konektor naplnil jej WDčkem a pak za asistence otáčel klíčkem v zapalování aby plunžr spínal. trošku mi je divny že nejprve se uplně otevře a při zpátečním zavírání se nejprve zavře do poloviny a pak v mžiku uplně. ja myslel že existují jen dvě polohy zavřeno/otevřeno... každopádně tím to asi nebude. zapojil jsem vše zpátky a nastartoval abych to ohřál a otáčky klesly a zapl klimu, samozřejmě hned se projevilo kolísání. a zpočátku cca 5x za sebou bylo i slyšet spínání cívky na klima kompresoru jak se musela odpojit kvůli zatížení.
no a pak jsem si všiml podtlakových hadiček.... proslulá levá strana směrem k altíku byla zhruba rovnoběžně se zemí zploštělá. Takže to vypadá že bude opravdu problém v hadičkách, ale zajímalo by mne jak se vám kteří jste to měnili podařilo ty hadičky vyndat včetně toho spodního ventilku, a zase nandat nový aniž by jste přišli o ruce. :( za boha tam ruku nestrčim. tak prosím poradte zda je na to nějaký grif. Alternátor se mi sundávat nechce :D
Měl jsem zatože jsou ty hadičky v pořádku, pohmatem a na pohled nejsou nikde spuchřelé, nenapadlo mne se podívat při zahřátém motoru.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od stano. » 18.08.2014 15:28

No vidis :palec_nahoru: Ano, prave ta cast pri altiku byva splostena. Vytiahnut to ide naprd. Ja to taham povedla zvodov, ako ta splostena cast ide do motora. Postavim sa k pravemu svetlu (spolujazdcove) a lavou rukou to dolujem von. Ventilek potom len dlhymi tenkymi kombinackami. Nemam zenske ruky :D
Po vymene ju NUTNE resetnut RJ odpojenim baterky. Inak sa z toho bude dlhooo spamatavat a bue sa zdat, ze vymena nepomohla.

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Cimi » 18.08.2014 15:39

ok, no zkusím to vypáčit i za cenu toho že to servu. a ten ventilek se nějak vytáhne nebo se má vytáčet jako nějaký bajonetek? bojim se abych něco neurval.
a nandat to tam zpátky pak taky asi nebude žádnej med s novejma :D jako místa je tam fakt pro křečka ani ženská tam ruku skoro nestrčí. budu musetna sacích svodech trochu opilovat ty plastové hranky jinak se pořežu :DDD
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od stano. » 18.08.2014 20:27

Tu hadicu pred stahovanim odporucam (ked aj kombinackami) pootocit, aby sa odlepila. Ak to budes rovno sklbat, pouzijes silu, vyleti ti ruka a dochrames si ju o sanie.
Ventilek sa iba vytahuje, ten pojde lahucko. Takisto dat tam novy, to je nic. Pri montazi noveho ho najprv nasun na to Tcko z hadic a az potom to tam cele davaj.
Kup si pracovne rukavice, take tie obtiahnute, nie stare klasicke stavbarske. Nieco taketo:
http://www.ochrannepomockysk.sk/images/0001-5S.jpg
Nedorezes si ruku, prsty a nebudes mat cierne ruky.

Odpovědět

Zpět na „Focus - klimatizace a ventilace“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti